„Supozicija”: menų mainai

Šiaulių dailės galerijoje pradėjo veikti trijų Vokietijos menininkų Ulricho Heemanno, Clauso Jurgeno Pfeifferio ir Gerhardo Spilgieso kūrybos paroda.

Tai – pirmasis kultūrinių mainų projekto „Supozicija. Šiauliai LT – Melle DE” etapas. Antrasis – trijų šiauliečių menininkų Editos Zarėkienės, Geraldo Jankausko-Džerio ir Martyno Gaubo – fotografijų ir skulptūrų paroda vyks rugpjūčio pabaigoje Vokietijoje, Melės miesto galerijoje „Orangerie”.

Lietuvos ir Vokietijos menininkų mainų projektas, pavadintas „Supozicija”, tarsi numato įvairias galimas bendradarbiavimo kryptis. Iš anksto nusakyti galutinius kūrybinės partnerystės rezultatus paprastai būna gana sudėtinga. Pasikeitęs kultūrinis kontekstas daro stiprią įtaką kūrinio sampratai. Todėl dviejų šalių, dviejų miestų menininkai pasineria į numanomus svarstymus ir tyrinėjimus, ieško savo tapatumo. Kūrybos procesas bei bendradarbiavimo projektai yra tarsi šachmatų partija, kur kiekvieną naują ėjimą lemia prieš tai žengtas žingsnis.

Kūrybinio bendradarbiavimo idėjos nuolat tvyro ore, todėl kartais tereikia tinkamos situacijos ar žmogaus, kad jos būtų realizuojamos. „Supozicijos” atveju tai buvo vienas šio projekto dalyvių, Vokietijos menininkas, kilęs iš Tilžės, G.Spilgiesas. Septyniasdešimtmetį ką tik atšventęs menininkas labai dažnai lankosi Lietuvoje, Šiauliuose, nuolat kupinas keisčiausių idėjų ir minčių, kurias įgyvendina bendradarbiaudamas su lietuviais menininkais bei meno galerijomis. Gerhardas tapo tarsi tarpininku tarp Šiaulių dailės galerijos ir galerijos „Orangerie” Vokietijoje, tad prieš metus inicijuotos idėjos apie bendrą mainų projektą tapo tikrove. Šis projektas suteikia galimybę menininkui pažvelgti į savo kūrinius visai iš kitos pozicijos. Autorių kūriniai atsiduria naujose erdvėse bei tarp kultūrinių skirtumų. Jis nežino, kokia bus žiūrovo reakcija, o tai kelia savotišką jaudulį ir nerimą.

U.Heemannas didžiulio formato kūriniuose fotografiją dažnai jungia su tapyba, o paveikslo objektu renkasi savo paties portretą. Transformuodamas jį, dėdamas į skirtingas erdves pačiais įvairiausiais būdais, jis tarsi tyrinėja save ir savo santykį su išoriniu pasauliu. Kaip pavyzdys, Ulricho kūrinys „Kalendorius”, kurį kurdamas jis visus metus kiekvieną dieną fotografuodavo save. Kiekvieną dieną fiksuojamos skirtingos nuotaikos, aplinkinio pasaulio pasikeitimai tampa savotiška menine savęs dokumentacija.

Labai intymūs ir kameriniai C.J.Pfeifferio kūriniai sukrečia nuoširdumu, nesumeluotu kalbėjimu ir stipriais išgyvenimais. Baigęs grafikos specialybę visiškai atsitiktinai prieš trisdešimt metų jis pradėjo dirbti televizijos ir filmų dizaineriu. Tai pagrindinė jo profesija, o tapyba ir grafika yra tarytum atsipalaidavimo, išsikalbėjimo ir malonumo zona. Clausas labai retai rengia savo parodas, o darbus kuria ne parodoms ir ne parduoti. Specialiai parodai Šiauliuose menininkas įrėmino kūrinius, kuriuose kalbama apie tai, kas su autoriumi yra atsitikę, kas jį labai jaudina ir jam yra svarbu.

G.Spilgieso kūriniuose labai netikėtai jungiamas vaizdas ir tekstas. Studijavęs fiziką ir matematiką, taip pat mokęsis dailės, kūryboje autorius viską sieja keisčiausiais būdais. Mokslinis faktas, tam tikri skaičiavimai susipina su literatūra, filosofija ir vaizdu.

Per antrąjį projekto etapą Vokietijoje bus pristatyti trijų šiauliečių autorių E.Zarėkienės, G.Jankausko ir M.Gaubo darbai: tai tarsi atsakomasis vizitas tyrinėjant kitą kultūrinį kontekstą bei puoselėjant tolesnio kūrybinio bendradarbiavimo idėjas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.