A. Kubilius: prekės ženklas ekrane – dar ne reklama

Tėvynės sąjungos pirmininkas Andrius Kubilius yra įsitikinęs, kad galiojantis Alkoholio kontrolės įstatymas nedraudžia rodyti krepšinio varžybų net ir tuo atveju, jei ant krepšininkų marškinėlių yra alaus gamyklos logotipas ar toks prekės ženklas nupieštas ant salės grindų.

„Esu įsitikinęs, kad sąmoningai ar nesąmoningai klysta ir Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorius Feliksas Petrauskas, kuris teigia, kad krepšinio varžybų transliacijų metu ekrane sušmėžuosiantys tokių ženklų vaizdai bus reklamos transliacija. Nereikia painioti pačių prekių ženklų, kurie yra viena iš reklamos formų, ir reklamos transliacijos per televiziją, nes tai supainiojus teks uždrausti ir bet kokių filmų rodymą, kur kas nors geria alų ir ant butelio matyti etiketė su alaus rūšies įvardijimu”, – teigia A. Kubilius.

Pasak jo, pastarosiomis dienomis vieno televizijos kanalo sukeltas ažiotažas dėl alkoholio reklamos sukėlė didelį susirūpinimą: ir dėl krepšinio transliacijų ateities, ir dėl televizijos kanalo savininkų padorumo.

Kaip primena A. Kubilius, galiojančiame Visuomenės informavimo įstatyme reklama apibrėžiama taip: „Reklama – už užmokestį ar kitokį atlygį įvairia forma ir bet kokiomis priemonėmis reklamos užsakovo interesais skleidžiama informacija apie asmens ūkinę, komercinę, finansinę ar profesinę veiklą, skatinanti įsigyti prekių ar naudotis paslaugomis, įskaitant nekilnojamojo turto įsigijimą, turtinių teisių ir įsipareigojimų perėmimą. Reklama taip pat laikomi straipsnis, laida, parengti ir (ar) paskelbti ne viešosios informacijos rengėjo, kuris už užmokestį ar kitokį atlygį skleidžia šią informaciją, užsakymu.

Paslėpta reklama – bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis skleidžiama informacija apie gamintoją ar paslaugos teikėją, jo pavadinimą ar veiklą, prekių ženklą, pateikiama taip, kad reklamos vartotojas gali nesuprasti, kad tai reklama, arba gali suklysti dėl pateiktos reklamos tikrojo tikslo. Toks informacijos pateikimas visais atvejais laikomas paslėpta reklama, kai už ją užmokama ar kitaip atsilyginama”.

A. Kubiliaus nuomone, TV3 ekrane transliuojamų krepšinio varžybų metu sušmėžuosiantys alaus gamintojų prekių ženklai galėtų būti laikomi reklama ar paslėpta reklama tik tokiu atveju, jeigu už tokį sušmėžavimą TV3 imtų atlygį iš alaus gamintojų.

„Net jeigu įstatymuose dėl prekių ženklų rodymo varžybų metu yra kokių nors neaiškumų, kurių iki šiol nebuvo įžiūrėję Seimo ar Prezidentūros teisininkai, tokius neaiškumus nėra sunku nedelsiant panaikinti, ir Seimas tai galėtų labai greitai padaryti”,- mano A. Kubilius.

Jo nuomone, toks beprecedentis televizijos ir alaus gamintojų spaudimas Seimui yra didelė klaida, kurią, tikėtina, netrukus įvertins ir patys žiniasklaidos priemonių savininkai.

„Piktnaudžiavimas žiniasklaidos galia visuomenei yra tiek pat pavojingas, kaip ir piktnaudžiavimas alkoholiu”, – teigia Tėvynės sąjungos pirmininkas, Seimo vicepirmininkas A. Kubilius.

Seimas pratęstoje rudens sesijoje ketina svarstyti Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, galinčias sušvelninti alkoholio reklamos draudimą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Politika su žyma , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.