ES imasi priemonių prieš Lietuvą dėl vairuotojų darbo ir poilsio režimo

Europos Komisija, prieš oficialiai pateikdama skundą Teisingumo Teismui prieš keletą Europos Sąjungos (ES) šalių, tarp kurių yra ir Lietuva, jog šios dar nepranešė apie priemones, kuriomis į šių šalių nacionalinę teisę būtų perkelta direktyva, susijusi su darbo ir poilsio režimu transporto sektoriuje.

ES vykdomoji institucija primena Lietuvai, Graikijai, Italijai, Liuksemburgui, Portugalijai, Rumunijai, Slovakijai ir Didžiajai Britanijai jog į šių šalių nacionalinę teisę turi būti perkelta direktyva, kurioje nustatomos būtiniausios sąlygos naujoms taisyklėms kelių transporto sektoriuje (dėl vairavimo trukmės ir poilsio laikotarpių bei dėl skaitmeninių tachografų įrengimo) įgyvendinti, pranešė ES spaudos tarnyba.

Neįgyvendinusios šios svarbios direktyvos valstybės narės neturi teisinių priemonių, būtinų sąžiningai konkurencijai šiame sektoriuje skatinti ir eismo saugai didinti.

„Veiksmingai ir greitai į nacionalinę teisę perkelti šį svarbų teisės aktų dėl vairuotojų vairavimo trukmės ir poilsio laikotarpių suderinimo paketą yra itin svarbu ne tik tam, kad vidaus rinka tinkamai veiktų, bet ir tam, kad būtų laikomasi socialinių teisės aktų ir didinama eismo sauga. Tokioje konkurencingoje kelių transporto rinkoje negalime valstybėms narėms leisti taikyti skirtingų taisyklių”, – sakė ES transporto komisaras Žakas Baro (Jacques Barrot).

Ši Tarybos ir Europos Parlamento direktyva, kuri į nacionalinę teisę turėjo būti perkelta iki 2007 m. balandžio 1 d., kartu su socialiniais teisės aktais (dėl profesionalių vairuotojų vairavimo trukmės ir poilsio laikotarpių) sudaro vadinamąjį socialinį kelių transporto paketą. Direktyva siekiama, kad socialiniai teisės aktai būtų teisingai ir vienodai įgyvendinti.

Tinkamai užtikrinti teisės aktų vykdymą – tai ilgą laiką buvo laikoma silpnąja vieta – ypač svarbu sektoriuje, kuriam būdingas menkas pelningumas, intensyvi konkurencija ir didelis rinkos spaudimas.

Direktyvoje nustatytos aiškios profesionalių vairuotojų dirbtų valandų tikrinimo taisyklės (laipsniškai trigubinant patikrinimus nuo dabar atliekamų 1 proc. visų dirbtų dienų patikrinimo iki 3 proc. 2010 m., kartu tarp valstybių narių atliekant mažiausiai 6 suderintas patikrinimų operacijas).

Direktyvoje skatinamos ES narių institucijų, atsakingų už kelių transporto sektoriaus teisės aktų vykdymą tarpusavio bendradarbiavimo priemonės bei reikalaujama, kad valstybės narės sukurtų elektroninę keitimosi informacija sistemą ir įdiegtų rizikos įvertinimo sistemą.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.