Seimo valdybos sudaryta darbo grupė, analizuojanti silpno alkoholio reklamos transliavimo pataisas ir turinti pateikti naujus pasiūlymus, trečiadienį svarstys jau konkrečias galimų pataisų formuluotes.
Kol kas yra parengti du pataisų variantai.
Vienas jų siūlo ir toliau drausti alkoholio reklamą nuo 6 val. iki 23 valandos.
Tačiau šio draudimo siūloma netaikyti natūralios fermentacijos alkoholiniams gėrimams, kurių stiprumas neviršytų 13 proc., o taip pat šiuos gėrimus gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių pavadinimams ir prekių ženklams, pateiktiems sporto, koncertų, teatro spektaklių, kino ir videofilmų demonstravimo, kitų masinių renginių vietose ir matomiems šių renginių transliacijų ir retransliacijų metu.
Alkoholio reklama siūloma nelaikyti viešos informacijos, pateikiamos filmuose, serialuose, televizijos ir radijo laidose, kai už jos skleidimą nebuvo apmokėta ar kitaip atlyginta ir tokia informacija neturi alkoholio reklamos tikslų.
Siūloma leisti ir netiesioginę reklamą – kai ant sportinės aprangos, avalynės ar kitos sporto atributikos pateikiami alkoholinius gėrimus gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių pavadinimai ar jų prekių ženklai.
Masinių renginių, sporto, koncertų, teatro spektaklių, kino ir videofilmų demonstravimo vietose (išskyrus vaikams ir paaugliams iki 18 metų skirtus renginius) siūloma leisti pateikti renginį, jo dalyvius ar renginio transliavimą per visuomenės informavimo priemones remiančios ir alkoholinius gėrimus, kuriais leidžiama prekiauti masiniuose renginiuose, gaminančios arba jais prekiaujančios įmonės pavadinimas ar prekės ženklas.
Kitu variantu siūloma uždrausti prekybą alkoholiu naktį (nuo 24 iki 6 val.), o stipriųjų gėrimų reklamą per televiziją ir radiją leisti artimiausius penkerius metus transliuoti nuo 22.30 val. iki 6 val. ryto, bet šis draudimas nebūtų taikomas alui iki 5,5 proc. stiprumo ir vynui iš šviežių vynuogių.
Taip pat siūloma leisti netiesioginę alkoholio reklamą – kai ant sportinės aprangos, avalynės ar kitos sporto atributikos pateikiami alkoholinius gėrimus gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių pavadinimai arba jų prekių ženklai.
Tačiau nuo nuo 2013 metų sausio 1-osios siūloma alkoholio reklamą uždrausti visose visuomenės informavimo priemonėse, taip pat būtų draudžiama išorinė alkoholio reklama.
Alkoholio reklamą nuo minėto termino siūloma uždrausti švietimo ir mokslo, visose sveikatos priežiūros įstaigose, visuomeninio transporto priemonių viduje ir išorėje, degalinėse ir jų teritorijose, išskyrus jose esančias alkoholinių gėrimų prekybos vietas bei ant atvirlaiškių, vokų ir pašto ženklų.
Nuo šių metų sausio visų alkoholinių gėrimų reklama per televiziją draudžiama.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba už alkoholinių gėrimų logotipo rodymą per šiemet transliuotas sporto rungtynes jau skyrė baudų TV3 ir LRT.