Architektų idėjos netrukus keis Laisvės alėjos veidą

Kauno savivaldybėje pradedamos vertinti prieš šventes čia vykusiame architektų seminare kilusios idėjos, padėsiančios išspręsti automobilių stovėjimo miesto centre – Laisvės alėjoje – klausimą.

Anot savivaldybės administracijos Urbanistikos skyriaus vedėjo Nerijaus Valatkevičiaus, apibendrinus ir įvertinus visus seminaro metu gimusius siūlymus, įdomiausios idėjos būtinai atsispindės sąlygose, kurios rengiamos prieš skelbiant Laisvės alėjos rekonstrukcijos investicinio projekto konkursą.

Tarp įdomių pasiūlymų buvo ir toks: atkurti transporto eismą keletą dešimtmečių vien pėstiesiems vaikščioti paliktoje alėjoje. Tiesa, mašinos joje laisvai galėtų važinėti tik vakarais, nuo 19 valandos. Tai, anot grupės architektų, padėtų susigrąžinti gyvumą šiai vakare visai tuščiai gatvei.

Kad alėja būtų gyvybinga ir dieną, iki jos atvykę automobiliais kauniečiai galėtų juos palikti požeminėse aikštelėse. Kai kas iš seminare dalyvavusių šešių kūrybinių architektų grupių (Šarūno Kiaunės, Audrio Karaliaus, Virginijaus Juozaičio, „Dviejų grupės”, „RA” studijos, „Kauno plano”) siūlo automobilių stovėjimo vietas įrengti po trimis aikštėmis (Vienybės, Nepriklausomybės ir po esančia greta Savivaldybės), kai kas – po Laisvės alėją kertančiomis gatvėmis ar kvartalų viduje. Būta dar siūlymų kvartaluose pastatyti kelių aukštų garažus.

Beje, vienai iš seminare dalyvavusių grupių priimtinas pasirodė ir variantas požeminiam stovėjimui panaudoti aikšteles, kurios galėtų atsirasti ir po pačia Laisvės alėja, greta Raudonojo Kryžiaus klinikinės ligoninės, netoli Vytauto prospekto.

„Labai gerai, kad imamasi spręsti automobilių stovėjimo problemą, – įsitikinęs Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų prezidentas, verslininkas, profesorius Mečislovas Rondomanskas. – Prieš metus atidarius miesto centre „Akropolį”, kur sutelkta nemažai parduotuvių ir kur galima patogiai ir nemokamai pastatyti savo automobilį, Laisvės alėja visai apmirė. Ji negali pasiūlyti tokių sąlygų kaip „Akropolis”. Juo labiau, kai šoninėse gatvėse laikydamas mašiną turi mokėti po tris litus už valandą, o tai ne kiekvienam norisi daryti. Todėl dauguma vairuojančiųjų Laisvės alėją iš viso aplenkia”.

Profesoriaus teigimu, sveikintini ir kiti Kauno miesto savivaldybės realūs žingsniai, kurių ši ėmėsi stengdamasi atgaivinti Laisvės alėją. Įvykus savivaldybės skelbtam konkursui, netrukus turėtų būti pakeisti alėjos šviestuvai. „Tikėkimės, kad ir viso Laisvės alėjos atnaujinimo neprireiks laukti kokius trejus ar dar daugiau metų, – sako rūmų prezidentas. – Bet norėtųsi, kad kompleksiškai būtų sutvarkyti ir senų namų fasadai šioje prestižine tebevadinamoje gatvėje. Kol kas neteko girdėti apie planus tai daryti”.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.