„Gintariniame pajūryje” – purvo vonios

Praėjusį šeštadienį Palangoje ir Šventojoje buvo pastebima daugiau nei įprastai automobilių, varomų keturiais (4×4) ratais – čia vyko tradicinės visureigių varžybos „Gintarinis pajūris 2005”.

Nors praėjusiais metais šiose varžybose dalyvavo net 102 visureigiai, šiemet į trasą pajūrio miškais ir žvyro karjerais išvažiavo tik 65 automobiliai. Iš viso trijose grupėse – „Sporto”, „Turistų” ir „Reido” – dalyvavo 31 komanda.

Kaip ir visose panašaus pobūdžio varžybose, neapsieita be „aukų” – bene garsiausias rusiškas visureigis „Niva” sulūžo net nepradėjęs starto. Be to, pravažiuojant vieną iš kanalų vandens srovė tiesiog nunešė Dariaus Motiejūno vairuojamą „Toyota Land Cruiser”. Po pastarojo incidento šio greičio ruožo, kaip vieno sudėtingiausių, buvo atsisakyta.

Beje, kai kurie varžybų dalyviai kalbėjo, kad Palangos trasa po kelias dienas siautusių liūčių tapo viena sunkesnių, kada nors buvusių tokio pobūdžio renginiuose. Dėl to ir pagrindinis „Gintarinio pajūrio” organizatorius Alvydas Rutkus susilaukė daugelio finišavusių ekipažų padėkos žodžių.

Trasos sudėtingumas padėjo atsiskleisti ir naujiems talentams – gelbėtojo Deividas Haselhofo vardą užsitarnavo „Fortus” komandai atstovavęs Ruslanas Bičeniovas, savuoju „Nissan Patrol” ištraukė keturis užstrigusius automobilius.

Sunkiausia buvo „Sporto” ir „Reido” klasėse besivaržiusiems vairuotojams. Jie miškų keliukais turėjo įveikti maždaug 90 kilometrų. Nepaisant to, kad kiekvienas ekipažas privalėjo turėti „gervę” ir kitus tokio pobūdžio varžyboms būtiną įrangą, vienas iš visureigių užstrigęs duobėje praleido visą pusdienį.

Lengviau buvo „turistams” – standartiniais visureigiais važiavę ekipažai turėjo įveikti maždaug 200 kilometrų trasą. Pagal iš anksto parengtą legendą jie Žemaitijos nacionaliniame parke ieškojo atžymos punktų, sprendė galvosūkius ir atliko kitas užduotis.

Šioje klasėje labai įspūdingai pasirodė „Turbo vėžlių” komanda, 3 kilometrų distanciją pakankamai duobėtais miško keliukais įveikę per mažiau nei 5 minutes. Žiūrovų žodžiais, jie nevažiavo, o skrido.

Šiais metais varžybose dalyvavo ir vienas moteriškas ekipažas. Rasa ir Gražina, važiavusios „Nissan Terano”, atstovavo Vilniaus klubui „4 pašėlę ratai”. Seniausias varžybose dalyvavęs visureigis GAZ-69 (1978 metų laidos) taip pat pateko tarp prizininkų.

Reido klasėje „Gintarinis pajūris 2005” nugalėtojais tapo Vilniaus klubo „Purvinos kiaulės” komanda, antrąją vietą – Kauno visureigių klubo komanda, trečiąją – Utenos klubas.

Tarp „Sportininkų” greičiausi buvo Tauragės klubo „4×4” atstovai, aplenkę dvi Vilniaus komandas.

„Turizmo” klasėje pirmąją vietą laimėjo Kauno visureigių klubo komanda, antrąją – „Turbo vėžliai”, trečiają – klubo „4×4” iš Kauno atstovai.

Aleksandras Burovas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.