Darbuotojų šturmas be rezultatų

Autobusų vairuotojai skundžiasi netvarka darbe, o vadovai nieko nežada keisti

Vakar uždarojoje akcinėje bendrovėje „Kauno autobusai” įvykęs vairuotojų ir įmonės vadovų susirinkimas netruko peraugti į aršią bei karštakošišką diskusiją. Sunkiomis darbo sąlygomis, tik kartą per ilgą laikotarpį pakilusiais atlyginimais, technikos netvarka ir išeiginių trūkumu besiskundę vyriškiai salėje sukėlė nemenką šurmulį.

Poilsiauti nėra kada

Vienas aktualiausių klausimų, drebinusių „Kauno autobusų” valdžią, kodėl, kitaip nei anksčiau, vairuotojas, išdirbęs penkias darbo dienas, privalo sėsti dviem pamainoms (maždaug trylikai valandų) už vairo ir savaitgaliais? Darbuotojai piktinosi esama tvarka, sakydami, kad netgi atlyginimas už viršvalandžius mokamas gerokai mažesnis, nei derėtų.

„Mes neturime kada pailsėti, – vieningai piktinosi vairuotojai. – Ką jūs darysite, kai visi senukai, dirbdami tokiais tempais, pabaigs savo dienas, o jaunimas, kaip jau dabar matyti, norės tik naujų autobusų, didelių atlyginimų ir nepriekaištingų darbo sąlygų?”

Į pastaruosius klausimus UAB „Kauno autobusai” generalinis direktorius Mindaugas Grigelis tegalėjo atsakyti, kad šiuo metu trūksta beveik 40 vairuotojų, be to, įmonę slegia milžiniškos skolos už įsigytus naujus autobusus, kurių parką ir toliau žadama atnaujinti. Pastarosios priežastys, vadovo teigimu, neleidžia kol kas padidinti vairuotojų atlyginimų ir sušvelninti darbo tempą: „Pinigų turime tiek, kiek iš tikrųjų jų yra, todėl jei kažkam didinsime, tai kitiems tuo pačiu tektų sumažinti”.

Valstybinės darbo inspekcijos Kauno skyriaus vedėjo pavaduotoja Inesa Brundzienė patvirtino, kad darbuotojų skundai dėl darbo be išeiginių yra visiškai pagrįsti: „Tai tikrai nėra normalu ir reikėtų atlikti patikrinimą, ar iš tiesų žmonės yra priversti tokiais tempais dirbti”. Anot specialistės, šių metų gegužės 1-ąją Vyriausybės priimtas nutarimas reglamentuoja visus darbo ir poilsio laiko reikalavimus, susijusius su sausumos transportu, tačiau jokiu būdu neleidžia prailginti darbo savaitės: „Jeigu yra taikoma suminė darbo laiko apskaita, jų darbo laikas negali būti ilgesnis nei 48 valandos per savaitę”.

Netvarka išaiškėjo greitai

„Kauno dienai” apie bendrovėje susidariusią padėtį pasakojęs Nikolajus Pirogovas prisipažino visai neseniai sulaukęs kolegų atkalbinėjimo: „Kai pradėjau ieškoti bent menkiausios teisybės, man buvo patarta tylėti, nes kitaip būsiu tiesiog „suvalgytas”, bet aš ne toks žmogus esu, kad praleisčiau viską pro akis”. 57-erių metų vyriškis, anksčiau dirbęs aviacijos srityje, į „Kauno autobusus” dirbti atėjo prieš tris mėnesius, todėl sako per šį laikotarpį spėjęs susipažinti su situacija, kurią tiesiog būtina tvarkyti. Vairuotojas pasakojo, kad neseniai dirbo dvi savaites be poilsio dienų, tačiau pakartoti tokios rutinos daugiau nesutiktų.

Vairuotojui susirinkimo metu prabilus apie prastą autobusų techninę būklę, įmonės technikos direktorius Kęstutis Derliūnas nebuvo linkęs veltis į tolesnes diskusijas su bendrovės naujoku, pabrėždamas, jog šis, anksčiau dirbęs aviacijos srityje, todėl veikiausiai yra įpratęs prie kitokių darbo sąlygų. Tuo tarpu N.Pirogovas įsitikinęs, kad vadovybė turėtų suprasti, jog visuomeninis miesto transportas skirtas vežioti žmonėms, o ne kažkam kitam”.

Vairuotojas aiškino ne kartą per tris mėnesius susidūręs su įvairiais gedimais, tačiau apie juos prakalbęs „Kauno autobusų” vadovams sulaukė tik atkirčio dėl paties nemokėjimo deramai važiuoti.

Diskusijos davė rezultatų

Nors susirinkimo metu N.Pirogovo kalbos apie prastą technikos būklę daugeliui atrodė išgalvotos, iškart po to vairuotojui buvo leista patikrinti vairuojamą autobusą specialiu stendu: „Nežinau, ar čia dėl to, kad viską girdėjo žurnalistai, ar dėl pagaliau atsiradusio susirūpinimo dėl netvarkos, bet vakar po susirinkimo iškart buvo suteikta galimybė atidžiau apžiūrėti autobuso techninę būklę ir netgi pirmą kartą išdavė kažką panašaus į techninių apžiūrų metu surašomą dokumentą”.

Konkrečių prognozių darbuotojams negalėję pateikti „Kauno autobusų” vadovai tikino, kad artimiausiu metu situacija bendrovėje turėtų visokeriopai pagerėti. Įmonės generalinis direktorius „Kauno dienai” patvirtino, jog lyginant su praėjusiais metais, jaučiamas nesmarkus finansinis kilimas aukštyn.

„Esame užėmę nemažą dalį rinkos ir tikrai neketiname jos prarasti, kadangi tai padaryti būtų lengviausia”, – dėstė M.Grigelis.

Vadovo įsitikinimu, susidariusi situacija – tik laikini nesklandumai, kurių sprendimų intensyviai ieškoma ir tikimasi netrukus juos įgyvendinti. Direktorius pridūrė, jog kur kas labiau esama padėtimi piktinasi neseniai pradėję dirbti vairuotojai, anksčiau važinėję mikroautobusais bei kitu transportu.

Tuo tarpu vienas vairuotojų nenorom prasitarė, kad netvarkos darbovietėje esama nemenkos, tačiau apie tai kalbėti daugelis nedrįsta, kadangi niekas nenori prarasti ir šių varganų darbo vietų.

Tomas Jarusevičius

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.