Klaipėdos valdininkai ne tik naudojasi tarnybiniu transportu, bet ir kiekvieną mėnesį gauna kompensacijas už savo pačių privačius automobilius.
Išmokoms – tūkstančiai
Savivaldybės administracija, miesto politikai naudoja devynis tarnybinius automobilius. Dar dešimtims valdininkų mokama ir už nuosavas mašinas, kurias jie naudoja tarnybai.
Už privačios mašinos naudojimą per mėnesį gali būti mokama kompensacija iki 0,3 proc. nuo Statistikos departamento pastarąjį kartą skelbto vidutinio darbo užmokesčio.
2007-ųjų pirmąjį ketvirtį jis buvo 1737,8 lito.
Taigi vienam darbuotojui per mėnesį gali būti išmokėta iki 521,34 lito degalų išlaidoms ir automobilio amortizacijai padengti. Savivaldybės darbuotojams, naudojantiems asmeninį automobilį tarnybai, per mėnesį skiriama nuo 50 iki 150 litų.
Savivaldybės Ūkio tarnybos vedėjos Karinos Pašilienės teigimu, yra apie 30 tarnautojų, kuriems administracijos direktorius leido skirti kompensacijas už transportą. Tam tikslui per metus atseikėjama 24 tūkst. litų.
Tačiau, anot K.Pašilienės, gaunantieji šias kompensacijas vykdami į komandiruotę gali naudotis ir savivaldybės transportu.
Neteisėta priemoka?
Finansų ministerijos Viešųjų ryšių skyriaus vedėja Giedrė Balčytytė tvirtino, kad valstybės tarnautojai iš tiesų gali naudoti savo mašinas tarnybai ir jiems už tai gali būti mokama kompensacija.
„Tačiau tos pačios transporto išlaidos negali būti atlyginamos du kartus”, – perspėjo vedėja.
Pasak jos, kompensacija už netarnybinių automobilių naudojimą neturi būti mokama, kai valstybės tarnautojas vyksta į komandiruotę įstaigos transportu.
Vis dėlto Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Aloyzas Každailevičius įsitikinęs, kad kompensacijų už transportą mažinti nereikia, nes jos ir taip jau nėra didelės.
„Jei tarnautojai į komandiruotes važiuotų savo mašinomis, tai reikėtų mokėti ne po 150 litų, o dvigubai daugiau”, – tvirtino jis.
Informacijos neskelbia
Atsižvelgdama į vis dažniau į viešumą iškylantį neleistiną tarnybinių mašinų naudojimą asmeniniams poreikiams, Vyriausioji tarnybinės etikos komisija įstaigoms rekomendavo savo interneto tinklalapiuose paskelbti informaciją apie visus turimus tarnybinius automobilius.
Siūlyta nurodyti jų skaičių, kiekvieno valstybinį numerį, markę ir priskyrimą padaliniams ar tarnautojams. Taip pat rekomenduota skelbti įstaigos darbuotojo, atsakingo už transporto naudojimo kontrolę, telefoną ir elektroninio pašto adresą.Tačiau Klaipėdoje visa tai nėra padaryta.
„Kitam savivaldybės tarybos posėdžiui teiksime pataisytą tarnybinių automobilių naudojimo taisyklių projektą, kuriame ir bus atsižvelgta į Tarnybinės etikos komisijos rekomendacijas”, – teigė savivaldybės administracijos direktorius A.Každailevičius.
Dar rugpjūtį politikams buvo pateiktos tvirtinti Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos lengvųjų tarnybinių automobilių naudojimo taisyklės. Sprendimo projektas tuomet buvo atidėtas patikslinimui.
Žmona turi likti namie
Etikos sargai rekomenduoja drausti tarnybiniu transportu vykti iš namų į darbą ir iš darbo į namus. Vykdamas į komandiruotę valdišku automobiliu tarnautojas neturi teisės kartu vežtis savo šeimos narių, giminaičių ar kitų asmenų.
Pavyzdžiui, merui draudžiama į sostinę savivaldybės mašina nusivežti žmoną. Tarnautojai, turintys teisę darbo metu skaityti paskaitas, negali tarnybiniu automobiliu vykti į mokymo įstaigą.
A.Každailevičius garantavo, kad niekas iš savivaldybės valdišku transportu į namus nevažinėja.
„Tačiau važiuodami į Vilnių žurnalistų neatsisakome pavėžėti”, – juokėsi administracijos vadovas.
Pasak jo, skaityti paskaitų valdininkai važiuoja po darbo. O savivaldybės automobiliai tuo metu yra uždaryti garažuose arba saugomi aptvertame savivaldybės kieme.
Benzinas liejasi laisvai
1989 – 2006 metais pagamintus visus devynis Klaipėdos savivaldybės automobilius aptarnauja penki vairuotojai.
Daugiausiai – 40 tūkst. kilometrų per metus – leidžiama nuvažiuoti merui Rimantui Taraškevičiui tarnybiniu automobiliu „Volvo S80”, kuris naudoja ir daugiausiai benzino – 12 litrų 100 kilometrų. Žiemą arba kai reikia naudoti kondicionierių, valdiškiems automobiliams kuro norma didinama 10 proc.
Po 47 tūkst. kilometrų leidžiama nuvažiuoti dviem „Honda Accord” mašinoms, kuriomis naudojasi mero pavaduotojai, administracijos direktorius ir jo pavaduotojai. Likusiam valdiškam transportui nustatyta rida – iki 30 tūkst. kilometrų per metus.
Mašinoms lėšų negailima
Miesto valdžia dėl transporto išlaidų nesuka galvos, jei pritrūksta pinigų, jų skiriama papildomai.
Mažiausiai– 20 tūkst. kilometrų per metus – leidžiama nuvažiuoti Vaikų teisių apsaugos tarnybai, kuriai 13,5 tūkst. litų transportui išlaikyti skiria Vyriausybė.
Anot Ūkio tarnybos vedėjos K.Pašilienės, likusių aštuonių savivaldybės tarnybinių mašinų reikmėms numatyta 145,3 tūkst. litų.
„Jei lėšų iki metų galo trūksta, iš biudžeto prašoma papildomų. Šiais metais pinigų skirta pakankamai”, – sakė vedėja.
2002-aisiais visi tarnybiniai automobiliai buvo pažymėti savivaldybės administracijos lipdukais, tačiau iki šiol ant jų nėra užrašo „tarnybinis”.
Tokį užrašą rekomenduoja tarnybinės etikos komisija.
Klaipėdos savivaldybės automobiliai asmeniniams reikalams nenuomojami.
„Vykstantys į komandiruotes tarybos nariai turi teisę naudotis savivaldybės transportu. Valdininkai, vykdami į politinius renginius, jei tai nėra tarnybinė komandiruotė, šiuo transportu naudotis negali”, – sakė A.Každailevičius.
Vicemerai daužė hondas
Valdiškos mašinos neišvengia ir avarijų. 2007-ųjų birželį vykstant iš komandiruotės kelyje Vilnius – Klaipėda „Honda Accord”, vairuojamas mero pavaduotojo Beno Šimkaus, patyrė autoavariją. Nuostolius padengė draudimo kompanija.
Pernai rugpjūtį tuometinis vicemeras, dabar savivaldybės tarybos sekretorius Vidmantas Plečkaitis Tiltų gatvėje stuktelėjo į mikroautobusą.
Vicemeras tarnybiniu automobiliu „Honda Accord” vyko į pasitarimą dėl transporto srautų, prasidėjus Biržos tilto remontui. tvirtį jis buvo 1737,8 lito.