Pigiausias pasaulyje: žodis tapo kūnu

Indijos kompanija „Tata Motors“ pagaliau pristatė seniai reklamuotą pigiausią automobilį pasaulyje.

„Tata Nano“ su 0,6 l apimties varikliu kainuos apie 2,5 tūkst. JAV dolerių (apie 6 tūkst. Lt) ir prekyboje pasirodys šių metų gale.

Analitikai sako, kad mokesčiai šio modelio kainą vartotojams padidins 20-30 proc., tačiau ji vis tiek išliks beveik du kartus mažesnė nei šiuo metu pigiausio automobilio „Suzuki Maruti 800“.

Pavadino košmaru

Pasižiūrėti į naują modelį nuo sausio 10 iki 17 dienos vykstančioje automobilių parodoje „Auto Expo 2008“ Delyje susirinko šimtai žmonių. Daugeliui jų net teko užsilipti ant stalų ir kėdžių tam, kad deramai įžiūrėtų naujovę.

„Leiskite man jus ir visus kritikus patikinti, kad automobilis, kurį sukūrėme, atitinka visus saugumo standartus ir tarptautinius aplinkosaugos kriterijus“, – sakė „Tata Motors“ vadovas Ratanas Tata per „liaudies automobilio“ pristatymą.

Dar prieš mėnesį indas mokslininkas, Jungtinių Tautų tarpvyriausybinės klimato kaitos komisijos pirmininkas Rajendra K. Pachauris, 2007-ųjų Nobelio Taikos premijos laureatas, pareiškė pigaus automobilio viziją vadinąs košmaru.

R. Tata parodoje Delyje tikino, kad R. K. Pachauris daugiau gali nebebijoti košmarų – esą „Nano“ tarša tėra 120 gramų anglies dvideginio vienam kilometrui, t.y. gerokai mažiau už dabartinį 163 g vidurkį Europoje.

Vis dėlto analitikai teigia, jog daugeliui suteikta galimybė įsigyti automobilį turės neigiamą poveikį ir aplinkai, ir eismo padėčiai, kuri Indijoje yra tragiška. Be to, pigusis „Nano“ yra gana pavojingas, mat oro saugos pagalvės jame nemontuojamos.

Dėžė ar ne?

Automobilio ilgis – 3,1 m, plotis – 1,5 m, aukštis – 1,6 m. Kėbulas pagamintas iš metalo, nors anksčiau kalbėta apie plastiką.

Pasak gamintojos, „Nano“ sunaudos tik 5 litrus kuro 100 km kelio. Be bazinio modelio, bus leidžiami dar du pagerinti variantai – juose bus ir vairo stiprintuvai, ir elektriniai langų kėlikliai, ir kondicionieriai. Aišku, už papildomą kainą.

Dar prieš debiutą pasigirdo pašaipi kritika – esą ar galima vadinti dėžę automobiliu.

Per pristatymą parodos stende „Tata Nano“ atrodė gana patraukliai, tačiau nuotraukos, kuriose pavaizduotas šis modelis atviroje erdvėje, atskleidžia automobilio mažumą. Išties galima suabejoti, ar tai – penkiavietis modelis, nebent penktas keleivis čia – mažas vaikas arba katė.

Ir Europoje

„Tata“ ketino pradėti „Nano“ gamybą dar prieš keletą metų, siekdama patenkinti milijoninės vartotojų armijos, dažnai keliaujančios Indijos keliais mopedais ir motociklais, paklausą.

Šiuo momentu tik 8 žmonės iš tūkstančio Indijoje turi automobilį, ir kompanija tikisi rasti klientų tarp motociklų savininkų. 2007 metais įsigyta 7 mln. mopedų ir motociklų.

Iš pradžių „Tata“ planuoja pagaminti 250 tūkst. egzempliorių per metus, tačiau, jos prognozėmis, paklausa kasmet sieks vieną milijoną.

Dvejus metus „Nano“ bus gaminama tik Indijos rinkai, po to žadama pradėti mašinos eksportą į Pietryčių Aziją, Afriką bei Pietų Ameriką.

„Nano“ ekspansija į Europą, tiesa, tik Rytų, planuojama padedant „Fiat“ koncernui. Senojo žemyno rinkai bus pasiūlytas didesnio darbo tūrio variklis, taip pat dyzelinė versija.

Konkurentai vėluoja

Toje pačioje parodoje Delyje pasauliui pristatytas, matyt, „antras pagal pigumą“ automobilis pasaulyje – taip pat Indijos kompanijos „Bajaj Automotive“ kūrinys. Jo žadama kaina – apie 3 tūkst. dolerių.

Tiesa, kol kas tai – tik koncepcinė versija, neturinti pavadinimo. Manoma, jog nuo jos serijinis modelis, turintis pasirodyti po poros metų, skirsis labai nedaug.

Variklis, transmisija, kiti techniniai mazgai – indų gamybos, o pati mašina bus renkama naudojant aljanso „Nissan-Renault-Bajaj“ galimybes.

Šis „konceptas“, taip pat kitąmet pasirodysiantis komercinis „Lite“ modelis, yra pasaulio automobilių pramonės milžinų „Renault SA“ ir „Nissan Motor Co.“ bandymas įkelti koją į Indijos rinką, kuri artimiausiu dešimtmečiu gali tapti viena labiausiai augančių pasaulyje.

Tą nujausdami rankoves raitojasi ir kiti gamintojai. Apie žygį į Indiją pranešė „Volkswagen AG“, 2009-aisiais čia besitikinti surinkti daugiau nei 100 tūkstančių savųjų modelių.

Į indiško pyrago dalį pretenduoja ir „General Motors“, šioje šalyje besistatanti antrą gamyklą (bendras potencialas – 225 tūkst. automobilių per metus).

Kol kas lyderiu Indijoje išlieka Japonijos investuotojai. „Suzuki“ čia valdo net pusę naujų automobilių rinkos.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.