Vandens tiekimo tvarką tobulinkime bendromis pastangomis

Bendrovė „Klaipėdos vanduo” toliau renka ir analizuoja vartotojų pasiūlymus dėl naujosios šalto vandens tiekimo tvarkos projekto.

Klaipėdos savivaldybėje plačiame suinteresuotų pusių rate jau įvyko naujosios šalto vandens tiekimo tvarkos projekto svarstymas. Diskutavo AB „Klaipėdos vanduo” vadovai, savivaldybės administracijos specialistai, vartotojų atstovai.

Naujoji tvarka leis vandentiekininkams prisiimti finansinę vandens skaitiklių įrengimo ir priežiūros naštą, kartu išvengiant ženklaus vandens tarifų didėjimo vartotojams. Pagal naująją tvarką bus geriau apskaitomas visas abonentų suvartotas vanduo.

Vartotojų pusei atstovavę daugiabučių gyvenamųjų namų bendrijų pirmininkai, namų valdų atstovai kritiškai vertino „Klaipėdos vandens” siūlymą geriau apskaityti suvartojamą vandenį, bet realistiškų alternatyvų, kaip kitaip finansuoti skaitiklių įrengimą nedidinant tarifo, nepateikė. Tačiau nagrinėjant konkrečius mokėjimo bazės išplėtimo būdus vartotojams atstovavę pasitarimo dalyviai pateikė nemažai įgyvendinamų ir žmonių interesus ginančių pasiūlymų.

Aptarimo metu buvo pateiktas vertingas pasiūlymas dėl sąskaitų už vandenį formos patobulinimo. Kad name gyvenantys žmonės geriau suvoktų skirtumą tarp bendroms namo reikmėms suvartoto vandens ir užfiksuoto pagal skaitiklių butuose rodmenų sumą, sąskaita galėtų būti detalesnė. Joje tikslinga nurodyti ir namo įvado rodmenis, ir procentinį skirtumą. Taip namo gyventojai iškart matys nuostolių mastą ir galės kartu imtis priemonių jam sumažinti.

Dalijant vartotojams ir bendroms namo reikmėms suvartotą vandenį, ypatingą svarbą įgyja įvadinio skaitiklio rodmenų patikimumas. Todėl susitikime buvo svarstytas ir klausimas, kaip bendrijų vadovams įsitikinti, kad namo įvadinio skaitiklio rodmenys tikrai tokie, kaip užfiksavo „Klaipėdos vandens” kontrolieriai. Klaipėdos savivaldybės administracijos butų ūkio ir energetikos skyriaus vedėjo pavaduotoja Birutė Paulaitienė pasitarime siūlė eiti ir tikrinti skaitiklių rodmenis kartu ir tiekėjo, ir vartotojo atstovams. Vandentiekio specialistams toks kontrolės būdas atrodo reikalaujantis per daug organizacinių ir darbo laiko sąnaudų. Jų nuomone, tas pats tikslas galėtų būti pasiektas paprasčiau: arba iš anksto informuojant bendrijų ir valdų vadovus apie kontrolierių darbo grafiką, arba operatyviai skelbiant kiekvieno namo įvado rodmenis bendrovės interneto tinklalapyje. Tačiau „Klaipėdos vandens” specialistai mano, jog pats kryžminės kontrolės klausimo iškėlimas jau parodo, kad bendrijų vadovai rimtai žiūri į vandens nuostolių problemą ir savalaikis tikslių įvado duomenų gavimas rūpi visoms suinteresuotoms pusėms. „Klaipėdos vanduo” padarys viską, kad vartotojai laiku turėtų tikslią informaciją apie vandens įvado rodmenis.

Greta esminių pasiūlymų, kaip patobulinti būsimą tvarką, susirinkusieji pateikė ir nemažai redakcinio pobūdžio pataisų, darančią tvarką aiškesnę ir paprastesnę.

Ne visi bendrijų vadovų pasiūlymai buvo naudingi vartotojams. Pavyzdžiui, pasitarime nuskambėjęs siūlymas patvirtinti baigtinį sąrašą dokumentų, kuriuos pateikęs laikinai iš miesto išvykęs abonentas gali prašyti perskaičiuoti vandens suvartojimą. Remiantis dabartine įmonės praktika, patenkinama per 98 proc. tokių prašymų. Įmonėje vadovaujantis protingumo ir sąžiningumo kriterijais, iš abonentų priimami įvairių rūšių išvykimą įrodantys dokumentai. Susiaurinus tokių dokumentų rūšis iki baigtinio sąrašo, įtikima situacija, kad, pavyzdžiui, pateikus gyvenimo Londone viešbutyje sąskaitą, tokios rūšies dokumentą nebus galima pripažinti pagrindu perskaičiuoti mokestį. Visų gyvenimiškųjų situacijų numatyti nėra įmanoma. Todėl siekdama išvengti galimų konfliktų tarp sveiko proto ir konkrečios tvarkos nuostatų, „Klaipėdos vanduo” siūlė nedetalizuoti tokių dokumentų sąrašo. Juolab, kad šiuo metu konfliktai tarp abonentų ir įmonės dėl to yra labai reti.

„Klaipėdos vandens” darbuotojai yra dėkingi dalyviams už pasitarimo metu pateiktas pastabas. Šiuo metu „Klaipėdos vandens” specialistai pagal išsakytas vertingas pastabas ir pageidavimus koreguoja tvarkos projektą. Visos pataisos operatyviai bus pateiktos vartotojų atstovams ir miesto politikams, kurie ir turės priimti sprendimą dėl naujosios tvarkos įsigaliojimo.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.