Butų nuoma pastaruoju metu sulaukia didelės paklausos. Tačiau nuomotojams tenka susidurti ir su sukčiais.
Paklausa didesnė už pasiūlą
Nekilnojamojo turto agentūros „Vestus” vadybininkės Gražinos Jakienės teigimu, butų nuomos paklausa labiausiai suintensyvėja vasarą. Ypač paklausūs tampa butai, išnuomojami paromis. Šiltuoju sezonu pajūryje nuomojamų butų paklausa dažniausiai būna didesnė už pasiūlą.
Nuomotis butą įprasta keliais būdais: pagal skelbimą, per pažintis arba per nekilnojamojo turto agentūras. Prasidėjus butų nuomos vajui, neišvengiami skundai, dėl nekokybiškų nekilnojamojo turto agentūrų paslaugų ar sukčiavimo.
Sukčiaujama ir uostamiestyje
Įprasta girdėti, jog veikia daug nelegalių agentūrų, kurios apgaudinėja klientus ir iš to lengvai pasipelno. Uostamiesčio agentūros „Memelhaus” atstovės teigimu, kol kas žmonės skundėsi tik viena nekokybiškas paslaugas teikiančia agentūra.
Įprastai tokios agentūros netarpininkauja apžiūrint butus, iškart paima pinigus už savo paslaugos teikimą, nevykdo sutartyje numatytų įsipareigojimų ir jau kitą dieną klientas nebegali susisiekti su įmonės atstovais. Neretai žmogus gauna nebenaudojamus kontaktinius nuomojamų butų telefono numerius arba sužino, kad butai jau išnuomoti. Kiek tokių įmonių iš tiesų veikia uostamiestyje, nėra žinoma.
Pasak G.Jakienės, patikima nekilnojamojo turto agentūra privalo tarpininkauti apžiūrint butą, turi turėti galimybę išduoti sąskaitas faktūras, pajamų orderius ar bent jau čekį.
Rankpinigiai už laisvę
Neapsaugoti nuo sukčių ir tie, kurie būstą nuomojasi per skelbimus.
Į apsukrių butą nuomojusių asmenų pinkles pakliuvusi moteris sako, jog reikėtų pasisaugoti perdėm atkakliai savo „prekę” brukančių asmenų. Anot pašnekovės, tokie gudruoliai gerai pažįsta žmogaus psichologiją.
„Jie žino įvairių subtilių psichologinių dalykų ir paverčia žmogų savotišku įkaitu. Buto apžiūrėti kviečiasi vakarais, įtikinamai argumentuoja kiekvieną pasakytą teiginį, kol supranti, kad nesumokėjęs rankpinigių nepaspruksi. Tokiu atveju apima tik vienas – aukos jausmas”, – pasakojo nukentėjusioji.
Gina vartotojų teisės
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėjas Raimundas Kontrimas teigia, jog nepatenkintas paslaugomis ar apgautas asmuo per 10 dienų gali rašyti pretenziją paslaugos teikėjui. Negavęs atsakymo arba gavęs jo netenkinantį atsakymą, asmuo gali kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą bei teismą.
„Renkantis agentūrą, reikia pasidomėti atsiliepimais apie ją, sužinoti, kiek įmonė veikia rinkoje, ar tai pagrindinė jos veikla ar tik viena iš daugelio. Svarbiausia yra įsigilinti į sudaromą paslaugų sutartį. Joje turi būti: nurodyta, kokia paslauga yra perkama, pažymėtos sutarties šalys, šalių teisės ir pareigos, atsakomybė”, – aiškino R.Kontrimas.
O dieve dieve. Kreipkites tik i agenturas ir viskas bus dieviska. Dzin kad n simtu brangiau mokesite.
Geriausia be tarpiniu lupikautoju daiktus pirkti ir labiau vieni kitiems pasitiketi. o ne bauginimu klausytis.