„Volvo Trucks” teigia, kad diegiant naujas technologijas ir įgyvendinant kitus sprendimus, sunkvežimių išmetamo anglies dioksido kiekį iki 2020 metų galima sumažinti 50 proc. Alternatyvios degalų rūšys, degalų sunaudojimą mažinančios technologijos, vairuotojų mokymai ir transporto kontrolės sistemos gali ženkliai sumažinti emisijos lygį.
„Viena svarbi mūsų aplinkosauginės strategijos dalis yra technologijų tobulinimas. Siekiame, kad mūsų gaminamos transporto priemonės degalus naudotų taupiau,” – sako Claesas Nilssonas, „Volvo Trucks” Europos padalinio prezidentas. „Naujausi automobiliai šiandien sunaudoja 40 procentų mažiau degalų nei gaminti 1975 m. Atsižvelgdami į šias tendencijas, ateinančių 10-15 metų laikotarpyje degalų suvartojimą sieksime sumažinti vienu procentu kiekvienais metais.”
Hibridiniai automobiliai gali padėti sutaupyti nemažai degalų
Dar vienas degalų taupymo būdas – hibridiniai varikliai. 2006 m. kovą „Volvo” pristatė savarankiškai sukurtą unikalų lygiagretųjį hibridinį sprendimą, skirtą distribuciniams sunkvežimiams ir padedantį sutaupyti iki 30 proc. dyzelino. Pradedanti važiuoti arba nedideliu greičiu važiuojanti transporto priemonė yra varoma elektros varikliu, todėl ji nekelia triukšmo ir visiškai neteršia aplinkos. Tai yra didžiulis privalumas, ypač kai tenka važinėti gyvenamosiose miestų zonose. Hibridinį „Volvo FE” variantą „Volvo Trucks” planuoja pristatyti 2009 m.
„Hibridinė technologija yra svarbi, jei norime pasiekti užsibrėžtų aplinkos apsaugos tikslų ir sutaupyti nemažai degalų,” – sako Claesas Nilssonas. „Todėl mes neapsiribojame vien tik distribuciniu transportu – taip pat kuriame hibridinius sprendimus tolimųjų gabenimų sunkvežimiams, ir šiame segmente tikimės sutaupyti 5-10 proc. degalų.”
Geresnis transporto planavimas ir vairuotojų mokymai akivaizdžiai padeda saugoti aplinką
Krovinių gabenimo bendrovės jau dabar gali daryti įtaką aplinkos išsaugojimui ir degalų sąnaudų mažinimui. Pavyzdžiui, vairuotojai, dalyvavę taupaus važiavimo mokymuose, degalų sąnaudas kai kuriais atvejais sumažino iki 20 proc., o Švedijoje atlikto tolesnio ilgalaikio stebėjimo rezultatai rodo, kad tokiu būdu galima nuolat sutaupyti 3-6 proc. energijos ir degalų. Įdiegus „Volvo Dynafleet” transporto informacinę sistemą ir analizuojant degalų sąnaudas, ilgalaikis poveikis gali būti žymiai didesnis.
„Dynafleet” krovinių gabenimo kompanijoms padeda geriau planuoti gabenimų užduotis ir sumažinti reisų be krovinio ar su daliniu kroviniu skaičių. Vežėjui biure tereikia turėti standartinį kompiuterį ir sunkvežimyje įdiegti „Volvo Dynafleet” modulį ir programinę įrangą tam, kad transporto vadybininkas galėtų realiu laiku stebėti sunkvežimio judėjimą, t.y. jo buvimo vietą, kaip jis vairuojamas ir kokia yra jo eksploatacinė parengtis. Tai leidžia patogiai ir efektyviai planuoti, kontroliuoti ir stebėti kiekvienos transporto užduoties vykdymą ir transporto priemonės panaudojimą.
„Nuo 1995 m. reisų be krovinio dalis beveik nekito ir sudaro 25 proc. visų vežimo operacijų, o tai rodo, jog yra nemažas našumo didinimo ir, tokiu būdu, emisijos mažinimo potencialas,” – sako Peras-Andersas Grösfjeldas, „Volvo Trucks” informacinių transporto sistemų rinkodaros vadovas. „Dynafleet” krovinių gabenimo bendrovėms leidžia geriau suvokti planavimo ir stebėjimo svarbą.”
Modulinė sistema užtikrina našesnį krovinių gabenimą
Geriau panaudoti kiekvieną sunkvežimį galima pasitelkus „Volvo Trucks” sukurtą Europos modulinę sistemą (EMS), kuri pagrįsta tuo, jog trys autotraukiniai sujungiami į du, jei bendrą kiekvieno autotraukinio ilgį leidžiama padidinti iki 25,25 metro. EMS leidžiama naudoti Švedijoje ir Suomijoje, tačiau visose kitose ES šalyse didžiausias leistinas bendras autotraukinio ilgis yra 18,75 metro.
„Praktiškai EMS reiškia, kad kiekvieno sunkvežimio naudingoji apkrova tūrio arba svorio prasme padidės 50 procentų. Jei šią sistemą būtų leidžiama naudoti ir kitose Europos šalyse, būtų galima žymiai sumažinti išmetamo anglies dioksido kiekius ir transporto grūstis,” – sako Claesas Nilssonas.
Alternatyvūs degalai
Alternatyvių degalų pasiūla šiandien yra ribota ir panašu, kad tokia padėtis išliks ir iki 2020 m. „Volvo Trucks” pritaria, jog siekiant turimą ribotą šių degalų kiekį kuo naudingiau panaudoti ir užtikrinti pastebimus rezultatus trumpalaikėje perspektyvoje, į įprastinį dyzeliną tikslinga įmaišyti nedidelį alternatyvių degalų kiekį. Šiandieniniai sunkvežimiai gali veikti be jokių variklio ar degalų sistemos pakeitimų, jei alternatyvių degalų kiekis yra 5 proc.
„Prireiks laiko, kol alternatyvūs degalai bus pradėti gaminti dideliais kiekiais, tačiau jau dabar galime daug ką nuveikti, kad iki 2020 m. sumažintume anglies dioksido emisiją”, – sako Claesas Nilssonas.