Miesto autobusų maršrutų pokyčiai nuo rugsėjo 1-osios

Nuo rugsėjo 1-osios iš esmės pertvarkomas Klaipėdos miesto keleivinių autobusų maršrutų tinklas.

Ši maršrutų optimizacija – tai galimybė išnaudoti bendrai valdomo maršrutų ir tvarkaraščio tinklo pranašumus, pagerinti keleivių vežimo autobusais paslaugą. Taip tikimės pritraukti daugiau keleivių ir kuo labiau atidėti kainų didinimą, kurį lemia tiesiog fantastiškai augančios degalų kainos.

Išsprendžiamos problemos

Ši maršrutų pertvarka nėra vienos dienos darbas. Jau porą metų mes analizuojame iš ankstesnės viešojo transporto sistemos paveldėtas problemas, tiriame keleivių srautus, stebime miesto plėtrą, apklausiame mūsų keleivius, atidžiai vertiname pasiūlymus.

Viena pagrindinių problemų, kurią paveldėjo VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” – tai didžiulė viešojo transporto koncentracija transporto koridoriuje Smiltelės g. – Taikos pr. – Tiltų g. – Herkaus Manto g. Patiems vežėjams valdant savo bilietų sistemas, kiekvienas jų stengėsi kuo dažniau važiuoti šioje atkarpoje. Šiame koridoriuje nuo 7 iki 19 val. miesto autobusai dėl didelio maršrutų kiekio paprastai važiuoja kas 2 min., o neretai dėl vis sudėtingesnių eismo sąlygų ir vienas paskui kitą. Dėl šios priežasties iki galo nėra išnaudojamos autobusų talpos ir „skriaudžiami” kiti transporto koridoriai, efektyviau naudojant resursus nepasiūloma geresnė paslauga kitomis kryptimis važiuojantiems keleiviams.

Kitos smulkesnės problemos – tai nepakankamai efektyvus keleivių srautų sąryšiai tarp atskirų Klaipėdos miesto transporto rajonų. Daugumą šių problemų bandysime išspręsti šia maršrutu korekcija.

Esminė korekcija – 9 maršrutas

17 maršruto koregavimas per Lideikio gatvę yra seniai mūsų brandintas projektas. Niekam nereikalingas vingis per Panevėžio gatvę ir dar vieną papildomą sankryžą. Treko ir Kretingos stotelėse stiprų keleivių sąryšį su centrine miesto dalimi daug efektyviau kompensuos 3 ir 14 maršruto autobusai.

3 ir 14 maršrutų koregavimas leis ištesėti seną savivaldybės pažadą Plytinės, Kretingos gatvių ir Tauralaukio gyventojams – pagerinti susisiekimą su mokyklomis, kad vaikams savo kelyje į mokyklą reikėtų įveikti kuo mažiau gatvių. Po šios korekcijos vaikams per Panevėžio gatvę eiti jau nebereikės.

Tikimės ir didesnio keleivių skaičiaus iš šalia Kretingos ir Lideikio gatvių esančių gyvenamųjų namų, nes dabar jiems nebereikės eiti per visą kvartalą į Liepojos plentą.

Esminė – 9 maršruto – korekcija padės spręsti jau minėtą pagrindinę problemą. Dabartinėje sistemoje tai buvo neefektyvus maršrutas, sukeldavęs keleiviams daugiausiai problemų. Juo važiuodavo du labai dideli keleivių srautai: vienas iki centro, kitas į šiaurinę miesto dalį bei ligoninių kompleksą. Dažnai keleiviai, važiuojantys į šiaurinę miesto dalį, į šį autobusą negalėdavo įlipti dėl tų keleivių, kurie važiuoja į centrinę miesto dalį. Dalis keleivių, kurie važiuodavo į centrinę miesto dalį į jį nelipdavo – kam važiuoti sausakimšu autobusu, kai galima važiuoti tuštesniu. Dėl to jis koreguojamas atsisakant pervežti keleivių srautą į centrą.

Naujasis maršrutas sujungs pietinę ir šiaurinę miesto dalis su pastaruoju metu sparčiai viešojo administravimo, socialinių paslaugų bei privačiais komerciniais objektais pasipildančiu Žvejybos uosto rajonu, Minijos, Pilies, Naujojo uosto, Dariaus ir Girėno gatvėmis. Taip pat pažymėtina, kad šiuo maršrutu tiek pietinės, tiek šiaurinės miesto dalies gyventojai tiesiogiai galės susisiekti su abiem keltų perkėlomis.

Tie keleiviai, kurie šiuo maršrutu nuo Vingio g. iki Kalnupės g. važiuodavo į centrinę miesto dalį, nuskriausti neliks, nes bus padažninti 5, 8 ir 10 maršrutų reisai. Be to, 8 maršrutu važiuos daugiau prailgintų autobusų.

Keleiviai, kurie nuo Kalnupės g. važiuodavo į šiaurinę miesto dalį, galės naudotis dažniau kursuosiančių 3 ir 14 maršruto autobusų paslaugomis. Tuos pietinės miesto dalies keleivius, kurie būgštautų, jog dėl šios maršruto korekcijos pailgės jų kelionės laikas, norėtumėme nuraminti. Dėl geresnių naujos trasos važiavimo sąlygų ir mažesnio sustojimų skaičiaus kelionė nuo maršruto pradžios iki pabaigos (Vingio g. – Klaipėdos ligoninių kompleksas užtruks tik 2 minutes ilgiau, o atgal – net viena minute mažiau negu buvo iki šiol.

Naujas maršrutas

Visiškai naujas 15 maršrutas sprendžia daugybę įsisenėjusi problemų:

1. Ligoninių kompleksas sujungiamos su geležinkelio ir autobusų stotimis;

2. Mokyklos g. ir Šilutės pl. sujungiami su šiaurine Klaipėdos dalimi ir ligoninių kompleksu;

3. Mogiliovo ir Vingio gatvių atkarpos nuo Smiltelės g. sujungiamos su ligoninių kompleksu;

4. Mokyklos g. sujungiama su pietine miesto dalimi;

5. Įgyvendintas senas savivaldybės įsipareigojimas pagerinti Baltijos pr. ties Šilutės pl. gyvenančių klaipėdiečių susisiekimą su ligoninių kompleksu.

Tai bus pats greičiausias autobusų maršrutas, sujungiantis pietinę miesto dalį su ligoninių kompleksu. Kelionės per visą miestą trukmė – apie 36 min. Tai yra 5 minutėmis greičiau nei 9 maršruto autobusu ir tiek pat, kiek normaliomis sąlygoms užtrunka važiuojant 9 maršrutiniu taksi. Dar greičiau šiuo maršrutu bus galima nuvažiuoti ir iš Šilutės plento į stotis.

Dėl visų šių maršrutų pokyčių viešojo transporto keleiviai įgis dvi naujas viešojo transporto atkarpas bei septynis naujus autobusų sustojimus.

Su maršrutų pokyčių schema galima susipažinti 10-ajame šios dienos „Vakarų ekspreso” puslapyje.

Beje, reikia priminti, kad nuo rugsėjo 1-osios taip pat pradeda galioti rudens-žiemos sezono visų maršrutų tvarkaraščiai.

Gintaras Neniškis

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.