Motociklininkai be galvų

Praėjusį mėnesį Lietuvoje žuvo itin daug motociklų vairuotojų. Policijos pareigūnai sako, kad šią vasarą į gatves išriedėjo dar daugiau motociklininkų, kurie spjauna ant įstatymų, nutrūktgalviškai laksto ir kelia grėsmę aplinkiniams. Viso to pasekmė – skaudžios avarijos ir beprasmės žūtys.

Liepos mėnesį eismo įvykių suvestinės mirgėjo nuo pranešimų apie skaudžias avarijas, kuriose žuvo arba buvo sužalotų motociklų vairuotojų bei keleivių. Beveik visas avarijas praėjusį mėnesį sukėlė jauni, mažai patyrę motociklininkai, važinėjantys vadinamosiomis britvomis. Policininkai skėsčioja rankomis ir sako, kad sudrausminti tokius „erelius” labai sunku, o dažnai – iš viso neįmanoma. Kai kurie motociklininkai taip suįžūlėjo, jog visiškai nekreipia dėmesio į juos sutramdyti bandančius policijos pareigūnus. Stabdant patruliams šie nestoja, padidina greitį ir bando slėptis. Ne vienas toks bandymas pasprukti „britvininkams” šiemet baigėsi tragiškai.

Daug žūčių.
Negalutiniais duomenimis, vien tik liepos mėnesį šalies keliuose žuvo 10 motociklininkų, dar mažiausiai 5 patyrė sunkių sužalojimų. Beveik visų eismo įvykių kaltininkai – motociklų vairuotojai. Tiek daug per vieną mėnesį žuvusių motociklininkų seniai nebuvo.

Lietuvos policijos Eismo priežiūros tarnybos viršininko pavaduotojas Renatas Požėla LŽ teigė, jog šiais metais motociklininkų problema tapo dar aštresnė. Pareigūnas apgailestauja, kad dėl jėgų pervertinimo, patirties ir įgūdžių stokos praėjusį mėnesį žuvo dešimtys „britvininkų”. Jo nuomone, neatsakingi motociklų vairuotojai patys sau kasa duobę: įžūliai važinėja, bėga nuo patrulių, o nesuvaldę savo „plieninių žirgų” patenka į avarijas. „Tikrai nemaža dalis motociklininkų važinėja laikydamiesi taisyklių ir nekelia pavojaus nei sau, nei aplinkiniams. Tačiau vis daugiau problemų kyla dėl piktybiškų jaunų „britvininkų” – dažnas jų net vairuotojo pažymėjimo neturi. Tokie „kelių ereliai” yra didelė problema, juos sutramdyti efektyvių priemonių nėra daug. Žinome jų susibūrimo vietas, nuolat juos stebime, o kai šie gatvėse pradeda išdarinėti nesąmones, kelti pavojų aplinkiniams, bandome juos sudrausminti. Neslėpsiu, ne visada pavyksta šiuos pažeidėjus sulaikyti, sudrausminti ar nubausti. Kita vertus, mūsų tarnybos pareigūnai niekada nepersekios motociklininko, jei šis važiuos laikydamasis visų Kelių eismo taisyklių reikalavimų”, – LŽ pasakojo R.Požėla.

Trūksta specialių trasų

Eismo priežiūros tarnybos viršininko pavaduotojas tikino, kad visą likusią vasarą su piktybiškai taisykles pažeidinėjančiais ir pareigūnų raginimų sustoti nepaisančiais motociklininkais bus kovojama griežtai. Beje, nuo šių metų liepos 1 dienos už policijos reikalavimo sustoti nepaisymą įsigaliojo griežtesnės baudos. Dabar už tokį pažeidimą gresia ne tik piniginė bauda nuo 3 iki 5 tūkst. litų, bet ir teisės vairuoti atėmimas iki 60 mėnesių. R.Požėla pripažįsta, kad situacija gatvėse galbūt pagerėtų, jei „britvininkai” turėtų daugiau specialių trasų, kur galėtų važinėti nekeldami pavojaus kitiems eismo dalyviams. Šiuo metu Lietuvoje tėra vienintelis „Nemuno žiedas” – žiedinė trasa, specialiai pritaikyta motociklams. „Jeigu būtų įrengta daugiau trasų motociklininkams, tuomet adrenalino megėjai galėtų susirinkti ir ten demonstruoti savo sugebėjimus. Tačiau ir šiuo atveju niekas negarantuotų, kad įrengus tokias trasas gatvėse staiga taptų ramu ir saugu”, – svarstė pareigūnas.

Amžina dvikova

Daugiau nei 9 tūkst. Lietuvoje bei užsienyje gyvenančių ir motociklais besidominčių „internautų” vienijančio portalo Motomanai.lt įkūrėjas ir patyręs motociklininkas Antanas Petrauskas nesistebi, kodėl pastaruoju metu šalyje įvyksta tiek daug skaudžių eismo nelaimių. Jis tikina, kad tikras ir save gerbiantis motociklo vairuotojas niekada aplinkiniams nepuls rodyti savo sugebėjimų valdyti motociklą, ypač – tam nepritaikytose vietose. A.Petrausko nuomone, tik pavojingai ir įžūliai miestų gatvėse važinėjantys „britvininkai” daro gėdą visai motociklininkų bendruomenei. Portalo įkūrėjas pastebi, kad Lietuvoje dažnai kyla konfliktų tarp automobilių ir motociklų vairuotojų. Jo teigimu, kai tik gatvėse pasirodo motociklininkai, visuomenėje pasigirsta kalbų apie motociklų vairuotojų keliamą siaubą automobilių vairuotojams. „Išgirdus tokias, tikrovės neatspindinčias, nuomones net plaukai šiaušiasi. Vieni kaltina kitus dėl neatsargumo ir nepastabumo, vyksta nuolatinis automobilininkų ir motociklininkų karas. Siekdami saugiai važinėti gatvėmis turėtume pradėti nuo savęs. Nepakanka grūmoti pirštuku ar niurzgėti, o apsisukus patiems netinkamai elgtis”, – įsitikinęs A.Petrauskas. Motomanai.lt įkūrėjas nuolat skatina visus motociklininkus demonstruoti tik deramą elgesį ir pagarbą kitiems eismo dalyviams. Vyras sako, kad visuomet stengiasi padėkoti jį pastebėjusiam automobilio vairuotojui. A.Petrauskui itin malonu, kai priartėjus prie automobilio, vairuotojas jį pastebi ir netgi suteikia daugiau vietos pasitraukdamas link kelkraščio. „Labai tuo džiaugiuosi ir baigęs lenkimo manevrą mandagiajam vairuotojui padėkoju sužybsėdamas posūkio žibintais. Esu įsitikinęs, jog geras pavyzdys yra užkrečiamas, tad belieka nepasiduoti provokacijoms”, – LŽ teigė A.Petrauskas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Justicija su žyma , , , , , , , .

2 atsiliepimai į "Motociklininkai be galvų"

  1. as

    Gerbiu tvarkingus motociklininkus.

  2. vv

    Kauno raj. Ežerėlio miestelyje kiekvieną vakarą skaido tiek motociklai tiek keturačiai (dalis iš kurių neregistruoti), bet tai niekam nerūpi. Šalia gyvena ir įgaliotinis, kuris atvyksta tada kai būna specialiai iškviestas, bet negi savo draugelius baus, paspaudžia vieni kitiem rankas ir tuo viskas baigiasi.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.