Seimūnai konkuruoja su ministrų kabinetu, žabodami nepaklusnius vairuotojus

Seimūnai su ministrų kabinetu lenktyniauja, rengdami įstatymų pataisas, padėsiančias žaboti nepaklusnius vairuotojus – parlamento posėdyje kilo ginčai, kieno variantas geresnis – Vyriausybės ar socialdemokrato Vytauto Čepo.
Parlamentarai antradienį ėmėsi svarstyti du panašius Administracinių teisės pažeidimų kodekso (ATPK) pataisų variantus. Pagrindinis Teisės ir teisėtvarkos komitetas (TTK) buvo labiau linkęs remti Vyriausybės paruoštą projektą, tačiau tam paprieštaravo V.Čepas, teigdamas, kad jo pasiūlymas esąs „logiškenis”.

„Aš neatsiimu savo varianto ne tik todėl, kad jis beveik pusantrų metų pragulėjo stalčiuje, bet jis yra logiškas. Aišku, tai nėra koks nors galvų kapojimas, kai už neprisegtą diržą yra atimamos teisės, yra logiškai numatytos baudos”, – posėdyje argumentavo V.Čepas.

Socdemą palaikė kai kurie kiti parlamentarai – balsuodami dauguma jų nenorėjo atmesti V.Čepo kodekso pataisų, o Vyriausybės siūlymus vadino „išplaukusiais” bei netekusiais esmės.

„Lygindamas abudu variantus, deja, turiu pripažinti, kad Vyriausybės variantas kai kur yra tiek „išplaukęs”, kad jau nebelieka jokios esmės”, – V.Čepą palaikė frakcijos kolega Albertas Sereika.

Nesutikę atmesti V.Čepo ruoštų kodekso pataisų, parlamentarai atidavė jį tobulinti komitetui, tačiau, atsižvelgus į rengėjo norą, pataisos nukeliavo ne į TTK, o į Ekonomikos komitetą.

Parlamentaras savo siūlomose pataisose numatė, kad tam tikrais atvejais būtų galima atimti vairuotojo pažymėjimą ir uždrausti vairuoti transporto priemonę visam laikui. Tokią griežtą atsakomybę sukeltų pakartotinis vairavimas esant neblaiviam, nustatyto baudos balų skaičiaus surinkimas tris kartus per apibrėžtą laikotarpį, vairavimas po to, kai tokia teisė jau buvo atimta.

Šiame pataisos variante taip pat norima švelninti atsakomybę už nežymius pažeidimus. Pavyzdžiui, neužsisegus saugos diržo buvo anksčiau numatyta bauda nuo 25 iki 50 litų, o V.Čepas siūlo apsiriboti tik 25 litų nuobauda. Pasak jo, didelės baudos už nežymius pažeidimus nėra efektyvios, bjų atsisakymas palengvintų pareigūnų darbą bei sumažintų vairuotojų norą papirkinėti policininkus.

Taurelę kilnoti mėgstantiems vairuotojams atsakomybė turėtų būti griežtinama, baudžiant juos ne baudomis, o administraciniu areštu. Nepasimokiusiems po pirmojo karto norima skirti dar griežesnes sankcijas – tokiu atveju nepriklausomai nuo neblaivumo laipsnio numatoma bausti 30 parų administraciniu areštu ir visam laikui atimti vairuotojo pažymėjimą.

Bausmės taip pat turėtų būti griežtinamos ir už vairavimą neturint vairuotojo pažymėjimo, didinama atsakomybė už pabėgimą iš įvykio vietos.

Tuo metu Vyriausybės siūlomame variante daugiausia dėmesio skiriama piniginių baudų didinimui už vairavimą apsvaigus ar viršijus greitį.

Pagrindinė Vyriausybės pataisų esmė – alternatyvių bausmių skyrimas, tai yra galimybė skirti arba baudą, arba tam tikram laikui atimti vairuotojo teises.

Sankcijos griežtėja, kai kelių eismo taisyklėms nusižengiama neįgijus dvejų metų stažo ar neturint vairuotojo pažymėjimo.

Neblaiviems vairuotojams, anot Vyriausybės siūlymo, bausmės nedidėja labai smarkiai, tačiau atsiranda papildomų sąlygų, kurioms esant jos yra didesnės. Jei iki šiol sankcijos įvairuoja priklausomai nuo girtumo laipsnio, tai dabar baudų diferenciacija atiranda ir atsižvelgus į papildomas sąlygas – tokias, kaip teisės vairuoti neturėjimas, pažeidimo padarymas neturint dvejų metų vairavimo stažo ir kitas.

Bausmės už nusižengimus taip pat didėja, jei padaromas nežymus sveikatos sutrikdymas – tokiu atveju girtumas kaip sunkinanti aplinkybė užtraukia baudą su teisės vairuoti atėmimu tam tikram laikui arba administracinį areštą kartu uždraudžiant kiek nors laiko sėsti už vairo.

Sankcijos dar sunkėja, jei asmuo eismo įvykio metu sukėlė nežymius sveikatos sutrikdymus neturėdamas teisės vairuoti – tuomet šalia piniginės baudos arba arešto jis baudžiamas ir transporto priemonės konfiskavimu.

Beje, V.Čepo pataisose transporto priemonės konfiskavimas nenumatomas.

Transporto priemonės konfiskavimas Vyriausybės siūlomose pataisose numatomas ir tokiais atvejais, kai apgirtęs už vairo sučiumpamas pakartotinai.

Kai kurie parlamentarai išreiškė abejonę, ar tokia bausmė, kaip transporto priemonės konfiskavimas, padės mažinti mirtingumą keliuose.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Politika su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.