Miesto savivaldybės užmojai pagerinti Panevėžio įvaizdį, pasitelkiant vilniečių firmos „Lukrecija” sukurtą logotipą, nuėjo šuniui ant uodegos.
Kai ties Nemuno ir J.Tilvyčio gatvių sankryža pastatytas didžiulis stendas su naujuoju logotipu – popierinį lėktuvėlį primenančiu trikampiu didžiuliame baltame fone bei užrašu „Panevėžys nauja kryptis” – sukėlė ne tik pašaipų, bet ir pasipiktinimo bangą, jį teko skubiai nukabinti.
Negana to, išaiškėjus, jog „Lukrecijos” logotipas Panevėžio mokesčių mokėtojams kainavo apie 20 tūkst. litų, žado neteko vietiniai reklamos specialistai ir profesionalūs dizaineriai.
Kad jie tokį pat darbą galėjo atlikti daugiausia už tūkstantį litų, savivaldybės administracijos darbuotojams net nešovė į galvą.
Pasirodo, Panevėžio valdininkai nė neįsivaizduoja, kiek ir kokių reklamos bei dizaino paslaugas teikiančių įmonių savame mieste yra ir ar apskritai tokių yra.
Logotipą pagaminti užsakiusio savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus vedėjos Irmos Gritėnienės nuomone, Panevėžyje nėra nė vieno profesionalaus dizainerio ir nė vienos miesto logotipą su jo naudojimo taisyklių rinkiniu galinčios sukurti firmos.
Iš „Panevėžio ryto” korespondentės išgirdusi, kad vis dėlto miestas turi profesionalių ir šalyje gerai žinomų šios srities kūrėjų, I.Gritėnienė, rodos, nuoširdžiai nustebo.
„Buvau įsitikinusi, kad tokių nėra. Aš juk ne reklamos specialistė. Savivaldybės dizaineris Rimantas Lukšas irgi sakė, kad Panevėžyje nėra profesionalių reklamos specialistų”, – sakė I.Gritėnienė.
„Panevėžio rytas” netruko išsiaiškinti, jog šiuo metu mieste veikia per 40 dizaino ir reklamos paslaugas teikiančių įstaigų, kuriose dirba ne po vieną ir ne po du diplomuotus specialistus.
Tam teprireikė penkių minučių. Paskambinus į informacijos tarnybą, jos darbuotojos paslaugiai padiktavo ilgiausią sąrašą agentūrų telefonų ir adresų. Vėliau liko tik aplankyti ir pakalbinti dizainerius.
Tada paaiškėjo paradoksali situacija: pagrindiniai šių įstaigų klientai – vilniečiai. Jiems Panevėžyje dirbančių specialistų kūryba atrodo pakankamai profesionali ir patraukli dėl prieinamų kainų.
Visi kratosi atsakomybės
„Panevėžio ryto” kalbinta savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Audronė Grainienė apgailestavo, kad per kažkieno klaidą miestiečiai pamatė ne tą logotipo variantą, kurį buvo numatyta pristatyti prieš pat miesto gimtadienį.
Vietoje ryškiaspalvio, tik apačioje neryškiu trikampiu ženkliuku pagražinto plakato kažkodėl buvo padarytas tento pavyzdžio stendas.
Šiuo metu savivaldybėje bandoma išsiaiškinti, kas davė komandą tokį stendą gaminti ir kiek jis kainavo.
Visi valdininkai, į kuriuos tik kreipėsi „Panevėžio rytas”, nurodė, jog pagrindiniai siūlai – I.Gritėnienės rankose, bet ji šiuo metu atostogauja.
Korespondentei pabandžius I.Gritėnienę kalbinti telefonu, ši teigė negalinti iš atminties pasakyti jokių skaičių. Be to, bijanti gauti velnių nuo vadovų, kad kalba su žurnalistais atostogų metu.
Praėjusį antradienį darbe turėjusios pasirodyti Viešųjų ryšių skyriaus vedėjos rasti nepavyko. Paaiškėjo, kad valdininkė prasitęsė atostogas.
Galiausiai iš atostogų grįžusi I.Gritėnienė žurnalistei patarė net neieškoti, kas davė komandą tą stendą gaminti ir kabinti, mat dabar visi vienas į kitą rodo pirštais ir kratosi atsakomybės.
„Kai tą stendą pakabino, aš net nebuvau Lietuvoje, tuomet poilsiavau Ispanijoje, net mobiliojo telefono nebuvau pasiėmusi, taigi negalėjau niekam komandų duoti”, – prie stendo atsiradimo Nemuno ir J.Tilvyčio gatvių sankryžoje nagų tikino neprikišusi I.Gritėnienė.
Lėktuvėlis jau kažkur matytas
Stendas su „Lukrecijos” sukurtu logotipu apstulbino ir miesto merą Vitą Matuzą.
„Išvydęs plakatą su vadinamuoju Panevėžio naujos krypties logotipu, buvau nustebęs kaip ir dauguma panevėžiečių.
Esu ir viešai pareiškęs, jog man šitas ženklas nepatinka, jei leisite pasakyti stipriau – „neveža”. Juolab kad negaliu atsikratyti įspūdžio, jog toks lėktuvėlis jau kažkur matytas. Tad drįstu abejoti šio ženklo autentiškumu”, – „Panevėžio rytui” sakė miesto vadovas.
Mero abejones dėl ženklo idėjos naujumo patvirtino reklamos firmos „Sagros reklama” vadovas Audrius Mikalauskas.
Pasirodo, „Sagros reklama” prieš 8 metus Panevėžyje vykusio dvigubo ultratriatlono proga miestui už dyką buvo sukūrusi ženklą, labai panašų į tą, už kurį dabar savivaldybė „Lukrecijai” sumokėjo 20 tūkstančių litų.
Lygiai tokiu pat kampu į padanges kylantis lėktuvėlis tąkart reklamavo sporto šventę, o dabar ženklas teigia, jog tai – nauja miesto kryptis.
Pusę pinigų iš karto padovanotų
„Jei netyčia taip atsitiktų, kad atsiras kas nors, kas mūsų firmai už logotipą sumokės 20 tūkstančių litų, tai 10 tūkstančių tą pačią minutę atiduosiu vaikų darželiui ar dar kokiai įstaigai paremti”, – „Panevėžio rytą” tikino 10 metų veikiančios bendrovės „Sagros reklama” direktorius A.Mikalauskas.
Bendrovės vadovui apmaudu, kad Panevėžio valdininkai nė kiek nepalaiko savų verslininkų, nors viešai deklaruoja ką kita.
Iš miesto savivaldybės „Sagros reklama” nėra gavusi jokių užsakymų. Kai savivaldybės administracijos Viešųjų ryšių skyrius nutarė užsakyti miesto įvaizdį turintį pagerinti logotipą, šiai bendrovei niekas neskambino, konkurse dalyvauti nesiūlė.
Anot A.Mikalausko, Panevėžyje yra užtektinai profesionalių dizainerių, kurie būtų galėję sukurti miestą reprezentuojantį ženklą už dešimteriopai mažesnę sumą.
Įvairias reklamos paslaugas teikiančioje bendrovėje „Sagros reklama” vien logotipo sukūrimas kainuoja 200-400 litų.
Viso firminio stiliaus sukūrimas, kai ženklas pritaikomas vėliavoms, automobiliams, suvenyrams, dokumentų blankams, vokams, vizitinėms kortelėms, kainuoja brangiau – 700 litų.
Kolegoms sumokėjo nerealią sumą
Kelerius metus sėkmingai reklamos, poligrafijos ir interjero kūrimo paslaugas teikiančios panevėžiečių firmos „Reklamos forma” vadybininkas Mindaugas Martuzas teigė, jog jų profesionalūs dizaineriai logotipą sukuria už 200-400 litų.
Už ypatingą ženklą užsakovui gali tekti mokėti ir 600 litų ar daugiau. Ypatingųjų kategorijai galima būtų prilyginti miesto simbolį.
M.Martuzas sakė, jog papildomai tektų mokėti už ženklo pritaikymą blankams, vizitinėms kortelėms ar kitoms priemonėms, tačiau čia kliento išlaidos būtų skaičiuojamos šimtais, o ne tūkstančiais litų.
Beje, kuo daugiau būtų tęstinių užsakymų, susijusių su sukurtu logotipu, tuo šios paslaugos būtų pigesnės.
Išgirdęs, kad vilniečių firmai „Lukrecija” Panevėžio savivaldybė atseikėjo 20 tūkstančių litų, „Reklamos formos” vadybininkas pripažino, jog kolegoms buvo sumokėta nereali suma.
Klientų sulaukia net iš užsienio
Reklamos paslaugas teikiančios bendrovės „RGC” dizainerė Giedrė Stasevičienė į kolegų vilniečių dizainerių darbą sakė žiūrinti tolerantiškai.
„Kiek žmonių, tiek nuomonių. Teisybę sakant, aš į tą ženklą neįsigilinau, kad galėčiau detaliai komentuoti. Jį mačiau tik pravažiuodama. Man pasirodė gan modernu”, – sakė G.Stasevičienė.
Tačiau specialistė net neabejojo, kad tokio lygio logotipą kuo puikiausiai galėjo sukurti ir jų bendrovės dizaineriai. Ir ne už tokią astronominę kainą.
„RGC” personalo vadovė Žydrūnė Vešurenkienė patikslino, kad jų specialistai logotipą gali sukurti už 100-1000 litų. Jei prie ženklo būtų pridėtas instrukcijų rinkinys, kaip ir kur logotipą panaudoti, užsakovui tai dar kainuotų apie 500 litų.
Personalo vadovei tik juoką sukėlė paistalai, jog Panevėžyje nėra dizaino profesionalų ar kad vilniečiai – stipresni specialistai. Šiuo metu „RGC” dirba 6 diplomuoti dizaineriai.
Pagrindinė „RGC” klientūra – Vilniaus ir kitų didmiesčių firmos. Užsakymus „RGC” atlieka ir užsieniečiams. Panevėžiečiai, deja, į savo miesto specialistus kreipiasi retai.
Ž.Vešurenkienė negalėjo prisiminti nė vieno užsakymo, kurį per pastaruosius kelerius metus jų bendrovė būtų gavusi iš miesto savivaldybės.
„RGC” specialistų niekas neprašė sukurti naują miesto simbolį, nesiūlė dalyvauti konkurse, nesiteiravo, ar vietos dizaineriai būtų pajėgūs tai padaryti.
Teigia neturėjusi iš ko rinktis
„Panevėžio rytui” pabandžius aiškintis, kodėl toks, o ne kitoks logotipas tapo naujuoju Panevėžio simboliu, paaiškėjo pikantiškų smulkmenų.
Logotipą už pasakišką sumą sukūrusi vilniečių bendrovė „Lukrecija” šį užsakymą gavo be jokio konkurso.
Panevėžio savivaldybės Viešųjų ryšių skyrius logotipo kūrėją pasirinko pavartę dienraštį „Verslo žinios”. Atranką lėmė miesto dizainerio rekomendacijos.
Pasak I.Gritėnienės, kelioms garsioms reklamas ir dizainą kuriančioms firmoms buvo išsiuntinėti pasiūlymai sukurti Panevėžio miesto ženklą. Iš 15 atsiliepė tik keturios, tačiau iš jų tik „Lukrecija” iš karto pateikė vaizdinę medžiagą. Kainos visų buvo panašios. „Realiai kaip ir nebuvo iš ko rinktis”, – prisipažino I.Gritėnienė.
Nė vienai Panevėžyje esančiai reklamos ir dizaino kūrimo firmai savivaldybės darbuotojai neskambino, logotipą kurti nesiūlė ir kainų nesiteiravo.”Jei nors viena panevėžiečių firma būtų tiek pažengusi, kad būtų „Verslo žiniose” įrašyta į didžiųjų šimtuką, gal būtume ir jiems pasiūlę”, – tikino valdininkė.
Ar miesto merui priimtinas naujasis ženklas, I.Gritėnienė sakė nežinanti. Miesto vadovas oficialiai priekaištų Viešųjų ryšių skyriui neišsakė.
I.Gritėnienė teigė neįsivaizduojanti, kaip būtų galima logotipą pakeisti, nes šis ženklas jau pradėtas naudoti.
Nemuno ir J.Tilvyčio gatvių sankryžoje kabojęs ir miestiečius nervinęs stendas į šiukšlyną neiškeliavo. Jis padėtas į sandėlį ir bus pritaikytas renginiuose.
Komandą nukabinti stendą davė pati I.Gritėnienė, kai Viešųjų ryšių skyrių pasiekė miesto vadovų, politikų ir gyventojų pasipiktinimas.
„Jūs kapstot šakėm ant vandens, aš neturiu ką atsakyt į tokius klausimus. Norėjome, kad miestui būtų kuo geriau, kad atrodytume solidžiau. Iš kur aš galėjau žinoti, kad tokia kaina – per didelė? O dabar aš nežinau, ką atsakyti”, – „Panevėžio rytui” teigė I.Gritėnienė.
Gailutė Kudirkienė,
www.panrytas.lt
Po tokio liapsuso tik atsistatydint,o jei ne tai jau paliuosuot is darbo ir dar pasiaiskint ar toj firmoj nedirba jos gimines,draugai,pazistami,jei taip tai jau teisetvarkos organu laukia darbas.
kazkas labai svariai pinigelius isplove, kad man taip nors tukstanteli 😀