Prie krantinių žiebiami nauji skandalai

Ginčai tarp uosto bendrovių ne tik pasiekė Europos Sąjungos institucijas, bet jais užverstos ir valstybės tarnybos.

Vakar Klaipėdoje specialiai lankęsis susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius bandė užglaistyti tarp uosto bendrovių žiebiamus naujus skandalus.

Tarpusavyje konfliktuojančios ir ne visada viena kitos atžvilgiu padoriai besielgiančios bendrovės gadina ir bendrą uosto įvaizdį.

Konfliktas tarp „Klaipėdos Smeltės” ir „Birių krovinių terminalo” bendrovių tęsiasi keturis metus. Per tą laiką būta įvairiausių nesusipratimų: blokuotos krantinės, degė statiniai, gadintos krovinių laikymo aikštelės. Teismuose vyksta daugybė ginčų.

Susisiekimo ministras A.Butkevičius sakė, kad tris kartus susitikęs su JAV ambasadoriumi Lietuvoje šis net du kartus klausė, ar gali užtikrinti, kad Klaipėdos uoste nekliudomi švartuotųsi JAV laivai. Šiemet kovą nuskambėjo incidentas, kai keturias paras negalėjo švartuotis vištienos šlauneles iš JAV atplukdęs laivas „Ref Star”.

Neseniai „Birių krovinių terminalo” darbuotojai apskundė „Klaipėdos Smeltę” Vyriausybės vadovui, kad neteisėtai stato šaldytuvų terminalą. Pateiktas argumentas, kad šaldymo įrenginiuose bus naudojama pavojinga medžiaga – amoniakas. Neva, pagal Lietuvoje galiojančias normas pavojingą medžiagą naudojantis šaldytuvas turėjo būti pastatytas ne arčiau kaip už 300 metrų nuo „Birių krovinių terminalo” kontoros. Tuo tarpu derinant jo statybos dokumentus taikyta 50 metrų norma.

Statybos teisėtumą bandyta ginčyti ir administraciniame teisme. Skundas nebuvo nagrinėtas. Kita pusė pateikė argumentus, kad „Birių krovinių terminalo” bendrovei neteisėtai vadovauja Dmitrijus Belovas. „Birių krovinių terminalo” bendrovę „Klaipėdos Smeltė” valdo kartu su „Ferteksos” grupe. Abi turi po 50 procentų akcijų. „Klaipėdos Smeltės” valdybos pirmininko Martino Gusiatino teigimu, D.Belovas direktoriumi prieš dvejus metus buvo patvirtintas laikinai – trims mėnesiams. Tačiau įsižiebus konfliktui jis juo liko. Viena pusė jo nepajėgia nušalinti, o kita to daryti nenori. D.Belovas teigė nenorįs komentuoti, ar jis teisėtas vadovas. Aukščiausiasis teismas jį pripažino teisėtu, nes bendrovė negalinti būti be vadovo.

Po „Birių krovinių terminalo” bendrovės darbuotojų skundo dėl „Klaipėdos Smeltės” šaldytuvo statybos teisėtumo, buvo sudaryta komisija. Ji nepripažino, kad statyba yra neteisėta. Vystantis technologijoms sanitarinės zonos gali būti ir mažesnės. Laikantis formalių ne uostams, o gyvenamajai zonai pritaikytų sanitarinių normų, išeitų, kad Klaipėdos uoste iš viso nieko negalima būtų statyti. „Klaipėdos Smeltės” šaldytuvas pastatytas pagal naujausias technologijas ir nėra kenksmingas aplinkai.

Tačiau komisijos išvados vėl buvo apskųstos. Tikinama, kad jos yra vienašališkos, nes į komisiją buvo įtrauktas „Klaipėdos Smeltės” atstovas.

M.Gusiatinas keistu pavadino bandymą šaldytuvo statybą, kur investuota 50 mln. litų ir bus įdarbinta 80 žmonių paversti nelegalia.

A.Butkevičius teigė sieks, kad nebūtų pažeistas uosto interesas krauti daugiau krovinių. Tačiau jo susitikime su konfliktuojančių pusių atstovais susitarimas nebuvo pasiektas. Susitikime su ministru „Birių krovinių terminalą” atstovavusi advokatė Loreta Gončerovienė teigė, kad yra pažeistas jos klientų interesas. Bendrovė dėl teritorinių ginčų su „Klaipėdos Smelte” negalinti statyti uoste trijų naujų trąšų sandėlių. Ginčą turi išspręsti teismai.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Politika su žyma , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.