Simbolinį čekį parsivežė ne visa komanda

Lietuvos studentai, pasauliniame programavimo konkurse užėmę pirmąją vietą, kitais metais pasiduos be kovos

Kitais metais lietuvių „Nesnausk!” komanda, kuri savo kategorijoje nurungė šimtus kolegų, tarptautiniame konkuse „Imagine Cup 2005” nedalyvaus, nes dalis jos narių šiemet baigė studijas. Ketverto branduolys Aras Pranckevičius bei Paulius Liekis gavo Kauno technologijos universiteto Informatikos fakulteto magistro diplomus.

Gavo 8 tūkst. JAV dolerių

P.Liekis ir A.Pranckevičius kartu su Antanu Balvočium iš Vytauto Didžiojo universiteto ir Raimundu Juška iš Vilniaus universiteto sukūrė trumpametražį kompiuterinės grafikos filmą „Už kiauto ir jo viduje” („in.out.side: the shell”).

Už pirmąją vietą „Nesnausk!” buvo įteiktas 8 tūkst. JAV dolerių (22,2 tūkst. litų) vertės čekis. Pagal galiojančius Lietuvos įstatymus trečdalis pinigų teks mokesčiams. Čekį Japonijoje vykusio renginio metu atsiėmė ne visa komanda. R.Juška apdovanojimo ceremonijoje nedalyvavo, nes dirba JAV. Visi prizininkai gavo kelionę į Japoniją, kur ir vyko apdovanojimo ceremonija.

Lietuviai idėjos perteikimo (angl. – rendering) kategorijoje laimėtojais paskelbti kartu su pernykščiais nugalėtojais kinais. Pernai „Nesnausk!”, kurią šiemet papildė du Kauno ir Vilniaus aukštųjų mokyklų atstovai, liko antri.

Pakeitė darbovietes

Interaktyvų filmą vaikinai kūrė apie penkis mėnesius, tam skyrė kelis kartus daugiau laiko bei pastangų nei pernai, ir tai pasiteisino.

R.Juška specialiai „Už kiauto ir jo viduje” sukūrė muziką, o A.Balvočius puikiai padirbėjo animuodamas-modeliuodamas. P.Liekis darbavosi prie grafikos, o A.Pranckevičius plušo programuodamas.

Pastarasis pripažino, kad komandos nariai įdėjo ne tik daug kūrybinio, bet ir mechaninio darbo, tačiau negaila tam sugaišto laiko. „Žinojome, jog dirbome tik konkursui. Žinojome, kad teisėjai mūsų beveik pusmečio darbą, kaip ir kitų, peržiūrės, paskelbs rezultatus, ir viskas”, – teigė kaunietis.

Po pernykščio konkurso jis ir P.Liekis pakeitė darbovietes, tačiau to nesieja su sėkme „Imagine Cup 2004”. A.Pranckevičius nesitiki, kad ir šių metų triumfas kaip nors svariai nulems jo ir komandos draugų karjerą.

Vertinimo komisija daugiausia dėmesio skyrė techniniam darbų sudėtingumui bei idėjos originalumui. A.Pranckevičius sakė, jog pernykštė patirtis jiems labai pravertė. „Vienas teisėjų po konkurso patarė daugiau dėmesio skirti interaktyvumui”, – pasakojo laimėtojas.

Pernai „Nesnausk!” konkurse dalyvavo su trijų minučių filmu „Musė” („The Fly”). Už jį vaikinai iš San Paule (Brazilijoje) vykusio finalo parsivežė keturių tūkstančių JAV dolerių čekį.

Technologijos leidžia gyventi sveikiau

Programavimu besidomintiems studentams skirtame konkurse „Imagine Cup 2005” dalyvavo 16 tūkst. žmonių iš 92 pasaulio valstybių. Jie varžėsi 9 skirtingose kategorijose, tarp kurių – programinės įrangos kūrimas, technologijų verslo planas, interneto svetainių dizainas, žaidimų kūrimas ir kt. Be Lietuvos, iš Europos šalių pirmąsias vietas šiemet pelnė Rusijos, Prancūzijos, Lenkijos bei Rumunijos komandos.

Jau paskelbta „Imagine Cup 2006” tema – pasaulis, kuriame technologijos leidžia gyventi sveikiau. Konkurso finalą ketinama surengti Indijos mieste Delyje.

„Imagine Cup” konkursą pasaulinė programinės įrangos gamintoja „Microsoft” rengia trečius metus. Jis skirtas skatinti programavimu besidominčius studentus gilinti IT žinias ir kūrybiškai jas taikyti. Šiemet konkurso prizinis fondas siekė 215 tūkst. JAV dolerių.

Jurgita Murauskaitė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Švietimas su žyma , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.