Dviratininkų būgštavimai išsipildė – tarptautinės dviračių ir turizmo trasos „EuroVėlo 11” projektas Vilniuje patyrė fiasko. Sostinės valdžia praganė trasai Europos Sąjungos skirtą paramą – beveik 10 mln. litų.
Beveik prieš dvejus metus Vilniaus miesto tarybos palaimintas „Euro-Velo 11” projektas žlugo. 9,4 mln. litų – tokią sumą sostinėje tiesti dviračių trasai buvo atriekusi ES. Tačiau miesto valdžia nesugebėjo panaudoti gautų pinigų – lėšos grįš atgal į Briuselį, rašo „Vilniaus diena”.
39 km dviračių trasa „EuroVelo 11” turėjo nusidriekti per visą Vilnių: nuo šiaurinės miesto dalies per Verkių regioninį parką, toliau Neries slėniu per Panerių miškus, pro Vokės dvarą iki Lentvario. Tokia trasa buvo suplanuota, kad ja keliaujantys dviratininkai galėtų apžiūrėti sostinės gamtos ir kultūros paminklus. Tačiau dabar apie šį maršrutą dviračių mėgėjai gali tik pasvajoti.
„Tikiuosi, kad miesto valdžia su meru Juozu Imbrasu priešakyje supranta, jog prarasti ES skirtas lėšas yra labai blogai”, – apgailestavo Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovas Frankas Vurftas.
Vilniaus vicemeras Evaldas Lementauskas pripažino, kad projektas – žlunga: „ES pinigus greičiausiai turėsime grąžinti”, – pirmadienį dienraščiui pripažino politikas.
E.Lementauskas neneigia – beveik dešimties milijonų litų praradimas miestui yra skausmingas ir apmaudus. Tačiau kitos išeities esą nėra. Esą viena pagrindinių priežasčių, dėl kurių sustojo projekto įgyvendinimas, – ilgi reikiamų konkursų terminai ir įvairios statytojų bei kitų suinteresuotų grupių pretenzijos. Nesklandumus lėmė ir komplikuotas viešųjų pirkimų konkursas trasos rangovams pasirinkti.
Siekiant neprarasti ES lėšų, dviračių trasa „EuroVelo 11” turėjo būti baigta šių metų rugpjūčio. Rangos darbus pretendavusios atlikti bendrovės „Gatvių statyba” ir „Kerista” trasą būtų baigusios trimis mėnesiais vėliau – lapkritį. Jų teigimu, iki rugpjūčio baigti darbų neįmanoma fiziškai: bėda ta, kad konkursas rangovams paskelbtas vėliau, nei turėjo būti.
Šiuo metu dviračių trasa tiesiama Žirmūnuose. Iki balandžio galo ji turėtų būti baigta. Tai pirmasis „EuroVelo 11” projekto etapas. Kada bus įgyvendinti kiti du – neaišku, nes ES pinigų skiria tik už visą projektą, o ne atskiras jo dalis.
kai atsakingos istaigos darbuotojai privales moket baudas is asmeniniu lesu uz prarastas lesas tada gal prades dirbt arba visoki paslemekai nelys i valdzia. dabar tai gaunasi, kad ju darbas yra ne atlikt savo pareigas, o prisikimst kisenius. po keliu metu vistiek bus tos trasos bet tik kad iruostos uz mokesciu moketoju pinigus. kas cia yra lietuvai 10milijonu, sen ar ten.