Puodų, kosmetikos, patalynės bei kitų prekių prezentacijas rengiančioms firmoms artėja liūdnos dienos.
Šiemet Lietuvoje bus priimtas ilgai lauktas Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojų atžvilgiu įstatymas, kuris užmaus apynasrį agresyviems prekybininkams, brukantiems abejotinos kokybės prekes arba užsiimantiems nesąžininga komercine veikla.
Šiuo metu Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Klaipėdos skyrius tiria dešimties klaipėdiečių skundus, kuriuose minima viena ir ta pati langus įstiklinanti bendrovė, piktybiškai nesilaikanti sutarčių įsipareigojimų.
Pasak skyriaus vedėjo Raimundo Kontrimo, tyrimas pareikalaus nemažai laiko, ir kur kas greičiau tarnyba vartotojams galėtų padėti, jeigu minėtas įstatymas jau būtų priimtas.
Naujasis įstatymas palies ir iki šiol populiarių prezentacijų rengėjus. Tokiu būdu gaminius reklamuojančių firmų konsultantai apsukdavo žmonėms galvas ir šie už brangias prekes prezentacijų metu sumokėdavo avansą. Prablaivėję nuo euforijos ir panorę susigrąžinti pinigus pirkėjai likdavo it musę kandę.
„Tokią veiklą, kai pirkėjai patiria psichologinį spaudimą, tarkim, per prekių pristatymus, kai gaminys tiesiog įperšamas, naujasis įstatymas traktuos kaip nesąžiningą komercinę veiklą, kuri bus draudžiama”, – vieną iš įstatymo punktų komentavo VVTAT direktorius Feliksas Petrauskas.
Iki šiol jokie teisės aktai nebausdavo prekybininkų už vadinamąją piramidinę verslo schemą, kai vartotojui yra suteikiama galimybė gauti užmokestį už kitų žmonių įtraukimą į verslą, bet ne už parduodamas prekes. Planuojamame priimti įstatyme numatyta tokio verslo kontrolė ir baudos.
Gali būti, kad nuo ateinančių metų parduotuvėse nebeliks tokių dažnai pasitaikančių užrašų, kaip „Tik šiandien”, „Tik šį savaitgalį”, „Prekių kiekis ribotas”. Tokie užrašai įstatymo projekte traktuojami kaip klaidinanti reklama, nes siūloma gaminį įsigyti per ribotą laiką, kuomet pirkėjas privalo sprendimą priimti nedelsiant.