Kuršių mariose estai šluosto nosį lietuviams

Patikslinus jubiliejinės 40-osios Kuršių marių regatos antrojo etapo rezultatus paaiškėjo, kad į lyderius išsiveržė estų jachta „Evelin III” (kapitonas A.Tamas).

Ši jachta tapo absoliučiai greičiausia jachta (laikas distancijoje 19 val. 29 min. 33 sek.) ir pirmoji pagal perskaičiuotą laiką – 23.54:58.

Absoliučiai greičiausios jachtos įskaitoje į antrąją vietą nusileido R.Šiugždinio vadovaujama „Arabela-Tele2” (Kaunas) – 19.35:4. Trečiojoje vietoje – „Levante” (kap. T.Rymonis; Kaunas) – 19.44:36.

Pagal perskaičiuotą laiką „Arabela-Tele2” irgi antroji – 24.5:12. Į trečiąją vietą pakilo dar viena svečių iš Estijos jachta – „Katarina JEE” (kap. M.Tamas) – 24.12:00.

O klaipėdiečiai sėkmingiausiai kovoja aštuntoje jachtų klasėje. „Giedrės” (kap. R.Janušauskas) ekipažas nuo pirmųjų antrojo etapo metrų išsiveržė į priekį ir laimėjo etapą. Ši jachta po dviejų etapų pakilo į pirmąją vietą šioje klasėje.

Stabiliai rungtyniauja kita klaipėdiečių jachta – „Eglė” (kap. G.Kurlavičius). Ji abiejuose etapuose užėmė antrąsias vietas. Tokioje pat pozicijoje ji yra susumavus dviejų etapų rezultatus.

Trečioji buvo vilniečių „Frezi” (kap. V.Krinickis). Ji po dviejų etapų irgi nusmuko į trečiąją vietą.

Sėkmingas antrasis etapas buvo klaipėdiečių „Suominiui”. R.Dargio vadovaujamas ekipažas užėmė antrąją vietą ir į šią poziciją pakilo susumavus abiejų etapų laikus. Šioje grupėje tvirtai pirmauja kauniečių „Neris” (kap. G.Mincė).

Septintojoje grupėje vis antri Klaipėdos „Alter ego” jachtos (kap. S.Tuleika) tramdytojai. Čia pirmauja kauniečių „Laumės pėda” (kap. V.Kovas).

Lyderės vardo neteko sėkmingai pirmajame etape rungtyniavusi klaipėdiečių „Baraka” (kap. R.Stropus). Antrajame etape šios jachtos vyrai užėmė trečiąją vietą. Jie treti yra ir pagal dviejų etapų rezultatus.

Antrasis etapas, kuriame jachtos turėjo judėti iš Klaipėdos į Nidą, Ventės ragą, Lesnojų, Poleską ir grįžti į Nidą, visuomet buvo laikomas sudėtingiausiu etapu. Ne vien todėl, kad maršrutas siekia Rusijos vandenis, bet ir yra ilgiausias iš visų penkių – apie 90 jūrmylių.

Paprastai šiame etape pirmosios jachtos finišuodavo tik naktį. Ir šįkart tradicija nebuvo pažeista. Nors organizatoriai pakeitė maršrutą, jis nė kiek nebuvo lengvesnis – buriuotojai turėjo įrodyti savo meistriškumą atlikdami gerokai daugiau ir sudėtingesnių manevrų, negu būtų buvę žygiuojant į Rusiją.

Tad tradiciškai regatos „Hansabanko” taurei laimėti antrojo etapo paskutiniosios jachtos į Nidos uostelį grįžo ankstų antradienio rytą.

Priminsime, kad Rusijos Federacijos užsienio reikalų ministerija išdavė leidimą buriuotojams įplaukti į šios šalies teritorinius vandenis, tačiau, atrodo, nesuderino leidimo su pasienio apsaugos pareigūnais. Todėl jie jachtų į Kaliningrado sritį neįleido.

Regatos organizacinio komiteto pirmininkas Linas Tamkvaitis negalėjo atsakyti, kodėl taip atsitiko, nes Lietuvos pasieniečiai teigė, kad su kaimyninės šalies pareigūnais viskas buvo suderinta. „Leidimo įplaukti į Rusijos vandenis niekada negaudavome iš anksto, paprastai – prieš dieną, tačiau šįkart jis mus pasiekė likus pusantros valandos iki etapo pradžios. Žinoma, buvome pasiruošę ir tokiam atvejui, kad leidimas išvis nebus duotas”, – tvirtino L.Tamkvaitis.

Regata vyks iki rugpjūčio 11 dienos. Į devynias klases suskirstytos jachtos turės įveikti penkis etapus – iš viso beveik 260 jūrmylių.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Sportas su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.