Po „Orfėjo” – tolesnė kelionė į operos erdves

Rupjūčio 2 d. Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre publika išvydo festivalio premjerą, Klaudijaus Monteverdžio operą „Orfėjas”, kurią sutiko su didžiuliu susidomėjimu.

Daugybės komplimentų sulaukė svečiai iš Vokietijos – muzikinis vadovas, dirigentas, klavesinininkas Martinas Lutcas, vokalo pedagogas, griežęs teorba, Svenas Švanbergeris, režisierius Jonas Vaitkus, dailininkas Gintaras Makarevičius, orkestras, visi spektaklio atlikėjai.

„Orfėjo” skrydis į Klaipėdos muzikinį įvyko, o artimiausiu metu atsivers klasikinės operos erdvės.

Rugpjūčio 9-ąją bus parodytas V. A. Mocarto „Don Žuanas”.Režisierius Raimundas Banionis ir dailininkas Sergėjus Bocullo sugalvojo itin originalią šios labai populiarios pasaulyje kompozitoriaus operos koncepciją. Pasak jų, „spektaklis yra apie tai, kaip gimsta legenda. Vienoje legendoje pasakojama, kad Don Žuaną nužudė vienuoliai, nes kitaip negalėjo nuo jo meilės nuotykių apsaugoti padorių moterų. Nepaisant to, pats Don Žuanas nėra totaliai neigiamas personažas, jo asmenybė sudėta iš priešybių. Pagrindinė užduotis ir buvo įdėmiai „perskaityti”genialiojo Mocarto muziką.”

V. A. Mocarto operos „Don Žuanas” muzika ypatingai graži, gyvybinga ir žaisminga – ji yra sklidina filosofinių prasmių, kviečia patirti netobulą jausmų prigimtį ir ieškoti atsakymo, svarbaus kiekvieno mūsų gyvenime – kokia vieta Kūrėjo valia žmogaus gyvenime skirta meilei?

Pagrindinius vaidmenis „Don Žuane” atliks svečiai solistai Laimonas Pautienius, dainavęs Don Žuaną Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro scenoje bei Asmik Grigorian, Doną Aną dainavusi „Operairland” Kristiansonde, taip pat Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistai Artūras Kozlovskis (Leporelas), Dalia Kužmarskytė (Dona Elvyra), Igor Bakan (Komandoras), Kęstutis Nevulis (Mazetas), Rita Petrauskaitė (Cerlina), bei Žorž Siksna (Don Otavijas).

Rugpjūčio 15-ąją melomanai turės ypatingą progą dar kartą pamatyti Piotro Čaikovskio operos „Eugenijus Oneginas” pastatymą, kurį režisavo Sigutis Jačėnas, scenografiją ir kostiumus kūrė dailininkas Arvydas Nekrošius.

Labai taikliai savo recenzijoje spektaklį aprašė latvių muzikos kritikė Inese Lusinia: „Kai prasivėrė uždanga, ne juokais nustebau, nes pasigirdo polonezas ir išvydau puotos sceną iš trečiojo veiksmo (teatro choro artistai šoko puikiai), vienišą slankiojantį Oneginą, kuris nuobodžiavo, žvelgdamas į šokančius aristokratus.

Staiga pasirodė Greminas ir Tatjana – galbūt paprasčiausia dėl apmaudaus nesusipratimo pavėlavau į operos pradžią? Puoliau vartyti programėlę ir tamsoje bandžiau įžiūrėti spektaklio pradžios laiką. Gal kaltas laikrodis, kuris sustojo? Pačioje lemtingiausioje vietoje, kai susitinka visi trys išvardytieji herojai, puotos vizija nutraukiama, ir grįžtama prie įprastinės operos pradžios, į Larinų dvarą.” Muzikė prisipažino, kad „buvo gera mėgautis šiltu, gyvu ir paprastu spektakliu apie meilę ir žmogaus prigimtį. Paprasčiausia pailsėti nuo dažnai snobiškumu persunkto režisūrinio teatro.”

Vėl galėsime pasidžiaugti jaunaisiais atlikėjais Egle Chisiu (Tatjana), Lina Urniežiūte (Olga), Mindaugu Rojumi (Oneginas), solistais Aurelija Dovydaitiene (Auklė), Jadvyga Grikšiene (Larina), Žoržu Siksna (Lenskis), Viačeslavu Tarasovu (Trikė) bei choro dainininkais.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.