Turizmo verslą gelbėjo estų vertėjai

Prasidėjusį kruizinį sezoną Klaipėdoje galima vadinti ispaniškuoju, tačiau svečius priimančios turizmo agentūros tuo nesidžiaugia – visoje Lietuvoje pavyko rasti vos dvi dešimtis ispaniškai kalbančių gidų, todėl šiam darbui trūkstamų vertėjų teko pasitelkti iš Estijos.

Klaipėdoje prireikė 22 ispaniškai kalbančių gidų. Visoje Lietuvoje jų pavyko rasti vos dvidešimt. Vienai ispanų turistų grupei vertėjavo rusakalbė estė, o tekstą jai lietuvė pasakojo rusiškai.

Palanki užsieniečių nuomonė apie kraštą gali būti vertingesnė nei šiandieninės suvenyrų pardavėjų ir turizmo agentūrų pajamos. Specialistai pabrėžia, kad dalis kruiziniais laivais plaukiančių keleivių grįžta į patikusią šalį, kiti rekomenduoja kruizo maršrutą bendradarbiams ar kaimynams.

Pirmąkart – ispanai

Pagal išankstinę registraciją šiemet kruiziniai laivai į Klaipėdą plauks 47 kartus. Mažiau bus iki šiol dominavusių vokiečių. Tačiau sezono naujiena ta, kad net trečdalį turistų, daugiau nei dešimt tūkstančių, sudarys ispanai ir ispaniškai kalbantys keliautojai iš Lotynų Amerikos šalių. Juos atplukdys ispanų operatoriaus „Pullmantur” laineris „Empress”, registruotas Bahamose. Vienai didžiausių pasaulio kruizų kompanijai „Royal Carribean” priklausanti prabangos oazė iki šių metų vadinta „Empress of the Seas”.

Aštuoniolikos metų senumo 2004 metais atnaujintas laivas gali plukdyti iki 1800 keleivių, juo plaukia iki 1300 įgulos narių. Vasaros sezono kelionėms po Baltiją jis naudojamas jau ketvirtą sezoną, bet Klaipėda ispanų susidomėjimo sulaukė pirmąkart. Operatoriui pakoregavus uostų sąrašą, išbraukus iš jo Visbį (Švedija), „Empress” šiemet plaukia maršrutu Kopenhaga (Danija)-Gdanskas (Lenkija)-Klaipėda-Stokholmas (Švedija)-Talinas (Estija)-Sankt Peterburgas (Rusija)-Helsinkis (Suomija).

Stovėjimo Klaipėdoje trukmė – šešios su puse valandos. Iki rugsėjo vidurio „Empress” Klaipėdoje matysime 9 kartus.

„Tai aš pasiūliau kompanijai šiemet įtraukti Klaipėdos uostą į maršrutą, prieš tai internete ir kitur pasidomėjęs, ką čia galima parodyti turistams. Jūsų uostas geografiniu požiūriu yra patogioj vietoj. Ačiū už gražų priėmimą”, – pasitikęs Klaipėdos uosto kapitoną Viktorą Lukoševičių ir miesto turizmo atstovus klaipėdiečiams kalbėjo „Empress” kapitonas portugalas Amadeu Albuqerqvė.

Gegužės 26-ąją „Empress” keleiviai pirmąkart pripildė Klaipėdos senamiestį ispaniško šurmulio. Tačiau svečius priimančioms kelionių agentūroms toks didelis vienakalbių svečių būrys atskleidė mažos šalies turizmo spragas.

„Ispanai mėgsta naktinį gyvenimą, o Baltijos kruizus renkasi kultūra ir istorija besidomintys žmonės, kurie nesibodi keltis anksti. Visos vietos į šį kruizą rezervuojamos iš anksto, laivas pilnas. Palyginti su vokiečių turistų amžiumi, mūsų keleiviai jaunesni, 40-50 metų. Jie turtingesni. Į povestuvinę kelionę plaukia daug jaunavedžių. Mums tenka taikytis prie jų gyvenimo ritmo. Jums irgi svarbu prisitaikyti prie keleivių”, – patirtimi dalijosi kapitonas.

Savaitės kruizas „Empress” laivu, be ekskursijų, vienam žmogui kainuoja nuo 700 eurų (2400 Lt). Į kainą įskaičiuota daug paslaugų ir pramogų, maistas bei paprasti alkoholiniai gėrimai. Už brangesnius, prancūzišką šampaną ar konjaką, tenka mokėti. Laive yra erdvi teatro salė ir daug restoranų, tarp jų vienas – itin prabangus, jame keleiviai patiria malonumą susimokėdami už vakarienę.

Ieškoma gidų

Pasak A.Albugerqvės, beveik visi keleiviai iš vakaro atsisakė įdomių naktinių pramogų, kad atplaukę į uostą nepramiegotų ankstyvų ekskursijų po Lietuvos pajūrį. Organizuota išvyka kainuoja apie 50 eurų, tačiau tik 100 turistų liko laive, kiti iš terminalo išvažiavo į Palangą, Neringą ar pasidairyti po Klaipėdos senamiestį. To trumpam vizitui pakanka, nes, anot „Empress” kapitono, ekskursijų kiekis priklauso nuo stovėjimo laiko, o Klaipėdos lankymas nėra ilgas. Todėl šįkart populiarios buvo valandos ekskursijos po miestą specialia atvira mašina.

Pasak Klaipėdos turizmo ir kultūros centro vadovės Romenos Savickienės, krante stengiamasi kruizinius keleivius sudominti krašto įžymybėmis.

Tačiau didžiulė bėda – ispanų kalbos gidų trūkumas. „Mums mirtinai reikia ispaniškai kalbančių gidų – Klaipėdoje laukiamas kiekvienas, kad ir kokio amžiaus jis būtų. Šįkart mums prireikė 22 gidų, vienai grupei vertėjavo rusakalbė estė, kuriai tekstą rusiškai pasakojo lietuvė”, – kalbėjo R.Savickienė

Ne tik turistus priimančioms agentūroms sunku įsivaizduoti, kas būtų buvę, jei „Empress” būtų plaukęs į Klaipėdą 18 kartų, kaip kompanija planavo iš pradžių. Dėl keleivių saugumo „Pullmantur” atsisakė lietuvių pasiūlymo švartuotis prie gamybinės krantinės, kai kruizinis terminalas būna užimtas. Kompanija žada laukti, kol bus atsidarytas je naujasis keleivių terminalas ir tada ketina užsukti dažniau.

Kalbinių nepatogumų patyrė ir Teatro aikštėje gintarais prekiaujantys klaipėdiečiai. Įpratę prie vokiečių ir angliškai kalbančių turistų, jie mostagavo rankomis ir visais įmanomais išsireiškimais bandė apibūdinti tautinius suvenyrus, kuriuos gana noriai pirko pirmąkart Baltijos valstybės uoste atsidūrę jokiomis kitomis kalbomis nešnekantys ispanai.

Neseniai per Klaipėdoje vykusią tarptautinę konferenciją apibendrinant laivų keleivių apklausų duomenis buvo nurodoma, kad vienas Baltijos kruizų turistas krante vidutiniškai palieka 100 eurų (345 Lt). Kadangi Lietuvoje šiemet laukiama apie 40 tūkst. „kruizininkų”, todėl galima prognozuoti, kad jūrinio turizmo pajamos sudarys daugiau kaip 10 mln. litų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Laisvalaikis su žyma , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.