Lietuviams – trupiniai nuo nugalėtojų stalo

Šeštadienio vakarą Utenoje finišavusiame tarptautiniame ralyje „Aukštaitija 2007” dvi dienas lenktyniavusius 94 ekipažus iš keturių šalių triuškinamu pranašumu nustelbė Latvijos varžovai. Jų atstovas Maris Neikšanas su „Mitsubishi Lancer Evo IX” laimėjo pirmąją absoliučios įskaitos vietą.

Po atkaklių ir permainingų lenktynių finišą pasiekė tik 59 ekipažai. Aukštaitijos ralis sutapo su Lietuvos automobilių ralio atviro čempionato ketvirtuoju, Baltijos šalių ralio taurės (BRC) ir Šiaurės Europos zonos ralio čempionatų (NEZ) ketvirtaisiais – baigiamaisiais, bei Latvijos atvirojo automobilių ralio čempionato VII etapu.

Lėkė grioviais

Galimybę laimėti ralį turėjo daugiau kaip pusę greičio ruožų greičiausiai įveikęs Deivido Jociaus ir Kastyčio Torrau ekipažas su „Mitsubishi Lancer Evo IX”. Vis dėlto mačiusiesiems jų važiavimo stilių, tiesiog balansuojant ant ribos, vargu ar buvo galima tikėtis, kad jie pasieks finišą. D.Jociui su K.Torrau ralis jau galėjo baigtis šeštajame greičio ruože, jeigu posūkio ties Pakalnių piliakalniu griovyje, į kurį jie įlėkė neišsilaikę kelyje, būtų žolėse slypėjęs betono stulpelis ar didesnis akmuo. D.Jocius vienintelis iš pirmojo dvidešimtuko lenktynininkų ties tuo posūkiu išslydo iš kelio. Vėliau juo sekė tik nepretenduojantys į laimėtojus sportininkai. Šiaip ar taip, negalima būtų teigti, kad D.Jociui trūktų vairuotojo, o K.Torrau – navigatoriaus patirties. Tiesiog jaunus lenktynininkus užvaldė beatodairiškas noras laimėti, nustelbęs blaivų galimybių įvertinimą.

Susivyniojo vėliavas

Septintajame greičio ruože ir įvyko tai, kas turėjo įvykti. D.Jociaus gerbėjai, šalia trasos įkūrę įspūdingą palaikymo stovyklą su vėliavomis ir plakatais, nebesulaukė savo favorito. Kai su pirmaujančiais ekipažais, karuselės principu kartojančiais tą patį greičio ruožą, D.Jocius nebepasirodė, jo palaikymo komanda tyliai vyniojo vėliavas ir plakatus. Tuomet palaikymo komandos pagalba ypač būtų pravertusi kitoje septintojo greičio ruožo vietoje. D.Jociaus ir K.Torrau patirta avarija galėjo turėti ir skaudesnių pasekmių, jei ne patyrusio ralio meistro Alvydo Albrechto laiku ištiesta pagalbos ranka.

Padėjo išsiropšti

Išlėkęs iš trasos D.Jociaus „Mitsubishi Lancer Evo IX” net kelis kartus vertėsi ir, nuskriejęs pievomis dar apie 200 metrų, tėškėsi į vandens sklidiną pliurzą. Šalia trasos varžybas stebėjęs A.Albrechtas akimirksniu sumojo, ką daryti. Jis išdaužė šoninį automobilio langą, padėjo lenktynininkams atsegti stipriai užveržtus saugos diržus ir išsiropšti iš automobilio.

Greičiausias – latvis

Pirmas finišą kirto Mario Neikšano vairuojamas „Mitsubishi Lancer Evo IX” automobilis. Šis lenktynininkas greičiausiai įveikė visas greičio rungtis, sudarančias bendrą 306,55 kilometro atstumą, iš kurių – 113,75 km – greičio ruožai. Juose latvis sugaišo 56 minutes 37,9 sek. ir pasiekė vidutinį 120,70 km/val. greitį. Įkandin jo finišavo tokį pat automobilį vairavęs antrasis prizininkas Martinas Būcinšas, nugalėtojams pralaimėjęs tik 15 sekundžių.

Užgožė lietuvius

Geriausiai iš Lietuvos sportininkų pasirodę Rokas Lipeikis su Renatu Vaitkevičiumi, važiavę „Mitsubishi Lancer Evo VIII”, šįkart turėjo tenkintis trečiąja bendrosios įskaitos pozicija. Jie nuo nugalėtojų atsiliko 36,8 sek. ir visus greičio ruožus įveikė važiuodami vidutiniu 119,40 km/val. greičiu. Ketvirtąją ir penktąją vietas užėmė latviai Janis Vorobjovas ir Ivaras Caune. Vos šeštąją bendrosios įskaitos poziciją pavyko pelnyti Evaldui Čirbai su „Mitsubishi Lancer Evo IX”, nuo nugalėtojų atsilikusiam 1 min. 38,2 sekundės. Į bendrosios įskaitos pirmąjį prizininkų dešimtuką dar pavyko prasibrauti Audriui Gimžauskui su „Mitsubishi Lancer Evo IX” ir Dominykui ir Valdui Butviloms („Subaru Impreza WRX Spec C”), užėmusiems atitinkamai aštuntąją ir dešimtąją vietas.

Skendėjo liepsnose

Atskiro prizo už ryžtą verti latviai Aldis Pilenas su Mikeliu Mežaku. Jų „Subaru Imprezą”, jau apimtą liepsnų, užgesino trasoje budėję gaisrininkai. Netrukus latviai, lyg nieko nebūtų atsitikę, tęsė lenktynes. Komandinę šalies automobilių ralio atviro čempionato ketvirtojo etapo varžybų įskaitą laimėjo „Egzotikos” ekipa, surinkusi 68 taškus ir aplenkusi „Ukmergės ASK – Lautra Motors” (42) bei „Automotoprojektų” pirmąją (41 tšk.) komandas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Sportas su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.