Pokalbių trukmė nepaklūsta įstatymui

Mobiliojo ryšio operatoriai minutes skaičiuoja Lietuvoje nelicencijuota įranga

Išmeskite minutes iš galvos. Šie žodžiai skamba vienos telekomunikacijų bendrovės reklamoje. Deja, pačios bendrovės to padaryti kol kas negali. Minučių skaičiavimas mobiliojo ryšio operatoriams vis dar kelia galvos skausmą. Jų naudojamos pokalbių apskaitos sistemos iki šiol neturi atitinkamų Lietuvos institucijų licencijų, nors tai numato Metrologijos įstatymas. Teisės aktų reikalavimus atitinka vienintelė bendrovė „Teo“.

Vėluoja antrus metus

Ar pokalbiai telefonu tikrai skaičiuojami tiksliai, o apskaitos sistemos patikimos ir patikrintos? To paklaustas Valstybinės metrologijos tarnybos Metrologijos skyriaus vedėjas Pranciškus Žekonis kalbėjo be užuolankų.

„Metrologijos įstatymo pakeitimai, įpareigojantys telefoninio ryšio operatorius naudoti atitinkamų valstybinių institucijų sertifikuotas apskaitos sistemas, įsigaliojo 2006 m. liepos 14 d. Kol kas šis klausimas dar atviras, apskaitos sistemos nėra įteisintos“, – dėstė P.Žekonis.

Telefoninių pokalbių skaičiaus ir trukmės apskaitos sistemos yra įtrauktos į teisinei metrologijai priskiriamų matavimo priemonių sąrašą, jų patikros atliekamos kas metus. Tokias telefoninių pokalbių laiko apskaitos metrologinės patikros sistemas privalo turėti visos Lietuvoje telekomunikacijų paslaugas teikiančios įmonės.

P.Žekonis patvirtino, kad mobiliojo ryšio operatoriai kreipėsi dėl apskaitos sistemų įteisinimo, pateikė dalį dokumentų, tačiau galutinio rezultato iki šiol nėra.

Paprašytas įvardyti, kokių sankcijų už įstatymo nesilaikymą gali sulaukti operatoriai, P.Žekonis rekomendavo kreiptis į Metrologijos inspekciją, kuri prižiūri, kaip vykdomas Metrologijos įstatymas.

Pažadėjo, bet netesėjo

Metrologijos inspekcijos atstovai patvirtino, kad ši padėtis žinoma seniai ir bendrovėms tai nuolatos primenama.

„Apskaitos sistemas prieš kelerius metus įteisino „Teo“, o mobiliojo ryšio operatoriai dirba prie to, ruošia patikros metodikas, bendradarbiauja tarpusavyje ir su Kauno technologijos universiteto Metrologijos institutu“, – sakė Teisinės metrologijos ir ekspertizės skyriaus vyriausiasis valstybinis inspektorius Bronius Samavičius.

„Tačiau šis tempas tikrai netenkina“, – pabrėžė B.Samavičius ir pridūrė, kad bendrovės žadėjo savo apskaitos sistemas įteisinti dar praėjusiais metais, tačiau šiuo metu nebeaišku, kada tai bus padaryta.

Baudų už Metrologijos įstatymo nevykdymą mobiliojo ryšio operatoriai dar nėra skyrę. „Artimiausiais mėnesiais planuojame pakartotinį patikrinimą ir, jeigu nebus pasistūmėta į priekį, baudų išvengti jau nepavyks“, – kalbėjo jis.

Paklaustas, ar vartotojai tokiu atveju gali ginčyti savo pokalbių suvestines, B.Samavičius teigė, kad teisiškai galbūt ir įmanoma, tačiau techniškai apskaitos sistemos tvarkingos ir pokalbių trukmę galima matuoti sekundės dalių tikslumu.

Vienintelė iš keturių

Metrologijos įstatyme numatytus reikalavimus kol kas vykdo vienintelė telekomunikacijų bendrovė – „Teo“. Pasak jos atstovų, telefoninių pokalbių laiko apskaitos sistemą, kaip numatyta teisės aktuose, kasmet tikrina ir bendrovei licenciją išduoda Valstybinės metrologijos tarnybos paskirta įstaiga.

O mobiliojo ryšio operatoriai „Omnitel“, „Bitė“ ir „Tele2“ sutartinai tvirtina, kad jų naudojama įranga atitinka tarptautinius standartus, užtikrinančius apskaitos tikslumą. Šios bendrovės taip pat pabrėžia, kad kitose ES šalyse pokalbių apskaitos sistemos licencijų iš metrologijos tarnybų gauti nereikia.

Metodika tik kuriama

„Tele2“ atstovas spaudai Mindaugas Biliauskas teisinosi, kad padėtis dėl pokalbių apskaitos sistemų įteisinimo yra komplikuota, nes niekaip nerandama būdų, kaip įvertinti šias sistemas: „Metrologijos tarnybos specialistams nepavyksta sukurti patikros metodikos, kuri leistų patikimai įvertinti pokalbių apskaitos tikslumą.“

„Bitės“ komunikacijos vadovė Lina Karsokaitė teigė, kad šiuo metu, bendradarbiaujant visiems mobiliojo ryšio operatoriams, tokia metodika kaip tik kuriama ir ieškoma įmonės, kuriai būtų galima patikėti parengti ir įteisinti metrologinės patikros metodiką.

Ši metodika turėtų užtikrinti, kad skambučius ir jų trukmę fiksuojanti įranga bei šią įrangą valdanti sistema veiktų tinkamai. Ji taptų papildomu saugikliu, kuris dar labiau sumažintų klaidų apskaitant pokalbių minutes tikimybę.

Tiksli įranga

Mobiliojo ryšio operatoriai įrodinėjo, kad jų klientai tikrai gali būti ramūs dėl pokalbių apskaitos tikslumo.

„Mūsų naudojamų apskaitos sistemų tyrimai rodo, kad paklaida apskaičiuojant pokalbių laiką siekia vos tūkstantąsias sekundės dalis, o tai skambučio trukmei įtakos iš esmės neturi“, – sakė M.Biliauskas.

„Mobiliojo ryšio operatorių telefoninių pokalbių apskaitos sistemos yra sertifikuotos pagal visose ES šalyse galiojantį standartą, o naudojami pokalbių trukmės matavimo metodai pokalbių sujungimo trukmę nustato ne mažesniu kaip dviejų dešimtųjų sekundės dalių tikslumu“, – antrino L.Karsokaitė.

Paklaustas, ar Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) yra sulaukusi vartotojų skundų dėl operatorių naudojamų nelicencijuotų apskaitos sistemų, RRT Strategijos departamento direktorius Feliksas Dobrovolskis nedetalizavo.

„Nagrinėjame visus vartotojų skundus dėl sąskaitų už naudojimąsi telekomunikacijų paslaugomis, neatsižvelgdami į tai, ar telekomunikacijų bendrovės paslaugų kiekio matavimo įranga yra patikrinta metrologiškai“, – sakė jis.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

1 komentaras į "Pokalbių trukmė nepaklūsta įstatymui"

  1. AR CIA KAS NORS

    DAR TIKI PAZADAIS?DAR YRA TOKIU DEBILU?KADA VISI MELUOJA? KUR JUS GYVENATE,GAL TUNDROJE?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.