Autobusai nepasiveja tvarkaraščių

Uostamiesčio stotelėse kabančiais tvarkaraščiais pasikliauti galima toli gražu ne visada.

Miesto autobusai labai retai atvyksta laiku – tada, kada nurodyta tvarkaraščiuose.

Vakar „Klaipėdos” žurnalistė aiškinosi, ar įmanoma savo laiką planuoti remiantis autobusų maršrutų tvarkaraščiais.

Pasirodė, kad keleiviams nurodyta informacija vertinga ne daugiau nei būrėjos metamų kortų pranašystės.

Iš tvarkaraščių neįmanoma atspėti, kada atvažiuos reikalingas autobusas ar kiek laiko truks kelionė iš miesto centro į kurį nors Klaipėdos mikrorajoną ir atgal.

Vėluoja ir 15 minučių

Eksperimentas parodė, kad klaipėdiečiams autobuso tenka palaukti ir penkias, ir penkiolika minučių. Autobusų vairuotojams retai pavyksta į stotelę atvykti pagal nurodytą grafiką.

„Klaipėdos” žurnalistė 5 ir 2 maršruto autobusų laukė „Bibliotekos” stotelėje šalia I.Simonaitytės bibliotekos. Žurnalistė ketino važiuoti tuo autobusu, kuris atvyks pirmasis.

5-uoju numeriu pažymėtas autobusas turėjo atvažiuoti 15 val. 19 min., o 2 numeriu – 15 val. 21 min.

Pavėlavęs lygiai dešimt minučių, pirmasis į stotelę atvyko 5-ojo maršruto autobusas.

Belaukdami 2-ojo maršruto autobuso, klaipėdiečiai sustabdė net du 2-uoju numeriu pažymėtus mikroautobusiukus.

Keturi „mikriukus” stabdę žmonės už kelionę vakar popietę sumokėjo po 70 centų brangiau nei buvo susiplanavę iš anksto.

Stebint įvairius maršrutus, pasirodė, kad autobusai dažniausiai vėluoja 5-10 minučių.

Ilgiausiai vakar vėlavo 11 maršruto autobusas, į „Bibliotekos” stotelę atvykęs net 18 minučių vėliau nei nurodyta tvarkaraštyje.

Vietoj dviejų – vienas

5-ojo maršruto autobusas į „Vilniaus” stotelę už Baltijos prospekto žiedo atvyko 15 val. 50 min.

Šioje stotelėje kabantis tvarkaraštis skelbė, kad „penktukas” čia turėjo atvykti 15 val. 37 min. bei 15 val. 55 min.

Taip ir neaišku, ar autobusas atvažiavo 13 minučių pavėlavęs, ar 5 minutėmis per anksti.

Gali būti, kad vietoj dviejų autobusų panašiu laiku klaipėdiečius vežė vienintelis.

Trukdo planuoti

„Rasos” stotelę, kurioje tenka laukti autobusų, važiuojančių į Klaipėdos centro pusę, vairuotojai taip pat pasiekė vėluodami.

15 ir 12 maršrutų autobusai vėlavo po 5 minutes, 5 ir 2 maršruto – po 10 minučių.

„Rasos” stotelėje kalbinta klaipėdietė Nomeda Jankauskienė dienraščiui teigė, kad seniai nustojo pasitikėti tvarkaraščiais. Moters teigimu, jie tik trukdo planuoti laiką.

„Geriau jau „užsimetu” bent pusvalandį, kai reikia kur nors suspėti laiku. Niekada nežinai, kiek – 10 ar 20 minučių vėluos autobusas. Taip yra nuolat, esu įsigijusi nuolatinį bilietą, taupau pinigus, todėl prarandu laiką”, – abejingai kalbėjo klaipėdietė.

N.Jankauskienė piktinosi dėl vieno – jai ypač sunku namo parsigauti vakarais ir švenčių dienomis.

Moters teigimu, maža to, jog autobusai vėluoja, šventinėmis dienomis pasitaiko, kad jie apskritai neatvažiuoja, nors pagal grafiką ir turėtų.

Tuomet, pasak N.Jankauskienės, tenka laukti pusvalandį ar ilgiau.

Dienraščiui klaipėdietė sakė nesuprantanti, kam apskritai reikalingi tvarkaraščiai, jei autobusų vairuotojams nepavyksta jų laikytis.

Į paskutinę stotelę

2-uoju numeriu pažymėtas autobusas iš „Rasos” stotelės pajudėjo 16 val. 17 min., pagal tvarkaraštį vėluodamas 10 minučių.

„Bibliotekos” stotelę autobusas pasiekė per 18 minučių ir atvyko 16 val. 35 min.

Tvarkaraštyje buvo pažymėta, kad „antrukas” turėjo atvykti 16 val. 25 min.

Autobuso 10 minučių vėlavimas, ko gero, nusitęsė iki pat galutinės jo stotelės.

Įveikia dvi spūstis

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas” vadovas Gintaras Neniškis nė kiek nenustebo, kad žurnalistinis eksperimentas įrodė, jog autobusų vairuotojai nuolat nesilaiko tvarkaraščių.

„Žinau – dažniausiai vėluoja 2, 10 ir 11 maršrutų autobusai. Kiek vėlavo jūsų autobusas? 10 minučių? Čia dar nieko. Šiandien Liepų gatvėje po viaduku įvyko avarija, dėl kurios 10 maršruto autobusai vėlavo ir 20, ir 30 minučių,” – vakar „Klaipėdai” sakė G.Neniškis.

Anot G.Neniškio, 2-ojo maršruto autobusas ilgiausiai vėluoja todėl, kad vairuotojui tenka įveikti dvi dideles mieste susidarančias automobilių spūstis – Pilies gatvėje ir ties žiedu prie Mokyklos gatvės.

Kalti gatvių remontai

Pirmą kartą Klaipėdos autobusų stotelėse autobusų tvarkaraščiai buvo pakabinti 2003-iųjų gruodį.

Nors nemažai žmonių, besi-naudojančių viešuoju transportu, perskaito, kada turi atvykti jiems reikalingas autobusas, vairuotojai ir anksčiau ne itin tiksliai laikėsi tvarkaraščių.

G.Neniškis tikino, kad situacija ypač pablogėjo prasidėjus Tiltų gatvės remontui.

„Klaipėdos keleivinio transporto” darbuotojai autobusų tvarkaraščius keičia bent tris kartus per metus. Pastarąjį kartą tvarkaraščiai buvo pakeisti prasidėjus Tiltų gatvės remontui.

Pasak G.Neniškio, jau keletą mėnesių klaipėdiečiai per miestą važiuoja daug ilgiau nei anksčiau.

„Ir nereikėtų tikėtis, kad vairuotojai bus itin punktualūs, kol bus remontuojama Tiltų gatvė. Prasidėjus šiam remontui, spūsčių Klaipėdoje ženkliai padaugėjo. Vairuotojai jose nuolat gaišta laiką. O ir automobiliais į darbą važiuojantys klaipėdiečiai dėl „kamščių” kitaip planuoja, kiek laiko truks kelionė. Tokia dabar realybė”, – tikino vadovas.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.