Tarptautiniame konkurse „Peak Time” mūsų šaliai atstovavę studentai užėmė ketvirtąją vietą
Rygoje vykusiame verslo studentų renginyje „Peak Time” pirmą kartą ISM Vadybos ir ekonomikos universitetui atstovavę studentai užėmė ketvirtąją vietą. Stokholmo aukštosios ekonomikos mokyklos Rygoje (SSE Riga) organizuotame konkurse dalyvavo 20 komandų iš Latvijos, Lietuvos, Estijos, Austrijos bei Vokietijos. Jos buvo atrinktos iš 60 norėjusiųjų dalyvauti komandų.
Atsiliko vienu tašku
Lietuvai tarptautiniame renginyje atstovavo 5 komandos, iš kurių trys – „Espresso”, „Front Runners” ir vienintelė pirmakursių komanda konkurse „Instant Idea” buvo iš ISM. Lietuvių komandą „Brainwave” sudarė Kauno technologijos bei Mykolo Riomerio universitetų, o „2Fast 2Furious” – SSE Riga studentai.
ISM komanda „Espresso” nuo trečiosios vietos laimėtojų atsiliko vos vienu tašku. „Nesitikėjome, kad teks pretenduoti į prizinę vietą, nes daug komandų buvo iš stiprios SSE Riga mokyklos. Bet pasirodo, kad ISM mokymo modelis taip pat efektyvus. Mes bakalauro studijas baigiame per ketverius metus, o latviai Rygoje – per trejus. Mes turime daugiau laiko ir praktikai, o jie – puikūs grynos teorijos specialistai”, – sakė vienas „Espresso” narių trečiakursis Rokas Radvilavičius.
Kitų jo komandos narių – trečiakursių Fiodoro Laptevo, Justino Gedgaudo bei antrakursio Sergejaus Loiterio, kuris taip pat studijuoja ir pirmame Vilniaus universiteto Matematikos fakulteto kurse, teigimu, jų komandos stiprybė buvo tai, kad neturėjo lyderio, nes visi vienas kitą papildė žiniomis, įgūdžiais bei skirtingu mąstymo modeliu.
Kėlė akcijų vertę
Konkursas prasidėjo užduotimi, kurios metu reikėjo sužaisti ekonominės simuliacijos žaidimą – kompiuterine programa CESIM išspręsti užduotį, kaip investuoti vystant technologijas, kelti akcijų vertę, kad jos atneštų daug ilgalaikio pelno. Ši programa naudojama verslininkų mokymuose.
Sunkiausiai dalyviams sekėsi išsiaiškinti, kaip naudotis programa ir pasirinkti tinkamą strategiją. Čia pravertė analizuoti mėgstančio Sergejaus žinios, įgūdžiai, ir „Esspreso”, užėmusi pirmąją vietą pogrupyje, išėjo į finalą.
Jame reikėjo įveikti įvairias bėdas. „Mes stengėmės remtis ne tik teorija, bet ir praktika”, – pasakojo R.Radvilavičius. Per valandą reikėjo ne tik parengti sprendimą, bet ir prezentaciją bei sugalvoti, kaip ją efektyviai pristatyti.
Šauniausiai tai padarė vokiečių komanda „B.One”. Jie taikė vokiškus verslo modelius Latvijos rinkai. Ši komanda buvo sudaryta iš kur kas vyresnių – vidutiniškai 25 metų jaunuolių. Antroje ir trečioje vietose atsidūrė SSE Riga universiteto atstovai. Pirmos vietos nugalėtojams teko 700 eurų, antros – 400 eurų, o trečiosios – 300 eurų.
Pasakojo apie burbulą
Lietuviams paliko įspūdį tai, kad šeštajame latvių „Peak Time” renginyje viskas vyko tiksliai pagal planą. Beje, dalyviai Rygoje ne tik rungėsi, bet ir sėmėsi netradicinių žinių apie verslo praktiką.
Pirmąją paskaitą „Nekilnojamojo turto burbulas” jaunuoliams skaitė „Wall Street” finansinis analitikas bei Ilgalaikio ekonomikos vystymosi studijų instituto prezidentas Michaelis Hadsonas.
Apie prezentacijų rengimą ir pristatymą studentams pasakojo Laris Stoutas, SSE psichologas, parašęs garsią knygą apie lyderystę. Patirtimi pasidalijo ir ekspertas bankų ir valiutų srityje Bo Kraghas.
Jurgita Murauskaitė