Lietuviai nori išskirtinių telefonų

Mobiliesiems telefonams vis labiau panašėjant į nešiojamuosius kompiuterius su įdiegtu interneto ryšiu, pirkėjai žengia koja kojon su technologijomis ir nelieka abejingi modernių šio populiariojo prietaiso funkcijų įvairovei. O standartizuotą telefono aparato išvaizdą mielai keičia savo nuožiūra.

Pastebima, kad esama kelių telefonų pirkėjų kategorijų. Vieni, rinkdamiesi pirkinį, naršo po naujausių modelių aprašymus, kad neapsigautų ir funkcionalumo požiūriu.

Kitus domina tik kaina ir telefono išorė. Esama ir prekinių ženklų „fanų“, kurie jiems ryžtasi paaukoti funkcionalumą ir patogumą. Išskirtinio dizaino gerbėjams ne visada svarbus naujausių funkcijų rinkinys.

Panašu, kad labai nemaža lietuvių dalis atstovauja pirmajai – pažengusiųjų telefonų naudotojų – kategorijai. Tačiau ir telefono daromas įspūdis – spalva, stilius ir net skambučio melodijos – jiems taipogi svarbus.

Širdis užkariavo suomiai

Anot telekomunikacijų bendrovės „Bitė“ generalinio direktoriaus pavaduotojo verslo klientams Dariaus Montvilos, šiuo metu populiariausi telefonai Lietuvoje – „Nokia“. Jam antrino ir „Omnitel“ klientų aptarnavimo ir pardavimų direktorius Žydrūnas Stankevičius, kuris nurodė, kad Suomijos gamintojo mobilieji telefonai sudaro didžiausią „Omnitel“ vartotojų nuperkamų aparatų dalį.

Bendrovės „Tele2“ atstovas spaudai Andrius Baranauskas pastebi, kad šiuo atveju svarbu tai, kad „Nokia“ apskritai yra didžiausias pasaulio mobiliųjų telefonų gamintojas. Šios kompanijos dalis pasaulinėje mobiliųjų telefonų rinkoje, pačios „Nokia“ duomenimis, šių metų pirmąjį ketvirtį sudarė apie 36 proc.

Be to, D. Montvilos nuomone, „Nokia“ telefonų populiarumą lemia modelių įvairovė bei kainos ir kokybės santykis. „Lyginant su kitais mobiliųjų telefonų gamintojais, „Nokia“ pateikia didžiausią modelių pasirinkimą. Be kita ko, „Nokia“ telefonais Lietuvoje prekiaujama jau daugelį metų. Mūsų šalies gyventojams šis prekės ženklas yra puikiai żinomas, turi gerą reputaciją“, – sakė „Bitės“ atstovas.

Tuo pat metu telekomunikacijų bendrovių atstovai vieningai tvirtino, kad ir kitų gamintojų telefonai sėkmingai konkuruoja su „Nokia“. „Populiarūs yra ir „SonyEricsson“, „Samsung“, „Motorola“ mobilieji telefonai, verslo klientai mielai naudojasi HTC“, – sakė D. Montvila.

Rūpi melodijos

Nuo šiuolaikinių telefonų funkcijų įvairovės raibsta akys. Tačiau kiekviena jų randa savo gerbėją – klientų poreikiai skiriasi priklausomai nuo jų amžiaus, pomėgių, profesijos, – sakė D. Montvila.

Vienas esminių pageidavimų – kad telefono baterija užtikrintų ilgą budėjimo ir pokalbių laiką. Toliau – laisvė vaizduotei. Jaunimas šluote šluoja telefonus su muzikos failų MP3 atkūrimo galimybėmis. Ne veltui lietuviai vadinami daininga tauta – telekomunikacijų bendrovių, prekiaujančių mobiliaisiais telefonais, atstovai pastebi, kad žmonės vis dažniau domisi, ar telefone įdiegtas tikro garso, ar polifoninis skambutis.

„Omnitel“ vartotojai dažniausiai pageidauja, kad telefone būtų įdiegtas mobilusis internetas, kadangi vartotojai vis labiau vertina mobiliojo interneto telefone teikiamas galimybes, tarp jų – elektroninio pašto telefone funkciją, kurią ypač vertina verslininkai. Galimybė fotografuoti ir filmuoti mobiliajame telefone integruota kamera – taip pat aktuali.

Vyresnio amžiaus žmonės pageidauja kiek įmanoma paprastesnio ir patogesnio telefono vartojimo meniu.

Subsidijuos ir toliau

Mobilieji telefonai, kurių funkcijų ir dizaino variantų vis daugėja, sunkiai leidžiasi sutalpinami į kategorijų rėmus.

Pasiteiravę, kaip skirstyti telefonus, iš specialistų išgirdome įvairaus sudėtingumo schemas ir kiekvienas, panašiai kaip muzikantas, paklaustas apie savo repertuaro stilių, pridūrė, kad visos jos – sąlygiškos.

Bene paprasčiausias, anot „Tele2“ atstovo spaudai A. Baranausko, yra skirstyti telefono aparatus į ekonominę, verslo ir išskirtinę (angl. „exclusive“) klases.

„Kiekvieną jų galima segmentuoti dar, bet iš esmės pakanka ir tokio skirstymo. Ekonominei klasei priklauso didžioji dalis aparatų, jie prieinami praktiškai kiekvienam Lietuvos vartotojui. Šie aparatai kainuoja 300-500 litų, be to, daugelio net ir brangesnių aparatų kainas subsidijuoja mobiliojo ryšio operatoriai.

Daugelį verslininkų poreikiams pritaikytų telefono aparatų sunku pavadinti telefonais – tai greičiau nedideli kompiuteriai, mat jais galima kurti ir peržiūrėti tekstinius dokumentus, prezentacijas, rengti vaizdo konferencijas, tikrinti elektroninį paštą.

Išskirtinei klasei priklausančių mobiliųjų telefonų Lietuvoje nėra daug. Tokie telefonai inkrustuojami brangiaisiais metalais ir brangakmeniais, juos kuria ne tik technikos ar dizaino, bet ir juvelyrikos specialistai. Suprantama, tokių aparatų kaina gali siekti dešimtis ar šimtus tūkstančių litų. Tokie telefono aparatai yra labai brangūs, todėl jų paklausa itin maža“, – sakė „Tele2“ atstovas.

Tuo metu svarbiausia prekybos mobiliaisiais telefonais tendencija, pokalbininko nuomone, yra ta, kad vartotojai ir toliau renkasi ryšio aparatus už prieinamą kainą, kuri svyruoja tarp 300 ir 500 litų. Manoma, kad ji nesikeis ir ateityje, todėl operatoriai greičiausiai ir toliau subsidijuos brangesnius telefonus, – prognozavo pašnekovai.

Universalieji kristalai

Mobilieji telefonai tampa vis labiau personalizuoti: su konkretaus vartotojo pasirinkta melodija, nuotraukomis, vaizdais, „pyptonais“ ir t. t., – sakė „Omnitel“ klientų aptarnavimo ir pardavimų direktorius Ž. Stankevičius.

Net ir tie vartotojai, kurie neketina imti paskolos, kad galėtų įsigyti vienetinį prabangų modelį, kurio kaina prilygsta gero automobilio ar kitokio solidaus daikto vertei, mielai siekia savąjį aparatą paversti unikaliu ir atspindinčiu šeimininko būdą ir stilių.

Viena iš galimybių – pasirinkti spalvinę kombinaciją, įsigyti kitos, nei originali, spalvos korpusą. Esama ir kitokių būdų – pavyzdžiui, viena Kauno bendrovė siūlo dekoruoti telefoną „Swarovski“ kristalais, kurių pritaikymo variantų, atrodo, esama jau begalės.

Tiksliau, įmonė siūlo bendrą dekoravimo kristalais paslaugą, o populiariausias jos variantas – pagražinti telefoną. Dažniausiai klientai nusako, kokio rašto ar piešinio norėtų, o tolesnį darbą vykdo dizaineriai.

Bendrovės direktoriaus pavaduotoja Laura Damčikienė, paklausta apie dekoravimo technologiją, pasakojo, kad puošyba kristalais – specialių klijų, kantrybės ir juvelyriško kruopštumo bei tikslumo reikalaujantis darbas. Dekorui suteikiama ir trijų mėnesių garantija.

Pokalbininkė sakė ir pati pasinaudojusi šia paslauga. Moteris atviravo, kad telefonu su žėrinčių kristalų raštu – neapsitrinančiu, puošniu, atitinkančiu jos skonį ir tuo pačiu išskirtiniu – džiaugiasi kaskart jį paėmusi.

Neįkyri reklama

Originalios detalės gali ne tik paversti telefoną tavo išskirtinį, bet ir atlikti papildomų funkcijų. Tarkim, tapti neįkyria reklama.

„Studijavau „branding“, arba prekės ženklo kūrimo ir skleidimo principus, – pasakojo šiuo metu Didžiojoje Britanijoje dirbantis ir verslą plėtojantis klaipėdietis Mario, besidomintis rinkodara ir moderniomis reklamos formomis. – „Branding“ pagrindinė idėja – skleisk savo firmos ženklą visais įmanomais būdais.“

Vadovaudamasis šia koncepcija, vaikinas šilkografijos technologija pasidarė lipdukų su savo firmos logotipu ir užklijavo juos ant savo mobiliojo telefono.

„Stengiausi neperkrauti, išlaikyti solidų stilių, – aiškino pašnekovas. – Mano tikslas buvo padaryti telefoną išskirtinį.“

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , . Įrašykite į adresyną nuolatinę nuorodą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.