Suomiai tikisi glaudesnio bendradarbiavimo

Klaipėdoje pirmą kartą svečiavęsis Suomijos naftos surinkimo laivas „Halli” čia praleido tris dienas.

Vizito metu specialistams iš Lietuvos buvo pristatytas laivas ir suomiška naftos surinkimo įranga. Laivą per Jūros šventę apžiūrėti galėjo ir klaipėdiečiai bei miesto svečiai.

„Halli” šiuo metu yra didžiausias Suomijos naftos surinkimo laivas, kuris buvo pastatytas operacijoms Baltijos jūros regione. Iš viso suomiai turi porą naftos surinkimo laivų.

„Halli” ilgis siekia 60,5 metro, o plotis – 12,4 metro. Laivo grimzlė – 3 metrai.

Laivas pagal vandens talpą yra panašus į Lietuvos karinių Jūrų pajėgų vadovavimo ir aprūpinimo laivą „Jotvingis”. Suomių laivą varo du dyzeliniai varikliai, kurių bendra galia 2650 AG. Maksimalus greitis – 11,3 mazgo (apie 20 km/h). Laivui priskirta kategorija 1A, tad užduotis jis gali vykdyti ir tuomet, kai jūra būna pasidengusi ledu.

Laive yra 22 įgulos nariai. Pusė jų yra šauktiniai, kurie atlieka privalomąją karo tarnybą. Kitus įgulos narius sudaro penki seržantai ir šeši karininkai. Jų pagrindines užduotis galima suskirstyti į dvi dalis: karines ir susijusias su aplinkosauga.

„Halli” palei Suomijos įlanką įsikūrusias bazes bei kitus laivus taip pat gali aprūpinti atsargomis, pavyzdžiui, naftos produktų ar vandens.

Nepaisant to, pagrindinė laivo paskirtis – naftos bei jos produktų surinkimas bei jūros apsauga nuo galimo užterštumo. Išsiliejus naftai, laivas gali ją surinkti iš vandens, laivo denio, taip pat – nuo laivo nuolaužų.

Po Antrojo pasaulinio karo jūros dugne liko daug laivų nuolaužų, tad šiuo metu vienas didžiausių „Halli” rūpesčių – pašalinti naftos produktus iš nuskendusių laivų. Tikimasi, kad didesnių avarijų Suomijos įlankoje neįvyks ir laivo įgulai neteks likviduoti jų padarinių.

Suomių naftos surinkimo laivas gali išpumpuoti 100 tonų naftos, tačiau manoma, kad reikėtų didesnio, galinčio perpumpuoti triskart daugiau.

Laivas priklauso Saaristomeren Meripuolustusalueen (taip vadinasi salyno, esančio prie Turku miesto, jūros gynybos teritorija) Turku Pakrančių bataliono Transporto skyriui ir glaudžiai bendradarbiauja su Suomijos Aplinkos ministerija. Jo gimtasis uostas – Turku Pansio.

Pasak Transportavimo diviziono vyr. karininko Abrahmsson Stefan, naftos produktų surinkimo klausimas Suomijoje – labai aktualus, nes itin dideli kiekiai žalios naftos gabenami iš Sankt Peterburgo regiono. Įvykus nelaimingam atsitikimui – išsiliejus naftos produktamas ar lūžus tanklaiviui, įvyktų didelė katastrofa, kuri paliestų ne vieną šalį.

„Mano nuomone, Suomija, Švedija, Estija, Latvija ir Lietuva turi labiau bendradarbiauti, siekiant užtikrinti kontrolę bei prevenciją prieš naftos produktų išsiliejimą į Baltijos jūrą”, – sakė svečias.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.