Bus tikrinamas leidinių tiražas

Ministrų kabinetas pritarė Lietuvos Respublikos Visuomenės informavimo įstatymo 36 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui ir teiks jį Seimui
Teikiamo projekto tikslas – apibrėžti leidybinės veiklos objektus, kuriems taikytinas tiražo tikrinimas, ir sudaryti prielaidas nustatyti tiražo tikrinimo atlikimo tvarką. Siekiant šio tikslo projekte nurodoma, jog reikalavimai nurodyti tiražą, Lietuvos standarto nustatytus kitus leidybinius duomenis bei tarptautinį dokumento standarto numerį (ISBN, ISSN, ISMN ir kt.) netaikomi komercinio, informacinio ar pramoginio pobūdžio leidiniams (bukletams, lankstinukams, atvirukams, kalendoriams ir pan.). Projekte taip pat numatoma, jog privalomas yra vietinių, regioninių ar nacionalinių laikraščių, žurnalų, išskyrus tuos, kurių tiražas mažesnis negu 500 egzempliorių ir (arba) kuriuose nespausdinama reklama, tiražo tikrinimas.
Vadovaujantis šiuo metu galiojančio Visuomenės informavimo įstatymo 36 straipsnio nuostatomis, buvo parengta ir nuosekliai derinama Leidinių auditavimo tvarka. Šios tvarkos derinimo ir svarstymo metu iškilo esamų teisinių nuostatų įgyvendinimo sunkumų – Visuomenės informavimo įstatymo 36 straipsnyje vartojamos neapibrėžtos sąvokos („leidinys”), kai kurios jų yra netikslios ir neaiškios („nepriklausomas auditorius”, „auditavimas”). Tai lėmė sunkumus nustatant efektyviai veikiančią tiražo tikrinimo tvarką bei parodė, kad Vyriausybei nustačius leidinių auditavimo tvarką, atitinkančią esamą reglamentavimą, šios tvarkos įgyvendinimas taptų komplikuotas. Nustatant reguliavimą, kai leidinių auditavimo tvarkos reikalavimai taikomi visiems leidiniams, turėtų būti kontroliuojamas visų jų tiražas, o tai apimtų ne tik laikraščius ir žurnalus, bet ir knygas, kalendorius, lankstinukus, elektroninius leidinius ir pan., kurių tiražo apimčių kontrolė nėra aktuali. Pačios tiražų kontrolės esmė – pateikti visuomenei bei reklamos užsakovams informaciją tik apie tuos leidinius, kurie skelbia reklamą ir veikia visuomenės informavimo srityje vadovaudamiesi žurnalistikos principais.
Siekiant išvengti painiavos bei nustatyti pagrįstą ir aiškų reguliavimą – atsisakoma tiražo auditavimo, keičiant šią procedūrą tiražo tikrinimu. Pagal Lietuvos Respublikos audito įstatymą auditas suprantamas kaip finansinės atskaitomybės patikrinimas, nurodant, ar finansinė atskaitomybė visais reikšmingais atžvilgiais tikrai ir teisingai parodo įmonės finansinę būklę, veiklos rezultatus ir pinigų srautus, ar finansinė atskaitomybė parengta pagal Lietuvos Respublikoje galiojančius teisės aktus, reglamentuojančius buhalterinę apskaitą ir finansinės atskaitomybės sudarymą, bei kitus teisės aktus. Tuo tarpu atliekant tiražo tikrinimą, siekiama įvertinti, ar atitinkamo leidinio metrikoje pateikiami duomenys apie tiražą yra nurodomi teisingai. Toks tiražo tikrinimas sudaro sąlygas visuomenei bei reklamos užsakovams įvertinti tikrąsias tiražo apimtis, be to, lemia leidėjams žymiai mažesnius reikalavimų įgyvendinimo kaštus.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Žiniasklaida su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.