Į Palangos oro uosto rekonstrukciją investuota daugiau kaip 22 mln. litų

Po mėnesio planuojama baigti Palangos oro uosto lėktuvų tako rekonstrukciją. Tada oro uostas visiškai atitiks Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) ir Lietuvos Respublikos civilinių aerodromų projektavimo, statybos ir naudojimo specialiuosius reikalavimus. Europos Sąjungos ir valstybės biudžeto lėšomis finansuoto projekto vertė – 22,3 mln. litų.

Miškų apsuptyje esantis oro uosto lėktuvų nusileidimo takas dabar iš abiejų pusių paplatintas po 2,5 metro ir pailgintas iki 2,3 kilometro.

Tikimasi, kad tako rekonstrukcija padės padidinti ir keleivių srautą – Palangos oro uostas yra trečiasis Lietuvoje pagal aptarnaujamų keleivių skaičių ir pagal turimą lėktuvų tako ilgį ir plotį atitinka oro uostų D kategoriją.

Aplinkosaugai gerinti uosto take modernizuota lietaus vandens surinkimo sistema, skrydžių saugumui didinti – sumontuoti aukščiausius saugumo reikalavimus atitinkantys aukšto intensyvumo signaliniai žiburiai: įgilintieji į tako dangą – atsparūs didžiausių šiuo metu eksploatuojamų orlaivių važiuoklių poveikiui kilimo ar leidimosi metu, ir iškilieji, statomi ant vienokios ar kitokios konstrukcijos stovo ten, kur orlaiviai nesiliečia su žeme.

Iš viso sumontuota daugiau kaip 800 įvairios paskirties ir konstrukcijos žiburių su ilgaamžėmis, energiją taupančiomis halogeninėmis lempomis, baigtas juos maitinančių elektros grandinių ir transformatorių montavimas, pastatytas ir baigiamas įrengti konteinerinio tipo pastatas su visa elektros tiekimo ir žiburių šviesumo reguliavimo įranga.

„Liko tik pastatyti dyzelinį generatorių – kaip rezervinį sistemos maitinimo šaltinį dingus įtampai elektros tiekimo tinkluose ir įrengti valdymo sistemą, kuri apima dispečerio darbo vietą skrydžių valdymo bokšte, sistemos aptarnavimo darbo vietą ir pačią valdymo įrangą”, – sako „Siemens” pramonės sprendimų ir paslaugų skyriaus vadovas Kęstutis Čiplys.

Pasak jo, tarptautiniuose Vilniaus, Kauno, Briuselio, Madrido „Barajas”, Palermo ir kituose Europos oro uostuose veikia analogiškos „Siemens” įdiegtos šviesos signalinių žiburių sistemos.

Palangos oro uosto lėktuvų tako rekonstrukcijos projektą vykdo bendrovių „Siemens” ir „Lemminkainen Lietuva” konsorciumas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.