Lietuvos kelionių rinka 2008 m. augs ketvirčiu

Kelionės tapo norma, o keliauti madinga, pernai pagrindiniai kelionių organizatoriai padidino pardavimus net 60%, ženkliai didėjo ir žmonių įsigyjančių keliones internetu.
Nors kelionių pirkimas Internete vis populiarėja, „Judek.lt“ atliktas tyrimas rodo, kad žmonės pirkdami keliones virtualioje erdvėje vis dar susiduria su tam tikromis baimėmis. Visų pirma tai nepasitikėjimas pačiu internetu (40 %), baimė prarasti pinigus (35 %), informacijos apie keliones trūkumas (17 %). Tačiau pirkdami Internete žmonės įžvelgia ir daug privalumų tokių kaip patogumas (29 %), pigumas (kelionės internete kainuoja pigiau nei kelionių agentūrose) (41 %), be to, 20 % teigia, kad informacijos apsispręsti kokią šalį, viešbutį ir kelionę rinktis jie internete randa pakankamai. Labiausiai internetu pasitiki vilniečiai – 50%, kauniečiai – 22 %, toliau seka Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio gyventojai – 19 %, kitų miestų – 9 %.
Įdomus kelionių internete pirkėjo portretas: dažniau pirko moterys (61 %), amžiaus vidurkis maždaug 30 metų, išsilavinimas – aukštasis. Vidutiniškai kelionei vienam žmogui skiriama 1.500 Lt. Moterys aktyvesnės didmiesčiuose, mažesniuose miestuose keliones aktyviau pirko vyrai (virš 60%). Mažesnių miestelių gyventojai nelinkę išlaidauti, jie išskyrė tokius kelionių pirkimo internetu privalumus: nereikia keliauti į didmiestį į kelionių agentūrą, viską galima sutvarkyti kompiuteriu.
Dažniausia kelionės trukmė – 7 naktys ir 8 dienos – 86 % visų kelionių. Tyrimas rodo, kad lietuviai gana žingeidūs, atostogautojai per tas septynias dienas dažniausiai užsisakydavo dar po dvi pažintines ekskursijas.
Judek.lt“ pastebėjo, kad keliautojai įgauna vis daugiau patirties ir kelionių organizatoriams užduoda vis kvalifikuotesnius klausimus. Šį pokytį puikiai iliustruoja žmonių noras kuo daugiau žinoti apie viešbučius kuriuose gyvens. Prie kylančių standartų tenka taikytis ir kelinių pardavėjams: lietuviškame internete jau atsirado galimybė rinktis viešbutį pagal poreikius: šeimai, porai, keliaujantiems vienišiams ar draugų kompanijai.
Galima drąsiai teigti, kad jau nusistovėjo pagrindinės kelionių kryptys: pavasarį ir vasarą – Turkija, Kreta, o rudenį ir žiemą – Turkija ir Egiptas. Į šias šalis sezono metu iš Vilniaus ir Palangos oro uostų kasdien kyla net keli lėktuvai.
Internetinės kelionių rinkos augimą puikiai iliustruoja pasiūla. Vasarą lietuviškame internete galima buvo rinkti vieną iš 4.000 viešbučių bei kelionės krypčių, žiemą ši pasiūla sumažėjo maždaug iki 2.000

Pagrindinės pažintinių kelionių autobusais kryptys buvo Vengrija, Lenkija, Italija, Prancūzija, šios kelionės pigesnės, jas labiausiai pirko mažesnių miestų gyventojai, kurie sudarė 57 % visų pirkėjų.

Prognozės

Pernai ekspertai prognozavo kelionių rinkos augimą, tačiau niekas nelaukė, kad jis sieks net 60%. Manome, kad šiemet rinka taip pat augs, tačiau ne taip sparčiai pokytis sudarys iki 25%. Kelionių organizatoriai varžysis ir toliau siūlydami dar didesnę krypčių, skrydžių ir viešbučių įvairovę. Tikėtina didės ir pardavimai Internete, o tinklalapių valdytojai savo klientus vilios ne tiek nuolaidomis, kurios dėl rinkos specifikos yra labai ribotos, kiek naujovėmis ir paslaugų kokybe.

Pernai vasaros pradžioje į Turkiją buvo galima nuskristi ir už 800 Lt., o rudenį Egipto kurortų kelialapių kainos prasidėdavo nuo 500 Lt. Tačiau, paskelbę tokias kelionių kainas, jų organizatoriai vos spėjo registruoti visus norinčiu pigiai atostogauti, tad vargu ar šiemet darys tą pačią klaidą. Kelionių kainas 2008 m. įtakos ir infliacija, todėl nereikia tikėtis pasiūlymų vos už kelis šimtus litų.

Pernai kelionių organizatoriai „paskutinės minutės“ pasiūlymais klientų itin nelepino, tikėtina, kad ir šiemet tokių kelionių pasiūla nebus itin didelė. Todėl kelionių mėgėjams rekomenduotumėm naudotis išankstinio pirkimo nuolaidomis arba itin įdėmiai sekti internete operatyviai atnaujinamą informaciją.
Šarūnas Gurklys

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.