EK viceprezidentas: Lietuvai nebūtina keisti transporto priemonių

Europos Komisijos viceprezidento, transporto komisaro Žako Baro (Jacgues Barrot) teigimu, tiek Kaunas, tiek Lietuva galėtų geriau panaudoti savo privalumus – patogią geografinę padėtį, kuri palanki plėtoti logistikos centrus bei kitus tarptautinius projektus, pasinaudojant Europos Sąjungos fondų lėšomis.

Tai aukštas EK pareigūnas, atvykęs į jau trečią dieną vykstantį metinį Europos Komisijos Transporto ir energetikos generalinio direktorato renginį – CIVITAS forumą, sakė rotušėje susirinkusiems politikams, žiniasklaidos atstovams.

Paklaustas apie Lietuvos transporto perspektyvas, Ž. Baro sakė, kad Lietuvoje reikėtų tik pagerinti transporto būklę ir nesistengti privaloma tvarka keisti turimų transporto priemonių. Miestai patys turėtų spręsti, kas jiems geriau. Tiems, kurių teritorijos labiau išsiplėtusios, tinka autobusai, troleibusai ar tramvajai. O labiau koncentruotiems – galima galvoti ir apie metro.

„Pirmą kartą visi CIVITAS programos atstovai susirinko naujoje Europos Sąjungos valstybėje. Mieste, kuris mums pasirodė labai jaukus ir žalias“, – sakė komisaras.

EK viceprezidentas pristatė reikšmingą Europos Komisijos dokumentą – Žaliąją knygą. Jo teigimu, šis dokumentas nurodo, ką būtina artimiausiu metu nuveikti mažinant atmosferos užterštumą bei klimato kaitą, siekiant tvaraus ir švaraus mobilumo.

Transporto komisaras Ž. Baro sako, kad reikia kurti pralaidesnius miestus, sudarant galimybes žmonėms labiau naudotis ne asmeniniu, bet viešuoju transportu. Reikia kurti protingus miestus, kur būtų galima plačiai naudotis navigacine sistema, kuri parinktų ne tik maršrutą, bet ir patogiausią važiuoti laiką. Tokiuose miestuose būtina gerai apskaičiuoti krovinių judėjimo srautus ir pasistengti išsiversti su mažesniu sunkiasvorių mašinų skaičiumi kroviniams pervežti. Labai svarbu kurti saugesnius miestus, nes pagal statistiką du iš trijų eismo įvykių įvyksta miestų gatvėse. Be to, miestas turi būti labiau prieinamas visiems – neapsunkinant judėjimo neįgaliesiems.

Žaliojoje knygoje pateikta daugiau nei dvi dešimtys diskusinių klausimų. Jos sudarytojai apibendrins iš įvairių miestų gautus atsakymus, kuriuos gali pateikti ir paprasti ES valstybių piliečiai. Po metų, anot transporto komisaro, bus parengtas veiksmų planas, nustatyti prioritetai bei sukurtos priemonės, kad miestų mobilumas būtų tvaresnis ir žmoniškesnis.

Kaunas dalyvavo ankstesnėje CIVITAS I programoje, pagrindinėje ES ekologiško miestų transporto plėtros programoje, turėdamas besimokančio miesto statusą. Būtent iš šios programos lėšų finansuotas elektroninio viešojo transporto bilieto projekto, viešojo transporto strategijos parengimas, įsigyta programinė įranga viešojo transporto srautams valdyti. Šiuo metu rengiami dokumentai miestui dalyvauti CIVITAS III programoje – čia Kaunas jau turėtų miesto-lyderio, besidalijančio ankstesnėje programoje sukaupta patirtimi, statusą. Sėkmės atveju miestą pasiektų 8 mln. eurų investicija.

CIVITAS programos, kurioje kelerius metus neprastai pasirodo Kaunas, forume dalyvauja daugiau kaip du šimtai politikų, transporto organizatorių bei specialistų iš Europos, Azijos bei Amerikos miestų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.