Nakčiai paliekami sunkiasvoriai automobiliai kelia mirtiną grėsmę. Klaipėdos gatvės ir kiemai vis dažniau tampa krovininių automobilių laikymo vieta.
Visai nakčiai be jokios sąžinės graužaties paliktos sunkiasvorės mašinos kelia didelę grėsmę kitiems eismo dalyviams.
Rėžėsi į sunkvežimį
Šiomis dienomis Smiltelės gatvėje įvyko avarija, kurios metu sunkiai sužalotas žmogus.
Apie 5 valandą ryto į didelį sunkvežimį trenkėsi „Nissan Primera”.
Šią mašiną vairavęs 31 metų klaipėdietis Valerijus Jeršovas patyrė sunkią traumą ir buvo reanimuojamas.
Kol kas vyro sveikata tebėra prasta, tad pareigūnai negali jo apklausti ir išsiaiškinti, kodėl įvyko ši avarija.
Vakar V.Jeršovas „Klaipėdai” pasakojo prisimenąs tik tiek, kad kelios minutės po penktos išvažiavo iš namų ir ketino užsukti į degalinę.
Kas atsitiko toliau, vyras nežino. Trauma ištrynė iš atminties visus įvykius. Jis tikino, kad buvo blaivus.
Išsirikiuoja net eilės
Avarijos vietoje – Smiltelės gatvėje ties Karlskronos 6-uoju namu – krovininis automobilis ir toliau kiekvieną vakarą paliekamas visai nakčiai.
Tamsi sunkvežimio puspriekabė iš tolo sunkiai įžiūrima. O automobilio atšvaitai nuo purvo šviesos neatspindi. Mašina tampa matoma tik privažiavus visai arti.
Smiltelės gatvėje nakčiai paliekama ir daugiau didelių automobilių. Vilkikai dažnai „nakvoja” netoli Juozapo Darbininko bažnyčios ir už sankryžos su Vingio gatve.
Šilutės plente ties prekybos centru „Maxima” vakarais dažnai išsirikiuoja eilė vilkikų su priekabomis.
Ištisus mėnesius krovininiai automobiliai naktimis stovi ir mažesnėse miesto miegamųjų rajonų gatvėse, tokiose kaip Varpų, Mogiliovo, Kuncų.
Be jokios sąžinės graužaties likimo valiai paliekami ir didieji autobusai. Vienas toks jau ne pirmus metus naktimis rymo Liepojos gatvėje ties Miesto ligonine.
Galima tik įsivaizduoti, kas būtų, jei su pacientu skubantis greitosios pagalbos automobilis rėžtųsi į pirmojoje eismo juostoje paliktą gigantišką mašiną.
Turi turėti aikšteles
Kelių transporto veiklos licencijavimo taisyklės numato, kad įmonė, kuri verčiasi licencijuojama keleivių ar krovinių vežimo veikla, privalo turėti šiai veiklai naudojamų automobilių stovėjimo vietą.
Ta vieta negali būti gatvė, daugiabučio namo kiemas ar želdynų teritorija.
Valstybinės kelių transporto inspekcijos Klaipėdos padalinio vadovą pavaduojantis Mantas Bernickis sakė, kad dabar Klaipėdoje yra apie 3 tūkst. automobilių, turinčių licencijas kroviniams bei keleiviams vežti.
Tikrindami įmones inspekcijos darbuotojai kreipia dėmesį ir į tai, kur jie laikomi. M.Bernickio pastebėjimu, didžiosios įmonės turi aikšteles ir stengiasi, kad mašinos ten ir būtų.
Taisyklėms dažniau nusižengia smulkieji verslininkai.
Jie teisinasi, kad vairuotojas vėlai grįžo iš reiso, buvo labai pavargęs, todėl nevažiavo į aikštelę.
Įmonių vadovai tikina negalį sukontroliuoti vairuotojų, o šie apie savivalę nepasisako.
Laukia skundų
Inspekcijos darbuotojų teigimu, apie ne vietoje statomas dideles mašinas dažniausiai praneša anonimai.
„Paskambina, kaip žirnius į sieną išberia, kad tokioje ir tokioje gatvėje nuolat statomi vilkikai, bet nei valstybinio automobilio numerio, nei konkretesnio adreso nesako. Jeigu automobilis tikrai trukdo ir kelia grėsmę, reikėtų mums parašyti raštu. Tada turėtume rimtą pagrindą tikrinti skundą ir po darbo valandų apsilankyti toje vietoje”, – pasakojo M.Bernickis. – Skunde visiškai nebūtina nurodyti savo pavardę, jis gali būti ir anonimiškas, bet turi būti parašyta gatvė ir mašinos valstybiniai numeriai.”
Nuo 1994 metų inspekcijoje gautas tik vienas raštiškas skundas dėl Jurbarko gatvėje laikyto sunkvežimio.
Automobilio savininkas buvo įspėtas. Keletą kartų inspektoriai buvo užsukę į Jurbarko gatvę, bet mašinos ten neaptiko. Kaimynas inspekcijai taip pat daugiau nesiskundė.
Jeigu licenciją turintis verslininkas nepaklausytų įspėjimo, apie tai gali būti pranešta Valstybinei kelių transporto komisijai. Nepaklusnus verslininkas gali netekti licencijos.
Taisyklių nepažeidžia
Kur kas dažniau gatvėse nakčiai savo vilkikus bei sunkvežimius palieka tie verslininkai, kurie turi tik vieną mašiną.
Dauguma tokių verslininkų – buvę vairuotojai. Jie paima banko paskolą, nusiperka mašiną ir dirba patys sau. Paprastai licencijos jie neįsigyja.
Tokių automobilių Klaipėdoje yra kiek daugiau nei tūkstantis.
Tokių mašinų savininkus sutramdyti kur kas sunkiau, nes Valstybinei kelių transporto inspekcijai nėra pavaldūs.
Negali jų bausti ir Eismo priežiūros skyriaus pareigūnai.
„Kelių eismo taisyklių jie nepažeidžia, – sakė šio skyriaus vadovas Alvydas Katkauskas. – Kur nėra draudžiančių ženklų, sustoti ir stovėti galima.”
Pasak policijos patrulių, avarijos, kurių metu mašinos susiduria su stovinčiais krovininiais automobiliais, nėra labai dažnos.
„Kur kas daugiau problemų su krovininiais automobiliais gatvėse kyla žiemą, kai jie trukdo nuvalyti gatves ir viena eismo juosta lieka nevažiuojama, – tikino A.Katkauskas. – Kitu metų laiku dienomis tokie palikti automobiliai trukdo eismui, nes mašinų srautas turi persirikiuoti į vieną juostą. Mūsų pozicija yra liberali. Nenorime perlenkti lazdos su draudimais. Draudžiančių ženklų mieste ir taip labai daug.”