Ispaniška alternatyva

Lietuvos rinkoje siūlomi „Santana” visureigiai pamažu pelno Europos senbuvių pripažinimą

Ispaniškus visureigius į mūsų šalį importuojanti bendrovė „Autobrava” neseniai pristatė naują kompanijos „Santana Motor” inžinierių kūrinį – kompaktinės klasės modelį „Santana 300”. Tai antras savarankiškas ispanų bandymas įsibrauti į visureigių rinką. Šis automobilis sukurtas panaudojus ilgalaikę „Land Rover” ir „Suzuki” visureigių gamybos patirtį.

Automobilinė selekcija

„Šiemet rinkoje pasirodę nauji „Santana” modeliai turėtų sudominti kompaktiškų visureigių mėgėjus ir Lietuvoje, nes dėl tvirtos rėminės konstrukcijos jų pravažumas ir panaudojimo galimybės prilygsta didiesiems visureigiams, o degalų sąnaudos atitinka lengvojo automobilio sąnaudas”, – aiškino „Autobrava” specialiųjų projektų vadovas Laimonas Dapšys.

Naujieji kompaktinės klasės „Santana” visureigiai „Santana 300” (kėbulas su 3 durimis) ir „Santana 350” (su 5 durimis) aprūpinti 1,6 litro darbo tūrio, 16 vožtuvų daugiataškio įpurškimo benzininiais japoniškais „Suzuki” varikliais, išvystančiais 95 AG pajėgumą arba 2,0 HDI 87 AG pajėgumą prancūziškais „Peugeot” dyzeliniais varikliais su „CommonRail” tiesioginio įpurškimo sistema bei turbina. Maksimalus automobilių greitis siekia 150 ir 160 km/val., o vidutinės degalų sąnaudos – atitinkamai 7,7 l benzino ir 6,4 l dyzelino.

Pasak L.Dapšio, dėl savo kompaktiškų matmenų ir manevringumo šie automobiliai turėtų tapti neblogais pagalbininkais žmonėms, kurių darbas siejasi su sunkiai išvažiuojamais keliais ar bekele. Šių mašinų kūrėjai taip pat tikisi, kad „Santana 300” sulauks miestiečių, mėgstančių aktyvų poilsį ir netradicinius maršrutus, dėmesio. Lengviesiems automobiliams būdingos komforto sąlygos leis jaustis itin patogiai ir saugiai įveikiant įvairaus sudėtingumo kelio ruožus.

Pigesnė už kitas

Trijų durų „Santana 300” yra kiek mažesnis už penkių durų 350 modelį: automobilių ilgis – atitinkamai 3.630 ir 4.030 mm, ratų bazė – 2.200 ir 2.480 mm. Automobilių priekinė pakaba yra „MacPherson” tipo, o galinė – standus tiltas su spyruoklėmis. Transmisija yra mechaninė, 5 pavarų, o lėtinanti pavara veikia santykiu 1:1.816. Šių visureigių prošvaisa yra net 21 cm.

Bazinės komplektacijos naujųjų „Santana 300” ir „Santana 350” kaina su benzininiu varikliu – nuo 56 tūkst. Lt, o su dyzeliniu varikliu – nuo 62 tūkst. Lt. Į bazinę automobilių komplektaciją įeina vairo stiprintuvas, ABS stabdžių kontrolės sistema, 2 saugos oro pagalvės, elektra valdomi priekiniai langai, deformuojama vairo kolonėlė, šoniniai saugos strypai, automatinės laisvos eigos movos ir kt. komforto bei saugos elementai.

Pirmieji laurai

Beje, neseniai įtakingo Didžiosios Britanijos automobilių leidinio „4×4 Magazine” organizuotuose tradiciniuose penkių durų turbodyzelinių visureigių bandymuose Velso kalvose „Geriausio pasaulio visureigio 2005” titulą iškovojo „Santana PS-10”.

Šis automobilis aplenkė tokius konkurentus kaip „Land Rover Defender 110”, „Land Rover Discovery 3”, „Nissan Patrol „, „Mitubishi Shogun”, „Kia Sorento”, „Jeep Grand Cherokee”.

Bandymuose dalyvavo 10 visureigių, kurie varžėsi 10-yje specialių trasų ir buvo vertinami

10-ies balų skalėje. „Santana PS-10” triumfavo penkiose rungtyse – buvo greičiausias kliūčių ruože, laimėjo pravažumo varžybas purvo trasoje, nugalėjo automobilio prošvaisos konkurse, kuriame pravažiavo pro daugiausia – penkis po juo pakištus rąstus, įveikė aukščiausią kliūtį važiuojant tiek priekine, tiek atbuline pavara.

„Šiuose bandymuose svarbiausia buvo ne statistika ar reputacija, o realios automobilių galimybės. Išskirtinė „Santana” visureigio savybė – pravažumas purvu, akmenimis, kalnais ir nuokalnėmis buvo tas faktorius, kuris nulėmė pergalę”, – bandymų rezultatus komentavo L.Dapšys.

Imponuoja kokybė

Į „Santana PS-10” montuojamas apie 10 l degalų 100 km sunaudojantis 4 cilindrų 2.8 l dyzelinis variklis su „Bosch Common Rail” tiesioginio įpurškimo sistema, kuri leidžia išvystyti 125 AG pajėgumą ir 275 Nm sukimo momentą jau nuo 1800 aps./min. Automobilio prošvaisa siekia 212 mm, ratų bazė 2786 mm, brastos gylis 500 mm.

Anot L.Dapšio, bandymų organizatoriams imponavo ne tik šio visureigio techninės savybės, tačiau ir patrauklus kokybės bei kainos santykis. Lietuvoje „Santana PS-10” su 5 durų kėbulu kainuoja 94.500 Lt, šio automobilio PVM gali būti įskaitytas į finansinę įmonės ataskaitą ir sugrąžintas. Palyginimui, „Land Rover Defender” su analogišku kėbulu Lietuvoje kainuoja 116.000 Lt, be to, PVM už šį automobilį negrąžinamas.

Mūsų šalyje „Santana PS-10” visureigius įsigijo Lietuvos policija, specialiosios bei karinės tarnybos. Jais aktyviai domisi ir šalies statybinės bei kitų ūkio šakų bendrovės.

Renaldas Gabartas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.