Čia formuojami nauji traukiniai

Per parą Vaidotų skirstymo stotyje į traukinius suformuojama daugiau kaip 3 tūkst. vagonų. Jais gabenami kroviniai IX koridoriumi tarp Baltarusijos, Klaipėdos ir Kaliningrado.

Geležinkelio stotis daugeliui asocijuojasi su bilietų kasomis, į peronus vedančiais tuneliais ir jais skubančiais keleiviais. Tačiau tokių akiai įprastų vaizdų Vaidotų stotyje neišvysime. „Ir nieko nuostabaus, – sako Vaidotų stoties viršininkas Ramūnas Kamarauskas, – man pačiam, prieš pradedant geležinkelininko mokslus, ši transporto rūšis siejosi nebent su keleiviniu vagonu ir arbatą nešiojančiomis palydovėmis.”

Netoli sostinės esantys Vaidotai 1990 metais iš Vilniaus geležinkelio stoties perėmė pagrindinę krovininių traukinių formavimo funkciją. Įstojus Lietuvai į ES šis geležinkelio mazgas oficialiai pavadintas IX Kretos koridoriaus Vaidotų skirstymo stotimi.

Didesnis atidumas

Per Vaidotus keliauja krovinių srautai tarp Baltarusijos, Klaipėdos ir Kaliningrado. IX koridoriumi daugiausia gabenamos trąšos, naftos produktai, automobiliai, mediena. Šiame ruože esančios dvi kelio sandūros Kena-Gudogai ir Stasylos-Benekonys nukreipia į Vaidotus gretimų šalių traukinius. Jų priėmimas reikalauja didesnio atidumo ir technologinės drausmės. Pasak R.Kamarausko, sezoniškumas pastaraisiais metais darbo apkrovos nelemia, nebent kaimynai nusprendžia ilgiau švęsti Naujuosius metus – tada krovinių srautai sumažėja. „Tačiau toks laikotarpis ilgai netrunka, tik kokias dvi savaites”, – teigia stoties viršininkas. Per dvylikos valandų pamainą Vaidotų stotis priima ir išleidžia 30-35 traukinius. Per parą čia suskirstoma į sąstatus daugiau kaip 3 tūkst. vagonų.

Traukinių paranga

Vienas svarbiausių Vaidotų stoties inžinerinių įrenginių – 4 metrų aukščio skirstymo kalnelis. Per pamainą jis leidžia išformuoti daugiau nei dvidešimt traukinių. Lietuviški sąstatai, vykstantys Kauno ar Radviliškio kryptimis, Vaidotuose ilgiau neužgaišta. Daugiau procedūrų reikalauja Baltarusijos ar Rusijos link važiuojančių traukinių paranga. Ją sudaro traukinio apžiūra, dokumentų sutvarkymas, gabenamų krovinių muitinės, veterinarijos, augalų karantino ir pasienio tarnybų procedūros. Specialūs vagonų ūkio darbuotojai atlieka komercinę sąstato apžiūrą. Eidami išilgai traukinio jie stebi, ar tinkamai pakrauti ir pritvirtinti kroviniai, ar nekyšo kokios nors atsilupusios lentos, ar nepažeistos plombos. Kol nuo skirstymo kalnelio nuriedantys vagonai formuojami į sąstatus, motorvežiai keliauja į depą. Čia, pasak jo viršininko Romo Vilkuočio, pilami degalai, alyva, vanduo, tikrinami stabdžiai, atliekama operatyvi techninė apžiūra.

Vykdoma plėtra

Nors Vaidotuose įtemptas darbo režimas nenutrūksta ištisą parą, stotyje atliekami ir plėtros darbai. Juos baigus ne tik atsiras keturi nauji, bet ir pailgės dabar esantys keliai. Skirstymo stotį juosiančiu nauju tranzitiniu geležinkeliu riedės traukiniai, kurie nereikalauja vagonų išformavimo, atkabinimo ir kitokių sąstatų formavimo darbų. Kiekvienas iš dabar esančių keturių kelių pailginti po du šimtus metrų – siekia 1050 metrų. Į juos galės įvažiuoti 12-15 vagonų ilgesni traukiniai. Viršutiniuose taip pat pailgintuose aštuntame ir devintame keliuose bus priimami iš Baltarusijos atvykstantys ilgesni krovininiai traukiniai.

Stabdys automatika

Ateinančiais metais Vaidotų skirstymo stoties laukia ne mažesnės svarbos darbai. Modernizuojant skirstymo kalnelį bus keičiamas iešmynas, įrengiami nauji stabdikliai ir įdiegiama visiškai automatizuota sistema. Ji pakeis žmogaus rankų darbą. Europietiški modernūs lėtintuvai mažins nuo kalnelio riedančių vagonų greitį ir inerciją, stabdys juos automatiškai. Pasak R.Kamarausko, baigus šiuos plėtros darbus modernizuota Vaidotų skirstymo stotis atitiks krovinių srautų poreikius kokiems aštuoneriems metams į priekį, nes keturi nauji keliai gerokai padidins stoties pralaidumą. Nauja įranga reikalaus ir atitinkamo darbuotojų profesinio parengimo. „Akivaizdu, jog kiekviena naujovė neatsiejama nuo tam tikro persilaužimo, bet kai žmonės pripranta, ir nebeįsivaizduoja, kad galėtų būti kitaip”, – mano stoties viršininkas.

Prireiks darbuotojų

Vaidotų skirstymo stotyje darbuojasi 294 žmonės, 14 jų priklauso administracijai. Visi kiti pamainomis dirba eksploatacinį darbą. Daugiausia – lauke, prie vagonų, dirbančių žmonių. Tai vagonų tikrintojai, traukinių derintojai, šaltkalviai, ratstabdininkai. Įdiegta automatika leis atsisakyti darbuotojų, dirbančių pavojingomis sąlygomis, kaip antai ten, kur dabar mechaniniu būdu stabdomi nuo kalnelio atriedantys vagonai (po jų ratais kišamos stabdymo trinkelės). „Tačiau tai nereiškia, kad tie žmonės bus atleisti. Dalis jų bus perkvalifikuoti ir dirbs kitą darbą”, – tikina R.Kamarauskas. Per 70 proc. Vaidotų skirstymo stoties darbuotojų turi geležinkelininkų išsilavinimą. Šiais metais jų būrį papildė dar keturi Geležinkelininkų kolegijos auklėtiniai – dvi merginos ir du vaikinai.

Nutiestais keturiais naujais Vaidotų skirstymo stoties keliais bus galima praleisti didesnį kiekį tokių traukinių, kurių priežiūrai reikia daugiau vagonų ūkio darbuotojų. „Juk geležinkelis net ir naktį nemiega, dirba”, – sako R.Kamarauskas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.