Klasikas „reklamavo” koncertą

Žiūrovai į įvairius renginius kartais viliojami naudojant itin abejotinas priemones. Trakų pilyje vyksiančio suomių grupės „Apocalyptica” koncerto anonse buvo panaudota Maironio eilių citata, prie kurios pridėtas nieko bendro su poezijos klasiku neturintis tekstas.

Jei Maironis prisikeltų iš mirusiųjų, pamanytų, kad prasidėjo Apokalipsė: didingą Lietuvos praeitį idealizavusio romantiko eilutės reklamuoja sunkiosios muzikos koncertą. Būtent tokį suomių grupės „Apocalyptica” koncerto, kuris Trakų pilyje vyks rugpjūčio 20-ąją, anonsinį paveikslėlį elektroniniu paštu gavo ir LŽ redakcija.

Kaip paaiškėjo, renginio organizatoriams atrodė gražu ir tikslinga į būsimus žiūrovus kreiptis koncerto vietą apdainuojančiomis „eilėmis”, tačiau LŽ kalbintą Lietuvos rašytojų sąjungos pirmininką Joną Liniauską toks sumanymas tiesiog papiktino.

Autorių pamiršo

Anonsiniame paveikslėlyje matyti grupės „Apocalyptica” nariai, stovintys Trakų pilies fone. Užrašas apačioje skelbia:

„Pelėsiais ir kerpe apaugus aukštai

Trakų štai garbinga pilis!

Jau greit čia skambės violončelių garsai

Griaudindami jautrią širdį ne vieną!”

Jokių nuorodų į pirmų dviejų eilučių autorių nėra. Jau nekalbant apie pastangas sukurti rišlų, skambų tekstą. Galbūt tai tik skonio reikalas? LŽ nusprendė pasiteirauti, ką apie tai mano poezijos žinovai.

Klasikų liesti nereikia

„Jeigu trumpai, atsakyčiau vieninteliu žodžiu: baisu”, – taip reklaminį ketureilį įvertino Lietuvos rašytojų sąjungos pirmininkas J.Liniauskas. Jis įsitikinęs, kad nevykusiai naudoti klasikos tekstus nedera. „Yra daugybė grafomanų. Geriau jų prašyti, kad sukurtų originalų tekstą. Grafomaniška ketureilio pabaiga kaip tik ir rodo buvus tokių intencijų. Tačiau klasikų judinti nereikėtų… kapuose”, – pabrėžė J.Liniauskas. Jis taip pat teigė, kad Trakų pilį labiau reikėtų sieti ne su Maironiu, o laikyti ją Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo, lietuvybės simboliu.

Tuo metu Lietuvos autorių teisių gynimo asociacijos agentūros (LATGA-A) prezidentas, literatūros kritikas Valentinas Sventickas į minėtą reiškinį siūlo žiūrėti kaip į „postmodernistinę mišrainę”. „Autorių teisių požiūriu, visa tai atrodo gana prastai, nes mūsų klasiko eilutės visiškai nepelnytai pakliūva į „popso” kontekstus”, – sakė jis LŽ. V.Sventicko nuomone, į koncerto organizatorių sumanymą labiausiai turėtų reaguoti kultūrinė visuomenė – kalbomis, straipsniais. Esą mėgindami taikyti sankcijas šiems ir panašiems „kūrėjams” autorių teisių gynėjai tik užsitrauktų nemalonę. „Ėmęsi kokių nors sankcijų sulauktume didelės jaunimo grupės pajuokos ir žiniasklaidos patyčių”, – kalbėjo V.Sventickas.

Reklama „užkabino”

Renginių organizavimo agentūros „Infoshow”, keičiančios pavadinimą į „Medusaconcert”, vadybininkė Kristina Venslauskaitė teigė, kad minėtas tekstas buvo derintas su kalbininkais, o dvi poeto eilėraščio eilutės esą naudojamos kaip citata.

Koncertą reklamuojančio plakato versijos su eiliuotu tekstu nei laikraščiuose, nei gatvėse jau nepamatysime. Spaudoje pradėtas platinti kitaip apipavidalintas plakatas. Tačiau ketureilį pusantro mėnesio buvo galima girdėti pramoginių radijo stočių ir televizijų eteryje. „Infoshow” direktorius Remigijus Knabikas tvirtino, kad radijo versija skambėjo daug gražiau, nes jos tekstas ilgesnis, pridėta penkta eilutė – „Apocalyptica” jau rugpjūčio 20 dieną”. Apie radijo reklamą R.Knabikas tikino girdėjęs labai gerų atsiliepimų. „Šis eilėraštis visus „užkabino”. Ir spaudos darbuotojus, ir mūsų partnerius „, – tvirtino direktorius. Paklaustas, ar tekstas buvo derintas su autorių teisių sergėtojais, pašnekovas atsakė neigiamai: „O ką, negalima eilėraščio naudoti?”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Renginiai su žyma , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.