„Boeing” keleiviai žuvo nuo smūgio

Visi Graikijoje sudužusio „Boeing 737” keleiviai prieš lėktuvui įsirėžiant į kalną buvo gyvi. Jau tiksliai žinoma, kad jų nenunuodijo, salone nebuvo ir smalkių. Pilotai buvo be sąmonės. Valdžia paneigė ir versiją, kad prie Atėnų artėjantį lainerį numušė Graikijos KOP naikintuvai.

Sekmadienį tardytojai oficialiai paskelbė dviejų rugpjūčio 14 dieną sudužusio Kipro aviacijos kompanijos „Helios Airways” keleivinio lėktuvo „Boeing 737” „juodųjų dėžių” duomenis. Anot savirašių informacijos, lėktuvas pamažu išsihermetino. Jame išretėjo atmosfera, tokioje aplinkoje 115 keleivių ir 6 įgulos nariai galėjo kvėpuoti, tačiau deguonies nepakako, kad jie išliktų sąmoningi. Galbūt dėl sąmonės praradimo pilotai, skirtingai nei žmonės salone, ir negalėjo pasinaudoti deguonies kaukėmis. Lėktuvas ne tik išsihermetino – sugedo ir kiti prietaisai, dėl nepakankamos ventiliacijos sutriko, o vėliau ir perkaito energetinė sistema.

Dar viena komisijos išvada – teismo medicinos ekspertų duomenimis, visi „Boeing 737” skridę žmonės žuvo nuo smūgio į žemę. Tai paaiškėjo atlikus 118 žuvusių keleivių ir įgulos narių kūnų ekspertizę. Dar daugiau, vienas keleivių, penkerių metų berniukas, laineriui sudužus kurį laiką dar buvo gyvas.

Teismo medicinos ekspertai neaptiko požymių, kad keleiviai apsinuodijo smalkėmis ar nuodais.

Vyresnysis šios bylos tyrėjas Filiposas Kursaftisas sekmadienį sakė, kad jau galutinai aišku, jog prieš laineriui įsirėžiant į uolą visi „Boeing” keleiviai beveik dvi valandas, kol lėktuvas buvo nevaldomas, buvo gyvi. Nors daugelis keleivių, kaip ir pilotai, galėjo būti be sąmonės.

Tyrėjai patvirtina, kad netrukus prieš sudužimą lėktuvo valdymą bandė perimti 25 metų stiuardas Andreasas Prodromusas.

Pasinaudodamas nešiojamais deguonies balionais, stiuardas ir stiuardesė Heris Čaralambus užėjo į pilotų kabiną ir, įjungę autopilotą, pradėjo tupdyti lėktuvą.

Stiuardas, kuris turėjo mažosios aviacijos lakūno diplomą, bet nespėjo rasti darbo pagal specialybę, aukštį sumažino nuo 11 tūkst. iki 600 metrų ir bandė nutupdyti lėktuvą. Andreasas Prodromusas du kartus bandė pradėti tupdyti „Boeing”, tačiau per antrąjį apsisukimą baigėsi lainerio degalai, ir lėktuvas, iki Atėnų likus 40 km, įsirėžė į kalną. Kabinoje rasti stiuardo kraujo pėdsakai, patvirtinantys, kad jis bandė išgelbėti lėktuvą ir keleivius. Be to, būtent jį ir stiuardesę matė Graikijos KOP pilotai, lydėję keleivinį lainerį iki jam sudūžtant.

Sekmadienį ir Graikijos vyriausybės atstovai patvirtino, kad graikų naikintuvai nenumušė lėktuvo – tai įrodė „juodųjų dėžių” duomenys ir naikintuvų šaudmenų atsargos.

Be to, pasak ekspertų, jeigu lėktuvas būtų susprogdintas, jo nuolaužos būtų išsilaksčiusios kur kas didesniu atstumu.

Priminsime, kad Kipro avialainerio , skridusio reisu Larnaka-Atėnai-Praha, katastrofoje žuvo visi 115 keleivių, tarp kurių – 48 vaikai ir šeši įgulos nariai. Trijų žmonių kūnai vis dar nerasti. Dauguma kūnų buvo sumaitoti ir apanglėjo lėktuvui atsitrenkus į žemę. Identifikuojama pasitelkus DNR, dantų ir drabužių analizę.

Praėjusį savaitgalį įvyko net dvi panašios keleivinių lėktuvų avarijos. Aviacijos kompanijos „Delta Air Lines” lėktuvas, skridęs iš Atlantos į Ontariją, sekmadienį apie išhermetinimo grėsmę pranešė skrisdamas 9 tūkst. metrų aukštyje – buvo pažeistas lėktuvo pilotų kabinos stiklas. Laineriu skrido 180 keleivių ir 6 įgulos nariai. Per priverstinį nusileidimą niekas nenukentėjo. O rugpjūčio 20 dieną, šeštadienį, dar vienas „Boeing 737”, kuriuo skrido 144 keleiviai, išsihermetino 11 tūkst. metrų aukštyje. „Boeing” atliko aviacijos kompanijos „Astreus Airlines” čarterinį reisą ir Didžiosios Britanijos turistus, poilsiavusius Viduržemio jūros Menorkos saloje (Balearų salos), skraidino į Lidsą Anglijos šiaurėje. Visi keleiviai ir įgulos nariai spėjo užsidėti deguonies kaukes. Lėktuvas skubiai nusileido Prancūzijoje.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Pasaulyje su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.