Po teismo nutarties – nei poliso, nei pinigų

Vakar Vilniaus apygardos teismui paskelbus draudimo bendrovės „Ingo Baltic” (anksčiau „Baltik garant”) bankrotą, apie 75 tūkstančius šalies vairuotojų liko ir be draudimų polisų, ir be už juos sumokėtų pinigų.

Vieni jų skuba draustis kitur, kiti vis dar laukia tikėdamiesi susigrąžinti bent dalį prarastų pinigų.

Seimo ekonomikos komiteto narys Pranas Vilkas nemokia teismo pripažintos įmonės atsakomybę sumanė užkrauti Transporto priemonių draudikų biurui, tačiau šio vadovai įstatymo pataisas vadina teisiškai nepasvertomis.

Transporto priemonių draudikų biuro vadovas Algimantas Križinauskas „Vakarų ekspresui” sakė, kad siūloma keisti visiškai ne tą įstatymą, mat draudimo sutarčių galiojimo laiką įvykus bankrotui numato ne P. Vilko minėtas Civilinės atsakomybės, o Draudimo įstatymas.

Biuro vadovas prašo nesibaiminti vairuotojų, kurie patyrė avarijas dar iki „Ingo Baltic” bankroto. Jiems žala bus atlyginta, tačiau reikės palaukti, kol įsigalios teismo nutarimas. Vadovas patikino, jog lėšų įstaiga šiam tikslui taip pat nepritrūks – jie turį specialų fondą, kurį kaskart papildo draudimo bendrovės.

Vairuotojų laukia nuostoliai

Teisininkai taip pat abejoja, kad Ekonomikos komiteto nario užmojai išsipildys. Vilnietis advokatas Andrius Kaluina neguodžia „Ingo Baltic” klientų ir primena jiems, jog pagal Draudimo įstatymą vos įsigaliojus teismo nutarčiai kelti bendrovei bankroto bylą privalomojo transporto draudimo sutartys nebegalioja. Tokiu atveju vairuotojai draudimo sutartis turėtų sudaryti su kita kompanija.

Juristų teigimu, pasisekė vairuotojams, kurie sutartis su „Ingo Baltic” nutraukė anksčiau – jie atgaus dalį įmokų už laikotarpį nuo bankroto paskelbimo iki draudimo sutarties pabaigos. Tiesa, šios sumos bus grąžinamos vykdant bankroto procedūras, užtrunkančias metus ir ilgiau.

Tačiau dalies vairuotojų laukia didesni nuostoliai – jie iš karto po teismo nutarties bus priversti mokėti 100 litų siekiančias baudas. Sutartis su „Ingo Baltic” jie gali nutraukti įspėję bendrovę prieš 15 dienų, o teismo nutartis įsigalioja per trumpesnį laikotarpį – 10 dienų.

A. Kaluina sutiko, kad apskundus nutarimą bylos tyrimas, kaip ir įmonės statuso skelbimas, užsitęstų ir vairuotojai draudimo sutartis tokiu atveju spėtų nutraukti.

Tačiau „Ingo Baltic” bankroto bylą tyrusi Vilniaus apygardos teismo teisėja Rasa Kiselienė žiniasklaidai sakė nemananti, kad bendrovė jos sprendimą apskųs, mat draudikai sutiko, jog bankroto bylą inicijavusios draudimo priežiūros komisijos (DPK) ieškinys būtų patenkintas.

Beje, Įmonių bankroto įstatymas skelbia, kad bankroto byla laikoma iškelta iš karto po teismo nutarties paskelbimo, mat teismas juridinių asmenų registrui bei kitoms institucijoms apie ją praneša nedelsiant.

Taigi, vadovaujantis šiuo įstatymu, bankrotą patyrusios bendrovės polisai negalioja jau nuo vakar, o belaukdami sutarties nutraukimo vairuotojai bus priversti pažeidinėti administracinę tvarką arba vaikščioti pėsčiomis.

Jau šiandien įvykusios avarijos kaltininkas, turintis „Ingo Baltic” draudimo polisą, būtų nubaustas ne tik administracine nuobauda. Nukentėjusiajam žalą atlyginęs Transporto priemonių draudikų biuras iš avariją sukėlusio „Ingo Baltic” kliento turėtų teisę reikalauti padengti nuostolių atlyginimo išlaidas.

Bankrotas naudingas konkurentams

Dalis iš beveik 75 tūkst. šios bendrovės klientų jau suskubo draustis kitur. Kitos šalyje veikiančios draudimo bendrovės pranešė sulaukusios „Ingo Baltic” išduotus polisus turėjusių vairuotojų.

„Lietuvos draudimo” atstovė spaudai Žana Jakevičienė sakė, kad, palyginti su praėjusių metų rugpjūčiu, norinčiųjų apdrausti savo civilinę atsakomybę šiemet tokiu metų laiku jie sulaukia triskart daugiau.

Tai, kad šį mėnesį kreipiasi daugiau naujų klientų, pripažino ir draudimo bendrovės „RESO Europa” transporto skyriaus vadovas Danas Dilys. Abiejų įmonių atstovai sakė laukiantys dar didesnio antplūdžio ir paminėjo, kad tik dalis naujųjų klientų nesiguodė nukentėję nuo bankrutavusios draudimo įmonės.

Nukentės ir bankroto iniciatoriai

Beje, „Ingo Baltic” žlugimą pajus ir bankroto bylą jai inicijavusi draudimo priežiūros komisija. Vakar premjeras Algirdas Brazauskas pareiškė, jog bent keli jos nariai turės palikti postus dėl to, kad Vyriausybė nebuvo perspėta apie tokias permainas šalies draudimo rinkoje.

Komisijos pirmininkui Edvinui Vasiliui-Vasiliauskui ministras pirmininkas pasiūlė atsistatydinti. Iki rugsėjo 5-osios komisija privalės pateikti siūlymus, kokių priemonių reikia imtis, kad ateityje draudimo įmonių bankroto atveju klientai būtų visiškai apsaugoti.

Priežiūros komisija praėjusią savaitę sulaukė kaltinimų ir iš pagrindinių bankrutuojančios bendrovės akcininkų – Rusijos draudimo lyderės „Ingostrakh”. Jos atstovai teigė, kad DPK žiniasklaidai anksčiau laiko paskelbta informacija apie planuojamą inicijuoti bankrotą neleido „Ingo Baltic” tinkamai derėtis dėl teisių ir pareigų perdavimo kitoms bendrovėms.

Oficialiai skelbiama, kad draudimo priežiūros komisija bankrotą bendrovei inicijavo dėl nepatenkinamos finansinės padėties. Įmonės draudimo veiklos licencija buvo panaikinta dar liepos 13-ąją. Tuomet buvo areštuotas ir įmonės atidėjimus padengsiantis turtas, kurio vertė siekia beveik 10 milijonų litų.

Teigiama, jog „Ingo Baltic” prie žlugimo privedė itin žemi privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo įkainiai, nulemti didžiulės draudimo bendrovių konkurencijos privalomojo draudimo rinkoje.

Valdas Pryšmantas

„Vakarų ekspresas”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.