Nors užsienyje domėjimasis Lietuva aktyvėja, apie mūsų šalį pasaulis žino per mažai. Tad penktus metus iš eilės Lietuvą reklamuojama pirkti užsienio šalių kelionių organizatoriams ir žurnalistams verslo misijoje „Buy Lithuania”.
Turizmo rodikliai gerėja
A.Lukoševičius pabrėžia, kad šiais metais šalyje buvo aktyvus tiek vietos, tiek išvykstamasis bei atvykstamasis turizmas.
„Per pirmąjį šių metų pusmetį apgyvendinimas tam skirtose įstaigose, palyginti su 2006 metų pirmuoju pusmečiu, išaugo 18 procentų. Vien užsieniečių pirmąjį pusmetį buvo apgyvendinta beveik 16 proc. daugiau nei tuo pat metu pernai”, – augančiais skaičiais džiaugėsi A.Lukoševičious.
Jo prognozėmis, per visus 2007 metus užsienio turistų srautai turėtų padidėti 20 procentų. „Tai būtų rekordiška plėtra, viena didžiausių tarp naujųjų ES valstybių”, – viliasi jis.
A.Lukoševičius sakė, kad šiais metais gerokai padidėjo ir vietos turizmas. „Turistus į kurortus pritraukė renginiai. Šiais metais pasibaigus aktyviam sezonui, jam prailginti kurortiniuose miestuose Turizmo departamentas skyrė 700 tūkst. litų”, – teigė jis ir paminėjo, kad šie pinigai naudojami kultūrinėms programoms, kurios, kaip tikimasi, pritraukia vietos ir užsienio gyventojus ne aktyviojo sezono metu.
A.Lukoševičius optimistiškai nusiteikęs Lietuvos kurortų plėtros klausimu. „Lietuva turi galimybių ir išteklių kurortų plėtrai. Kurortinių teritorijų statuso įvedimas pagyvins ir suaktyvins regioninę turizmo plėtrą”, – įsitikinęs jis.
Tačiau turizmo sektoriaus atstovus liūdina tolimųjų šalių turistų sumažėjimas. „Per pirmąjį šių metų pusmetį atvyko mažiau turistų iš tokių šalių kaip Japonija, Pietų Korėja, JAV. Tai, ko gero, signalas, kad su šiomis šalimis reikia dirbti uoliau”, – kalbėjo A.Lukoševičius.
Investuoja į vardą
Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos (LVRA) prezidentė Evalda Šiškauskienė tvirtai laikosi nuomonės, kad mūsų šalies žinomumą ir gerėjančius turizmo rodiklius daugiau lemia ne dalyvavimas tarptautinėse parodose užsienyje.
„Reikia rodyti Lietuvą, o ne pasakoti apie ją. Tokie renginiai kaip verslo misija „Buy Lithuania”, į kurią susirenka užsienio verslo ir žiniasklaidos atstovai, yra investicija garsinant Lietuvos vardą ir kuriant įvaizdį”, – įsitikinusi E.Šiškauskienė.
Ji sako, kad šiuo metu į Lietuvą užsieniečius stengiamasi pritraukti golfu, taip pat nuolat primenama, kad 2009 metais Vilnius taps Europos kultūros sostine bei minėsime Lietuvos vardo tūkstantmetį.
„Didžiausias turizmo Lietuvoje „peilis” yra sezoniškumas, tad norit pritraukti kitų šalių verslininkus ir turistus stengiamės kreipti dėmesį į SPA plėtrą kurortuose ir į konferencinio turizmo plėtrą visos Lietuvos mastu”, – galimybes, kaip išvengti turistų mažėjimo ne šiltojo sezono metu vardijo LVRA prezidentė.
Renginio biudžetas šiais metais – 279 tūkst. litų, kasmet ši suma didėja, nes daugėja dalyvių skaičius.
Turizmas – vis svarbesnis
Renginio atidarymo metu kalbėjęs prof. Justinas Karosas akcentuoja, kad šiomis dienomis Lietuvos vardą garsina Lietuvos krepšininkai Ispanijoje ir verslo misija. „Šis renginys yra svarbus dviem aspektais – verslo ir Lietuvos įvaizdžio kūrimo”, – teigė J.Karosas.
Ūkio ministerijos valstybės sekretorius Gediminas Miškinis minėjo, kad turizmas kasmet vaidina vis svarbesnį vaidmenį Lietuvos ekonomikoje.
„Į šią sritį tiek iš valstybės, tiek iš privataus sektoriaus įplaukia milžiniškos lėšos”, – sakė jis.
Verslo misiją organizuoja LVRA drauge su Valstybiniu turizmo departamentu, subsidijuoja Ūkio ministerija.
Verslo misijos atidarymo metu dalyvavo ir Airijos ambasadorius Lietuvoje Donalas Denhamas.