Lietuvoje nepaliaujamai brangstant degalams Sūduvos, kaip ir kitų šalies regionų, gyventojai vis dažniau traukia pas kaimynus į Kaliningrado sritį – parsigabenti daug pigesnių degalų ir kitokių prekių. Tačiau pakeliui į išsvajotąjį tikslą vyksta tikra kova už būvį.
Prieš kokį dešimtmetį nusidriekusias automobilių eiles buvo įprasta matyti Lietuvos ir Lenkijos pasienyje, o šiuo metu analogiška padėtis klostosi ties Rusijos siena, Kaliningrado sritimi.
Kasdien valstybės sieną susiruošę kirsti lengvųjų bei krovininių automobilių vairuotojai pasienyje priversti praleisti po 4-6, kai kada ir daugiau valandų. Vadinamuosiuose tarptautiniuose postuose – Kybartuose ar Panemunėje – laukti lengviau: prie postų įrengta šiokia tokia infrastruktūra, jau yra kur pavalgyti, atlikti gamtinius reikalus. O įstrigusieji eilėje prie Ramoniškių (Šakių r.) posto apie tai gali tik pasvajoti. Per parą šį postą kerta (į abi puses) daugiau kaip tūkstantis lengvųjų bei tuščių krovininių automobilių, tačiau jų vairuotojams net ir paprasčiausią tualetą atstoja pakelės krūmai.
Vairuotojai tarp savęs negailestingai konkuruoja, stengdamiesi atsidurti eilės priekyje. Tokia vairuotojų kova dažnai pasibaigia avarijomis ar susistumdymais. Mat kiekvienas skuba kaip galėdamas greičiau patekti į Kaliningrado sritį. Taip pat karštligiškai, prisipirkę pigesnių degalų netoli posto esančioje degalinėje, vyrai skuba grįžti į Lietuvą. LŽ kalbinti jie neneigė, kad daugelis iš to ir gyvena.
„Prie Ramoniškių posto savo darbuotojus mes siunčiame beveik kasdien. Tai mūsų didesnio dėmesio zona”, – LŽ sakė Šakių rajono policijos komisariato viršininkas Mindaugas Skruibis.
„Prieš kurį laiką, kai kas porą valandų registruodavome norinčius kirsti valstybinę sieną vairuotojus ir pagal šį sąrašą leisdavome į posto teritoriją – tvarka buvo”, – įsitikinęs Valstybinės sienos apsaugos tarnybos Pagėgių rinktinės Ramoniškių kelio posto pamainos vyresnysis Giedrius Jacevičius.
Kazys Kazakevičius