Naudojimasis elektroninio pašto paslaugomis darbo tikslais sukelia stresus ir mažina darbingumą. Prie tokios išvados, kaip praneša „The Daily Mail”, priėjo tyrėjų grupė iš Glazgo ir Peislio universitetų.
Biurų darbuotojai labai daug laiko praleidžia tikrindami elektroninį paštą, skaitydami gautus pranešimus ir į juos atsakydami. Jie priversti atsitraukti nuo savo įprastinio darbo, nes baiminasi, kad laiku neatsakys į svarbų laišką, pavyzdžiui, nuo viršininko. Dėl to darbuotojų ritmas sutrinka, daug laiko sugaištama norint vėl susikaupti. Dėl visų šių minėtų dalykų mažėja darbingumas.
Pusė iš 177 apklaustųjų tikrina elektroninį paštą kas valandą, o 35 proc. – kas 15 minučių, tačiau tyrėjai, patikrinę specialių kontroliuojančių prietaisų duomenis, nustatė, kad savo elektroninio pašto adresu tarnautojai apsilanko dažniau nei nurodė – kartais tas rodiklis siekia net 40 kartų per valandą.
34 proc. apklaustųjų prisipažino patiriantys stresą dėl to, kad iš jų reikalaujama greitai atsakyti į gautus pranešimus. Dar 28 proc. pareiškė jaučiantys įtampą dėl tokio skubėjimo, ir tik 38 proc. respondentų sakė nepatiriantys dėl to jokių stresų, nes dažnai pašto netikrina visą dieną, o kartais ir visą savaitę. Be to, tyrėjai nustatė, kad moterys, skritingai nei vyrai, jaudinasi dėl būtinybės nedelsiant atsakyti į laiškus iš elektroninio pašto dėžutės.