Pralaužti ledai saugesnio eismo link

Karą keliuose tramdyti prisižadėjęs Seimas vakar pagaliau liovėsi tempęs gumą ir priėmė dešimtis pakoreguotų, vairuotojų atsakomybę griežtinančių Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo punktų.

Viena didžiausių naujovių: pradedantiesiems vairuotojams išlaikius vairavimo egzaminą po dvejų metų teks dalyvauti praktiniuose kursuose – tik po jų bus įteiktas nuolatinis vairuotojo pažymėjimas.

Taip pat paaiškėjo, kad gali būti atkurta Kelių policija: Vyriausybė įpareigota pateikti savo vertinimus ir siūlymus iki Seimo pavasario sesijos pradžios.

„Pusfabrikačiai”

Paradoksalu, tačiau labiausiai karą keliuose stabdyti užsimoję Seimo nariai atėjus laikui svarstyti Saugaus eismo įstatymo pataisas savo balso teisę išmainė į pietus.

Per įstatymo priėmimo stadiją parlamento plenarinių posėdžių salėje iš pradžių sėdėjo mažiau nei trečdalis Seimo narių. Posėdžiui pirmininkavusį konservatorių Andrių Kubilių tai piktino, todėl jis kelis kartus kvietė atvykti balsuoti.

Keletas Liberalų sąjūdžio frakcijos narių siūlė papildomus mokymus skirti tik Kelių eismo taisykles (KET) pažeidus 2-4 kartus, o į nuolatinį laikinąjį vairuotojo pažymėjimą keisti, jei per dvejus metus nebuvo KET pažeidimų ar buvo tik vienas.

Taip pat siūlyta bandomąjį laikotarpį pradėti skaičiuoti iš naujo tuomet, kai pradedantieji vairuotojai bandomuoju laikotarpiu pažeidžia taisykles 4 ir daugiau kartų ar jiems už pažeidimus atimama teisė vairuoti.

Anot parlamentaro Vytauto Grubliausko, esą pagal priimtas dabartines, ne jo siūlytas pataisas į gatves bus išleisti vairuotojai – „pusfabrikačiai”. Seimas liberalų iniciatyvos nepalaikė.

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas replikavo, kad žmogus gali net nevairuoti arba vairuoti mažai tuos 2 metus, tad jis, nepadaręs nusižengimų ir gavęs nuolatinį vairuotojo pažymėjimą, „liktų embriono stadijoje”.

Jo oponentai aiškino, esą pataisos paskatins vairavimo mokyklas lupikauti, leis pasipelnyti.

Mažės promilių

Po priimtų įstatymo punktų taip pat griežtės reikalavimai ir stikliuko mėgėjams: pradedantiesiems vairuotojams dvejus metus leistinas alkoholio kiekis kraujyje bus ne 0,4, kaip yra dabar, o 0,2 promilės. Tas pats reikalavimas bus taikomas ir vairuotojams, kurie sunkesnėmis nei 3,5 tonos transporto priemonėmis veža mažiausiai 9 žmones.

Kitiems vairuotojams 0,4 prom. riba liks galioti.

Naujos pataisos įpareigos nelaikyti liežuvio už dantų tuos žmones, kurie neišduoda KET pažeidusį jų automobilį vairavusį asmenį. Pagal pataisas, tokiu atveju visa atsakomybė teks mašinos savininkui.

Vakarykščiame posėdyje nepatvirtintas tik vienas punktas: susiginčyta dėl komisijos, kuri turėtų prižiūrėti kelių eismo saugumą, sudėties.

Šis klausimas turėtų būti išspręstas iki ketvirtadienio – šią dieną planuojama patvirtinti visą įstatymo paketą.

Rytoj taip pat planuojam priimti ir dar griežtesnį nei iki šiol KET pažeidėjų atsakomybę numatantį Administracinės teisės pažeidimų kodeksą. Tarp siūlymų – ir automobilio konfiskavimas vairuotoją sučiupus išgėrus antrąjį kartą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

2 atsiliepimai į "Pralaužti ledai saugesnio eismo link"

  1. As vairuoju jau 7 metus

    remiantis kriminologinaiais tyrimais nenustatyta, kad grieztesne bausme stabdo pazeidimus 😕
    taciau as sikart Seimui pritariu. reikia grieztinti KET ir net labai smarkiai. paziurekit, kas dedasi musu gatvese, baisu, kokia vaziavimo kultura. laikytis leistino greicio tapo jau nebemadinga 🙁 pats laikas pagalvoti ir apie savo sauguma, kai aplink vien pazeidimai…

  2. as vairuoju 11m

    nu kultura pas mus ne kokia.Rodai 5min.posuki,kad nori i kita juosta persirikiuoti,tai nesulauksi kad kas praleistu,o dar papypins,kur cia lendi.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.