Į Didžiąją Britaniją iš Japonijos artimiausiomis dienomis bus pristatytas pirmasis greitaeigis traukinys, tačiau keleiviai galės juo važiuoti juo tik po dvejų metų, rašo savaitraštis „Observer”.
260 mln. svarų sterlingų vertės sutartį dėl 29 traukinių gamybos britų vyriausybė 2004 metais sudarė su Japonijos firma „Hitachi”, dar septintajame praėjusio šimtmečio dešimtmetyje išgarsėjusia savo greitaeigiais keleiviniais ekspresais. Kiekvienas traukinys bus suformuotas iš šešių vagonų.
Kaip rašo laikraštis, naujieji traukiniai, pagaminti „Hitachi” Didžiajai Britanijai, yra „tolimi japoniškų ekspresų giminaičiai”. Jie galės išvystyti greitį iki 224 km per valandą ir tokiu būdu tapti greičiausiais traukiniais Jungtinėje Karalystėje po traukinių „Eurostar”, kursuojančių iš Londono į Paryžių ir Briuselį.
„Šie traukiniai pasėjo viltį, kad Didžiojoje Britanijoje prasidės naujoji greitaeigio transporto era – transporto, galinčio konkuruoti su pasaulyje garsiais japonų ekspresais „Shinkansen” ir prancūzų traukiniais TGV”, – pastebi savaitraštis.
Naujieji traukiniai, kurie dar bus ne kartą testuojami, atvyks į restauruotą Londono stotį „St. Pancras”, kuri nuo lapkričio taps ir traukinių „Eurostar” išvykimo vieta.
Pradėjus nuo 2009 m. eksploatuoti naujus traukinius, kursuosiančius iš Londono į pietus, galima bus sutrumpinti kelio laiką, pavyzdžiui iki Kenterberio – du kartus – nuo 102 min. (šiuo metu) iki 61 minutės, iki Duvro – nuo 98 iki 63 minučių. Ir vis dėlto ne visi džiūgauja dėl greitaeigio transporto Didžiojoje Britanijoje atsiradimo. Iki šiol vis dar neaiškus greitaeigės geležinkelio magistralės, kuri sujungtų Londoną su šalies šiaure, sukūrimo projekto likimas, o ekologai skambina pavojaus varpais dėl galimo energijos poreikio padidėjimo naujiesiems ekspresams.
Abejonių daugeliui kelia ir pati greitaeigio transporto būtinybės tokioje nedidelėje šalyje kaip Didžioji Britanija idėja.
Kritikai tvirtina, kad Didžioji Britanija per daug maža, jog pateisintų milžiniškas išlaidas, kurios bus skirtos susisiekimui pagreitinti. Anot jų, verčiau šias lėšas būtų skirti tam, kad traukiniai galėtų vežti daugiau keleivių, rašo „Observer”.
Paleidusi naujus traukinius „South Eastern”, kuri šiuo metu perveža apie 400 tūkst. žmonių per dieną, padidins keleivių skaičių 10 tūkstančių.