Rusijos vyriausybė subsidijuoja reikalingas laivybos linijas

Dvejus su puse metų veikianti laivybos linija Baltijskas – Sankt Peterburgas vis dar nuostolinga. Tačiau kadangi ji naudinga Rusijos ir Lenkijos piliečiams, be to, ja kursuoja valstybinei organizacijai priklausantis keltas „Georg Ots”, liniją subsidijuoja Rusijos Federacijos vyriausybė.

Linija Baltijskas – Sankt Peterburgas buvo atidaryta 2002 metų pabaigoje. Ją aptarnauja vienintelis keltas „Georg Ots”, galintis plukdyti daugiau kaip 300 keleivių. Linija po truputį įgauna pagreitį, t. y. didėja keleivių srautas. Pavyzdžiui, šiemet birželio 29 d. iš Sankt Peterburgo į Baltijską atplaukė 206 keleiviai.

Laivo „Georg Ots” kapitono padėjėjas keleivių reikalams Aleksandras Matvejevas sakė tikįs, kad neseniai atidaryta AB „LISCO Baltic Service” linija Klaipėda – Baltijskas, kuria plaukia keltas „LISCO Patria”, bus plėtojama. Pasak jo, nors kol kas mažas krovinių ir keleivių srautas, tačiau ir „Georg Ots” iš pradžių plukdė tik po 20-30 žmonių, bet po atitinkamos reklaminės kampanijos krovinių ir keleivių skaičius gerokai išaugo.

Keliauja ir lenkai

Linija Baltijskas – Sankt Peterburgas naudojasi ir Lenkijos turistai, vykstantys į Rusiją.

Pasak A. Matvejevo, norint plaukti iš Baltijsko į Sankt Peterburgą keleiviui užsieniečiui reikia turėti bet kokią Rusijos vizą, tačiau ne vienkartinę. Beje, viza į Kaliningrado sritį yra laikoma kaip vienkartinė. Tačiau lenkai plaukia laivu į Sankt Peterbugą ir jiems jokių problemų nekyla – jie turi vizas, leidžiančias du kartus per metus įvažiuoti į sritį. Beje, Lenkijos turistinių grupių vadovai išsprendė problemą su Rusijos pasieniečiais susėsdami prie vieno stalo.

Laivu – patogiau

A. Matvejevo teigimu, vis dėlto ši linija buvo atidaryta dėl Rusijos gyventojų ir pastarieji ja naudojasi daugiausiai.

Sankt Peterburgo gyventojai vyksta ilsėtis į Kaliningrado sritį, pavyzdžiui, į Svetlogorską. Maršrutu naudojasi Rusijos gyventojai, vykstantys su automobiliais keliauti po Europą. Jiems patogiau plaukti laivu, kirsti Lenkijos sieną iš Kaliningrado pusės nei važiuoti į Europą per Baltarusiją.

Sankt Peterburge ir Baltijske pasienio ir muitinės tarnybos neatlieka atgrasios kontrolės laive. Daugiau kaip prieš pusantrų metų Rusijos prezidento Vladimiro Putino nurodymu tokia kontrolė panaikinta. Be abejo, būtini dokumentai tikrinami, bet kontrolė laive „rusišku” stiliumi neatliekama. Čia ji atitinka tarptautinius reikalavimus.

Kelto bilietai yra brangesni nei traukinio, bet pigesni nei lėktuvo. Važiuojant traukiniu patiriama tam tikrų sunkumų, nes 4 kartus reikia kirsti valstybės sieną. Čia susiduriama su visais rusiškais pasieniečių ir muitininkų patikrinimais. Todėl žmonės mieliau renkasi kelionę laivu.

Linija nuostolinga

Nepaisant tam tikrų sunkumų linija gyvuoja. „Georg Ots” kapitono padėjėjo keleivių reikalams Aleksandro Matvejevo teigimu, vis dėlto ši linija yra nuostolinga. Už parduotus bilietus gaunamos pajamos nepadengia laivo eksploatacijos išlaidų. Keleivio bilietas į vieną pusę vidutiniškai kainuoja apie 2000 Rusijos rublių (apie 200 Lt).

Liniją subsidijuoja Rusijos biudžetas, nes „Georg Ots” ne privatus, o valstybinis laivas. Jo savininkas – valstybinės įmonės „Rosmorport” Sankt Peterburgo filialas.

Pavadinimo nekeitė

Iš Baltijsko iki Sankt Peterburgo „Georg Ots” plaukia 36 valandas, jo greitis – 15-16 mazgų. Vasarą per mėnesį keltas padaro 6 reisus, žiemą – 4.

Laive daugiausia keturvietės kajutės, jų maždaug 90 proc. Yra aštuonios pusiau „Liukso” klasės kajutės, kelios dvivietės ir trivietės kajutės. Visos kajutės turi dušus, sanitarinius mazgus.

„Georg Ots” gali gabenti daugiau kaip 500 krovinio linijinių metrų. Turi pagrindinį automobilių denį ir specialų denį lengviesiems automobiliams. Ir laivagalyje, ir laivo priekyje yra aparelės. Baltijske į laivą transportas įvažiuoja per laivagalį, o Sankt Peterburge išvažiuoja per laivo priekį.

Laivo įgula – 85 žmonės: iš jų apie 20 aptarnauja restoraną, apie 15 žmonių – keleivius.

Laivas pavadintas Estijos dainininko vardu. Rusai nusipirkę laivą iš Estijos laivininkystės pavadinimo nekeitė. Šis dainininkas Rusijoje gerai žinomas. Ir dabar laivo keleiviai, ypač pagyvenusios moterys, prašo parodyti kino filmus, kuriuose filmavosi Georgas Otsas, klausosi jo dainų įrašų.

Laivas rekonstruotas

„Georg Ots” gali plaukti bet kokiu oru, turi vadinamuosius sparnus, kurie sumažina supimą kelte. Tokių laivų kaip „Georg Ots” Lenkijoje buvo pastatyta nemažai. Jie aptarnaudavo ne tik trumpas linijas kaip keltai, bet ir dirbo Juodojoje, Viduržemio jūrose kaip kruiziniai laivai.

Laivas „Georg Ots” buvo pastatytas Lenkijoje 1980 metais, tačiau jis kelis kartus rekonstruotas. Kai priklausė Estijos laivininkystei ir aptarnavo liniją Helsinkis – Talinas, plaukdavo 4 valandas. Tada jame buvo tokios kėdės kaip lėktuve ir jis plukdydavo kur kas daugiau keleivių nei dabar, nes 4 valandų kelionei nereikėjo kajučių.

Prieš „Georg Ots” pradedant plaukti linija Baltijskas – Sankt Peterburgas, laivas buvo rekonstruotas – panaikinti vadinamieji aviaciniai salonai ir jų vietoje antrame ir trečiame denyje buvo įrengtos kajutės.

Dalia Bikauskaitė

„Vakarų ekspresas”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.