Greitosios „Fiestos” sugrįžimas

„Ford” papildė sportinių ST serijos modelių sąrašą

„Ford” leksikone abreviatūra ST reiškia angliškų žodžių „Sport Technologies” santrumpą. Į Lietuvą prieš kurį laiką buvo atgabentas dar vienas ST simboliais paženklintas automobilis – „Fiesta ST”.

Reveransas aktyviems vairuotojams

Jau nuo „Fiesta XR2” modelio, išleisto 1981 metais, sportiškoji „Ford” serija pasižymėjo itin geru techninių charakteristikų ir už jas prašomos pinigų sumos santykiu. Panašūs ir naujosios „Fiesta ST” koziriai. Automobiliukas yra puikiai valdomas, efektingai atrodo ir yra sąlyginai nebrangus. Be to, gamintojai palikę didžiulius jėgos agregato tobulinimo rezervus – perprogramavus mašinos kompiuterį maksimalų pajėgumą galima padidinti daugiau nei trečdaliu.

„Fiesta ST” yra pirmas masinės gamybos modelis, kurį išleido nauja „Ford RS” organizacija. Ši komanda suformuota 2003 metų pradžioje, kai buvo suburti kompanijos sportinių ir įprastų automobilių kūrimo inžinieriai, kad sukurtų aukštų charakteristikų modelius, papildančius „Ford” automobilių šeimą.

Beje, naujoji „Fiesta ST” yra pirmasis „Ford” sportinių technologijų modelis, pradedantis visą naujo stiliaus ST seriją (ankstesni modeliai buvo žymimi ir skaitmenimis, pavyzdžiui, „Focus ST170”, „Mondeo ST220”).

Išoriškai „Fiesta ST” nuo tradicinio modelio skiriasi platesnėmis ir gilesnėmis priekinėmis grotelėmis, nauja buferio forma ir užpakaliniu aptaku. Sportiškoji versija papuošta dideliais lengvo lydinio ratlankiais su žemo profilio „Pirelli P Zero” padangomis. Salono viduje dėmesį patraukia sportinės sėdynės, dengtos juoda oda su ryškiai raudona arba mėlyna medžiaga per vidurį, ir išskirtiniu naujuoju ST logotipu. ST interjerą puošia storas oda aptrauktas vairas bei metaliniai pedalai.

Greičio dedamosios

Į naująją „Fiesta ST” įmontuotas 2.0 litrų darbo tūrio „Ford Duratec” variklis, pirmą kartą pasirodęs „Mondeo” modeliuose ir tapęs naujosios „Focus” serijos pagrindu. Šis agregatas išvysto 150 AG galingumą esant 6000 aps./min. Padidinti galingumą leido visiškai nauja ir efektyvi įsiurbimo sistema ir nauja sportinio tipo išmetimo sistema, sukurta specialiai „Fiesta ST” modeliui.

„Fiesta ST” iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,4 sekundės, o maksimalus jos greitis yra 208 km/val. Specialistai atkreipia dėmesį į vidutinio diapazono greitėjimą – parametrą, geriausiai atspindintį realaus važinėjimo charakteristikas. Šis modelis gali pagreitėti nuo 80 iki 120 km/val. per 11,2 sek. važiuojant 5 pavara.

Naujasis automobiliukas turi patobulintą „Fiesta Durashift” 5 pavarų mechaninę pavarų dėžę. Trumpa pavarų svirties eiga leidžia greitai ir tiksliai perjunginėti pavaras. Visi pavarų santykiai buvo pakeisti, o pirmos, antros ir trečios pavaros krumpliaračiai buvo specialiai suderinti papildomai jėgai išgauti.

Kurdama „Fiesta ST”, „Ford RS” komanda ypač daug dėmesio skyrė važiuoklei, siekdama sukurti automobilį, kurį vairuoti būtų malonu, patogu ir saugu. Beveik dvejus metus buvo atliekami bandymai pačiuose įvairiausiuose keliuose – nuo vingiuotų Anglijos kaimo keliukų iki žymiojo Niurburgringo žiedo.

Suderinta stabdžių sistema

„Fiesta ST” vairo perdavimo mechanizmas patrumpintas 10 proc., o ratų suvedimas sumažintas, dėl to vairavimo mechanizmas tapo staigesnis, tačiau stabilumas ir valdymo kokybė važiuojant dideliu greičiu išliko.

Dėmesį patraukia ir „Fiesta” stabdžiai – 258 mm x 22 mm priekiniams vėdinamiems diskams buvo pritaikyti didesnės stabdžių apkabos ir trinkelės nuo „Focus ST170”. „Fiestoje” įrengti užpakaliniai diskiniai stabdžiai. Be to, pakoregavus stabdžių stiprintuvą, stabdžių sistema buvo suderinta, kad veiktų optimaliai, pasiekdama gerą pradinį sukibimą ir tvirtą progresyvų stabdymą.

„Ford” siekė, kad sportiškoji „Fiesta ST” versija būtų prieinama daugeliui azartišką vairavimą propaguojančių vairuotojų, o tuo pat metu turėtų solidų komforto ir saugumo įrangos paketą. Automobilyje yra vairuotojo ir keleivio saugos oro pagalvės, šoninės saugos oro pagalvės, ABS, EBD sistemos, oro kondicionierius, garso sistema su CD grotuvu, elektra valdomi langų kėlikliai, elektra valdomi ir šildomi išorės veidrodėliai.

Kaip papildomą įrangą galima užsisakyti specialias apdailos juostas, R17 dydžio lietus ratlankius, stoglangį, šildomą priekinį stiklą, 6 CD keitiklį.

Renaldas Gabartas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.