Saugus atstumas

Vairuotojas visuomet privalo laikytis saugaus atstumo, kad neatsitrenktų į priekyje važiuojančią transporto priemonę.

Anksčiau KET net būdavo nurodoma, jog tas atstumas metrais turėtų būti lygus pusei automobilio spidometro rodmenų kilometrais per valandą. Kitaip tariant, jei važiuojame 50 km/h greičiu, iki priekyje riedančio automobilio rekomenduojama laikytis 25 m atstumo, užmiestyje važiuojant 90 km/h greičiu distancija tarp automobilių turi būti maždaug 45 metrai. Dabartinėse KET tokių konkrečių nurodymų nėra, tačiau reikalavimas laikytis saugaus atstumo išlikęs: „171. Vairuotojas, atsižvelgdamas į greitį, privalo laikytis tokio atstumo, kad neatsitrenktų į priekyje važiuojančią transporto priemonę, jeigu ji būtų stabdoma, taip pat palikti tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus.”

Reikalavimas dėl atstumo

Kyla klausimas, kodėl KET reikalaujama laikytis tokio atstumo, kad automobilis neatsitrenktų į priekyje važiuojančią transporto priemonę tik tuomet, kai ji būtų stabdoma, lyg kitais atvejais, kai priekyje važiuojantysis nestabdo, tai nėra būtina. Atsakyti nesunku: šis punktas nustato atstumo tarp judančių automobilių reikalavimą. Jeigu tas atstumas bus saugus net staiga stabdant priekyje važiuojančiai transporto priemonei, vadinasi, jis bus saugus ir dar saugesnis, kai priekyje važiuojantysis nestabdys.

Lenda į tarpą

Iš praktikos žinoma, kad vairuotojams labai dažnai nesiseka pasirinkti saugaus atstumo tarp automobilių, važiuojančių vienas paskui kitą. Miestuose populiariausias eismo įvykis – atsitrenkti į priekyje riedančią transporto priemonę. Esant intensyviam eismui nedrausmingi vairuotojai sudaro nepakenčiamas sąlygas ir drausmingiesiems. Itin dažnai pasitaiko, kai drausmingam vairuotojui laikantis saugaus atstumo į atsiradusį tarp automobilių šiek tiek didesnį tarpą įlenda kitas. Be abejo, taip daryti nedera, nes tai – prastas tonas, negana to, pažeidžiamos KET (persirikiuojant iš vienos juostos į kitą dažniausiai neduodama kelio kitiems).

Saugus tarpas iš šono

Vairuotojai ypač turėtų atkreipti dėmesį į saugaus atstumo svarbą artėjant žiemai, kai keliai neišvengiamai tampa slidesni ir stabdymo kelias gerokai pailgėja. Nevertėtų pamiršti ir KET 171 punkto pabaigoje esančio reikalavimo. Tarp greta važiuojančių transporto priemonių tarpas iš šono irgi turi būti saugus. Tai aktualu ne tik transporto priemonėms judant keliomis juostomis ta pačia kryptimi, bet ir lenkiant vienai kitą ar bandant prasilenkti siauresniuose kelio ruožuose. Saugaus atstumo iš šono dydis taip pat priklauso nuo važiavimo greičio – didinant greitį turėtų atitinkamai didėti ir atstumas. Juk visiškai suprantama: kuo didesnis šis atstumas, tuo labiau sumažėja tikimybė transporto priemonėms susidurti.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.