Dykinėjantys vaikai nusikalsta dažniau

Bendrasis vaikų užimtumas per pastaruosius dešimt metų sumažėjo daugiau nei 80 procentų, tuo metu nusikaltusių mokinių skaičius kaip reikiant išsipūtė. Daugelistyrėjų patvirtina statistinį ryšį tarp užimtumo nebuvimo ir nusikalstamumo.

Laisvalaikio analizė rodo, kad įvairi pozityvi ir negatyvi mokinių veikla vyksta po pamokų. Sudėtinga šalies socialinė, ekonominė būklė, sąlygojanti visuomenės kultūrinių, dvasinių ir ypač moralinių vertybių nuosmukį, daro didelį poveikį kriminogeninei ir socialinei vaikų ir jaunimo situacijai.

Kasmet daugėja nusikaltusių moksleivių skaičius. Daugiau nei pusę padarytų nusikaltimų padaro neužimti vaikai. Lietuva Europoje užima vieną pirmaujančių vietų pagal jaunų žmonių savižudybių skaičių. Viena delinkvencijos (nusižengimo plačiąja prasme) profilaktikos priemonių – tinkamas vaikų užimtumas, skatinimas dalyvauti pozityvioje veikloje.

Pasitenkinimas savo veikla skatina teigiamą savęs vertinimą ir visokeriopą pozityvų asmenybės tobulėjimą. Tuo metu užimtumo stoka yra rizikos faktorius, skatinantis įsitraukti į nusikalstamą veiklą. Dažnai vaikai kalba, kad „iš neturėjimo ką veikti padarė nusižengimus”, kad „nuobodulys veda iš proto” ir pan. Daugelis tyrėjų patvirtina statistinį ryšį tarp užimtumo nebuvimo ir nusikalstamumo.

Formuojantis vertybinėms orientacijoms, be šeimos įtakos, iškyla bendraamžių įtaka – siekiant išsivaduoti iš artimųjų suaugusiųjų įtakos, ypač sureikšminamos bendraamžių grupės. Be to, šiame laikotarpyje ypač aštri pomėgių (hoby) diferenciacija bei gilaus poreikio bendrauti atsiradimas.

Vaikams, kuriems nesiseka mokslai, jaučia diskomfortą, jiems nesmagu prieš draugus ir mokytojus. Žemą savivertės jausmą turintys vaikai ieškodami būdų, kaip tapti reikšmingiems, gerbiamiems bei mylimiems, dažnai atsiduria rizikos grupei priklausančių bendraamžių draugijoje.

Šioje situacijoje išryškėja, kokia svarbi alternatyvi mokymuisi veikla – popamokinis užimtumas. Vaikams, kuriems nesiseka mokslai, svarbu surasti galimybę išreikšti save kitoje veikloje, pavyzdžiui, sporto būrelyje. Įvairiausi popamokiniai užsiėmimai skatina pasitikėjimą savimi, teigiamą savęs vertinimą. Išreikšdamas save ir patenkindamas savo kūrybinius poreikius, vaikas išmoksta gerbti save, tuo pačiu ir aplinkinius.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Vaikai su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.