Žiemą ir pavasarį gelbėjimo tarnybos Kuršių mariose vargsta su žvejais, lipančiais ant plono ledo, o vasarą, kai įsismarkuoja vėjai, rūpesčiu tapo burlentininkai.
Pirmadienio vakare gelbėjimo tarnybos Kuršių mariose ties Nida ieškojo burlentininko, kuris, kelias valandas mirkęs vandenyje, į krantą išplaukė pats.
Trečiadienį dar vienas burlentininkas išgelbėtas Kuršių mariose ties Juodkrante.
Iš uosto išplaukęs kateris „Žaibas” ties Juodkrante apie 16 val. iš vandens ištraukė už kelių šimtų metrų nuo kranto įsikibusį į burlentę plūduriuojantį ir išsekusį 50-metį burlentininką Vidmantą Antanaitį iš Druskininkų. Katerio įgula žmogų gelbėjo, kai siautė iki 28 metrų per sekundę vėjas, buvo beveik 2 metrų bangos. Esant tokioms sąlygoms negalėjo skristi Nemirsetoje dislokuotas sraigtasparnis „Mi-8”.
Ir antradienio vakare gelbėtojai Kuršių mariose ieškojo nedidelio laivelio su dviejų žmonių įgula. Sugedus varikliui jis buvo nešamas į Rusijos Kaliningrado srities vandenis. Tačiau įgula sugebėjo paleisti variklį ir jau naktį atplaukė į krantą.
Atostogaujantį Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitoną pavaduojantis Ričardas Lučka teigė, kad šią savaitę gelbėjimo tarnybos žmonių paieškai ir gelbėjimui išleido apie 20 tūkst. litų. Paaiškėjo, kad per audrą žmonės, ypač burlentininkai, elgiasi labai neatsargiai. R.Lučka teigė skambinęs į Lietuvos burlentininkų asociaciją ir prašė, kad įspėtų savo narius, jog per audrą plaukioti po Kuršių marias yra pavojinga. Jis išgirdo klausimą – ką burlentininkai pažeidžia plaukiodami per audrą po marias? Taip pat teiginius, kad didžiausias smagumas plaukioti yra, kai pučia stiprus vėjas, ir jie nebijoję plaukti net per uraganą „Ervinas”.
R.Lučka mano, kad burlentininkai yra nelabai atsakingi žmonės. Dėl plaukiojimo malonumo per audrą jie kelia pavojų gelbėtojams. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai, anot R.Lučkos, teks gerai pagalvoti, ar skirti Lietuvos burlentininkų asociacijai katerį, kurio prašė, kad lydėtų plaukiant burlentėmis per Baltijos jūrą nuo Palangos iki Gotlando. Žygį planuota surengti šį mėnesį.
R.Lučka mano, kad kartu Lietuvos saugios laivybos administracija ir burlentininkų asociacijomis reikėtų surengti pasitarimą apie saugų plaukiojimą burlentėmis ir jėgos aitvarais pajūryje ir Kuršių mariose. Burlentininkai turėtų suprasti, kad plaukiojimas per audrą sudaro daug papildomų rūpesčių gelbėjimo tarnyboms. Ypač sudėtinga su sraigtasparniu „Mi-8” skristi į Kuršių marias ties Nida. Tai yra pasienio zona su Rusija, todėl kiekvieną skrydį tenka derinti su šios šalies skrydžių kontrolės tarnyba.
Vidmantas Matutis