Sąskaitos – tarsi labirintas

Namų valdų pateiktos sąskaitos klaipėdiečiams kelia įtarimų. Nesuprasdami, už ką šioms įmonėms moka, gyventojai skundais jau užvertė vartotojų gynėjus.

Moka ir už dezinfekciją

Šiemet Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Klaipėdos apskrities skyrius sulaukė penkių raštiškų ir trylika žodinių prašymų ištirti daugiabučius administruojančių bendrovių veiklą. Dažniausiai klaipėdiečiams įtarimų kelia namų valdų pateiktos sąskaitos už neaiškias paslaugas.

Vartotojų teisių apsaugos tarnybai teko nagrinėti skundą dėl elektros skaitiklių profilaktikos.

Klaipėdiečiams įtarimų kėlė įmonių atlikta daugiabučio dezinfekcija, šachtinių šulinių valymas.

Pamatę, jog darbai įtraukti į sąskaitą, gyventojai nustebo, nes nepastebėjo, kad tai būtų daroma.

Tarnybai teko tirti, ar namų valda teisingai paskirstė gyventojams pinigus, išleistus vamzdžių remontui.

Su informacijos apie atliekamus darbus stygiumi susiduria ir daugiabučių, kuriuos administruoja įmonė „Vitės valdos”, gyventojai.

Šiai valdai priklausančio Bokštų gatvės 7 namo gyventoja Ona Degutytė tvirtino, jog apie atliekamus darbus gyventojai sužino tik iš sąskaitų.

O.Degutytė pasakojo, jog ji ir kaimynai ne kartą nustebo, kai sąskaitose išvydo, kad turi mokėti už remontą, apie kurį iš anksto niekas neinformavo.

„Pranešimo prieš prasidedant darbams nesulaukiame. Atsiunčia lapelius su abstrakčia informacija, siūlo keisti stogą, duris, o sąmatos, kiek ir kokiems darbams išleista, nepateikia. Tik atsiunčia sąskaitą, ir mokėk. Iš kur mums žinoti, ar tikslingai pakeitė sklendes, už kurias rinko po 40 litų?” – piktinosi moteris.

Ataskaita iš lubų

Į tokią situaciją pakliuvo ir Naujosios Uosto gatvės 8 namo, kurį taip pat administruoja „Vitės valdos”, gyventojai.

„Gavome lapelį, kuriame nurodyta, jog iš surinkto eksploatacijos mokesčio vyko statybos, elektros montavimo, kiti darbai. Tačiau ką darė – remontavo grindis, stogą, neparašyta. Ši ataskaita – iš lubų. Nė karto nebuvo surengtas ir susirinkimas, kuriame būtų paaiškinta, kas atlikta”, – dėstė gyventojai.

Naujosios Uosto gatvės 8 namas statytas prieš porą metų. Pagal įstatymus pastatui taikomas penkerių metų garantinis laikotarpis atviriems defektams, paslėptiems – dešimt metų.

„Išaiškėjus defektams galima kreiptis į statybinę organizaciją, kad ši juos pašalintų. Gyventojams už jų pašalinimą nereikia mokėti. Tačiau nematydami darbų, kuriuos atliko namų valdos, negalime pasakyti, ar tai statybininkų brokas, ar tikrai įvyko kokia avarija”, – aiškino gyventojai.

„Stov reg siu ke”

Namų valdų pateiktose sąskaitose klaipėdiečius stebina ir keisti mokesčiai. Bokštų gatvės 7 namo gyventojai buvo šokiruoti, kai pamatė, kad turi mokėti 22,19 lito už „stov reg siu ke”.

O.Degutytė pasakojo skambinusi paklausti, ką tai reiškia, bet jai niekas negalėjo atsakyti.

„Pasakė, jog inžinierius nėra informuotas, kas tai. Sako, turėtų būti stovo reguliavimas. Labai įdomu, koks tas stovas ir kur jis yra. Niekas jo mums niekada nėra rodęs”, – stebėjosi moteris.

Bendrovės „Vitės valdos” direktorius Raimundas Juozevičius tvirtino, jog tai buvo vienkartinis nesusipratimas – persistengė mokestį mažinęs darbuotojas.

„Kai gavau lapelį ir aš neiššifravau. Tai susiję su šildymo sistemos remonto darbais. Dabar juos išvardijame konkrečiai. Tokie nesusipratimai neturėtų pasikartoti”, – tikino R.Juozevičius.

Gyventojams abejonių kelia ir sąskaitose nurodyta grafa – „Kiti darbai”. Anot klaipėdiečių, niekas nepaaiškina, kas tai per darbai.

Žmonės sulaukia mokesčių ir už nenaudojamą televizijos anteną ar radijo tašką. Namų valdų atstovai aiškino, kad dėl mokesčio už televizijos anteną atsisakymo reikėtų kreiptis į A.Rimkaus komercinę firmą arba į aptarnaujančias namų valdas, kur bus paaiškinta paslaugos atsisakymo tvarka. Norint atsisakyti radijo taško, reikėtų kreiptis į kompanijos „Hanza” Klaipėdos padalinį. Keistus mokesčius į sąskaitas namų valdos įrašydavo ir anksčiau. Prieš kelis metus įmonė „Ąžuolyno valda” rinko mokestį už žiurkių gaudymą. Bendrovė jį pavadino gudriai – ratifikacijos.

Skundai pasitvirtina

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėjas Raimundas Kontrimas tvirtino, jog 85 proc. klaipėdiečių skundų dėl namų valdų veiklos pasitvirtina.

„Klausiame įmonių, kodėl sąskaitose neatsispindi padaryti darbai, prašome, kad iššifruotų neaiškius mokesčius. Tada aiškiname žmogui. Ne visada gauname ir motyvuotą atsakymą. Apie pasitvirtinusius skundus informuojame savivaldybę, kuri turi vykdyti administratoriaus priežiūrą”, – tvirtino vedėjas.

R.Kontrimas tikino, jog daugiabučių namų administratoriai, užsakydami daug kainuojančių remonto darbų, dažnai pažeidžia informavimo procedūrą.

Anot vedėjo, prieš vykdant darbus namų valdos dažniausiai rengia gyventojų susirinkimą, į kurį šie nesusirenka. Tada skelbiama apie susirinkimą antrą kartą. Žmonės vėl neateina. Tokiu atveju namų valdos turėtų atlikti raštišką apklausą. Tačiau jos priima kitą sprendimą.

„Administratorius paskirtas tam, kad išsaugotų turtą. Sprendimą remontuoti stogą, pašalinti pastatui pavojų keliančius defektus jis gali priimti ir be gyventojų sutikimo. O žmonės susizgrimba tik gavę sąskaitą ir yra nepatenkinti”, – dėstė R.Kontrimas.

Tačiau, anot jo, vartotojai yra ir patys kalti dėl pasyvumo – nedalyvauja namų valdų organizuojamuose susirinkimuose, kuriuose kalbama apie turto išsaugojimą.

Atsakymo nesitiki sulaukti

R.Kontrimas pastebėjo, kad dažniausiai tarp gyventojo ir valdų kyla konfliktas – šis paklausia, už kokius darbus moka, o įmonės atstovai įsižeidžia.

„Gyventojams patariame, jog klaustų raštu, kad viskas būtų be jokių emocijų ir nuotaikų”, – tvirtino vedėjas.

Tačiau ne visos namų valdos atsako į gyventojų paklausimus. „Vitės valdų” atstovai O.Degutytei į sausį išsiųstą raštą nepateikė atsakymo iki šiol. Moteris tikina, jog paaiškinimo sulaukti nebesitiki.

R.Juozevičius spėjo, jog tokia situacija tikriausiai susidarė dėl pašto darbo. Negavusiems atsakymų į paklausimus, jis patarė ateiti į įmonę, kur bus pateikta atsakymo kopija.

Raštišką paklausimą dėl „Vitės valdų” O.Degutytė pateikė ir savivaldybei. Valdininkai klaipėdietei atsakymą pažadėjo atsiųsti iki birželio 21 dienos.

„Tikrai daug nenorime – tik žinoti, už ką mokame. Sąskaitoje galėtų parašyti, kokį mėnesį kokie darbai bus atliekami ir kiek jie kainuos. Tuomet susiplanuotume lėšas”, – tikino O.Degutytė.

Savivaldybė yra nustačiusi, jog pasibaigus metams daugiabučius aptarnaujančios įmonės privalo organizuoti gyventojų susirinkimą, kuriame būtų pateikta išsami ataskaita apie atliktus darbus. Gyventojams turi būti paaiškinta, kokie darbai ir kada buvo atlikti, kas juos atliko ir kiek tai kainavo.

Ši informacija turi būti pateikta ir namo skelbimų lentoje.

Susirinkime – barniai ir tyla

R.Juozevičius aiškino, jog organizuoti gyventojų susirinkimų apskritai neapsimoka, nes į juos ateina keli žmonės.

„Šiemet, kad būtų mažiau problemų, lapelius su ataskaitomis įmetėme į kiekvieno gyventojo pašto dėžutę. Tačiau akivaizdu, jog kuo daugiau informacijos, tuo daugiau žmonėms kyla neaiškumų”, – konstatavo direktorius.

Norintiems viską žinoti gyventojams R.Juozevičius patarė dalyvauti susirinkimuose. Anot jo, dabar iš 60 butų ateina penki gyventojai, o vėliau tie penki tyli, o kiti šaukia.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.